shiren Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 w duzym skrocie - mam widelec srednicy 1" a rama jest 1,1/8", stery klasyczne, rura gwintowana, czy da sie to zlozyc razem jakims cudem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grizzli Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 LMGTFU prawdopodobnie potrzebujesz czegoś takiego: NECO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shiren Napisano 29 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2013 Reg forum pkt 2i uwierz mi googlowalem przez ostatnie 2h, jestem dosc zielony w tych sprawach, ten zestaw ktory podales wyglada jak to, czego potrzebuje, tylko teraz sprawa jest taka, w ramie, na dole jest (nie wiem czy tak sie to zwie) miska z lozyskami, jej nie da sie ruszyc, chyba jest na stale, czy mimo wszystko ten zestaw bylby dobry? edit: nie da sie ruszyc samej miski, lozyska na lancuszku wychodza normalnie jeszcze 1 edit: czy gdybym kupil ten zestaw, zamontowal widelec, czy moja kierownica bedzie do tego pasowac? bo widze ze rura sterowa starej kierownicy wchodzila do starego widelca, a do tego nie chce wejsc. czy wiaze sie to tez ze zmiana kierownicy (rury sterowej, czy jak to sie zwie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krokuss0 Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 Kolego pokaż zdjęcia bo strasznie to wszystko niejasne. Miska zamontowana na stałe wskazywałaby na stery zintegrowane, ale wtedy nie miałbyś kulek tylko łożysko maszynowe a i te na dole i na górze. Prawdopodobnie miska jest od sterów klasycznych tylko jest mocno wciśnięta - trzeba ją wybić lub wycisnąć z ramy. Jeśli się okaże że masz ramę pod stery ahead (klasyczne 1 i 1/8 cala na rurę bez gwintu) to masz trzy opcje: - stery takie jak wskazał Grizzli - montaż tulei redukcyjnych z 1.125 na 1 cal w ramie a dopiero w tuleje montaż klasycznych sterów skręcanych - często przy rurach gwintowanych rura jest na tyle długa że można skrócić ją o gwint i zamontować stery ahead 1-calowe (po wcześniejszym montażu tulei redukcyjnych) - łatwo to sprawdzić. Ja sam mam rower z drugim rozwiązaniem i przez 2 lata miejskiej jazdy patent się sprawdza.Redukcje można od czasu do czasu znaleźć na aukcjach (mam gdzieś zapasowe 2 komplety) za jakieś grosze. Stery ahead 1-calowe również łatwo kupić. P.S. Co do kierownicy i mostka to podaj średnice: - kierownicy na mocowaniu z mostkiem - mostka na wejściu w widelec - wewnętrzną rury widelca Części muszą do siebie pasować średnicami: kierownica z mostkiem, mostek z widelcem. Jeśli mostek wchodził w rurę starego widelca to prawdopodobnie miałeś stary widelec a rurą 1.125 cala albo nowy jest węższy niż 1 cal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shiren Napisano 29 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2013 nie mam suwmiarki wiec mierzylem linijka, ale ze rozmiarow tych czesci raczej zbyt wiele nie ma, wiec chyba bedzie prosciej dojsc jaki to jest. takze, srednicza trzpienia (ten pierdzielnik stozkowaty, przypominajacy trojkat, na koncu rury wspornika kierownicy) ma srednice okolo 24,25mm rura widelca ma srednice okolo 27,28mm co do ramy, wrzucam fotke, nie wiem nawet czy ta czesc o ktorej pisalem zwie sie miska: http://imageshack.us/photo/my-images/21/9uqh.jpg/ to jest dól ramy w srodku byl wianuszek z lozyskami, tylko go wyjalem, bedzie pasowal ten zestaw ktory podal kolega wyzej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krokuss0 Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 ic mi nie pasuje. Wcześniej napisałeś że mostek nie wchodzi w widelec: rura sterowa starej kierownicy wchodzila do starego widelca, a do tego nie chce wejsc a teraz piszesz że średnica mostka to 24-25mm a widelca 27-28mm. Jakim więc cudem mostek o średnicy zewnętrznej max. 25mm nie wchodzi w rurę sterową o średnicy wewnętrznej min. 27mm? Zakładam że mierzyłeś wewnętrzną średnicę rury widelca. Sugeruję załatwić suwmiarkę i pomierzyć wszystko dokładnie - w starszych rowerach zdarzały się "wynalazki". Rura sterowa widelca 1-calowa ma średnicę 1 cala czyli 25,4mm. Wewnętrzna to jakieś 22,2mm. Tę wewnętrzną średnicę musisz zmierzyć i dopasować do niej mostek tzn. ten trójkątny klin na dole mostka powinien mieć taką właśnie średnicę. Póki nie podasz dokładnych wymiarów główki ramy i rury sterowej to nikt rozsądny Ci nie potwierdzi czy stery wskazane przez Grizzli będą pasowały. Przyjmując że masz standardowy rower i standardowe rozmiary rur to tak - będą pasowały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shiren Napisano 29 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2013 wybacz, niejasno to napisalem, te wymiary ktore podalem to wymiary starych czesci na ktorych rower byl zlozony, i one pasowaly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.