Skocz do zawartości

[Amortyzator] Magnesium SR Suntour Duro- problem

Dodko

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich użytkowników. Jestem początkującym w dziedzinie rowerowej. Miałem w garażu nieużywany rower, więc postanowiłem go naprawić i pojeździć trochę. Jednak nie będzie to proste. A mianowicie, problem tkwi w amortyzatorze przednim. Miejsce na na łożysko( nie wiem jak się to fachowo nazywa, za co przepraszam) jest zniszczone, tzn. jest nie równo wyrobione i raczej do niczego się już nie nadaje. Czy jest możliwość naprawy tego defektu w serwisie, czy nic nie da się z tym już zrobić? Za odpowiedzi z góry dziękuję. Pod postem załączam zdjęcie.

post-170118-0-90093900-1382980746_thumb.jpg

Napisano

Hej,
Możesz spróbować użyć bardzo drobnego papieru ściernego bądź małego pilnika igiełkowego do metalu(kupno takich pilników polecam tak czy inaczej, używałem ich już chyba do każdej części w rowerze a kosztują 25 zł za zestaw).
Jeżeli jest to Twoim zdaniem poza Twoimi zdolnościami manualnymi/nie do naprawy/rura jest przerdzewiała to zawsze zostaje opcja wymiany sterówki. Na temat tego procesu się jednak nie wypowiadam gdyż nie mam o nim pojęcia.

PS. Dobrze by było gdybyś mógł dodać zdjęcie z większym przybliżeniu, oczy już nie te i nie widzę co tam nie gra :)

• Mod Team
Napisano

miejsce o którym wspominasz to tzw bieżnia sterów.
Trudno dostać samą bieżnię w sklepie. Raczej uderz do takiego sklepu który ma również serwis i popytaj serwisanta czy jakaś gdzieś przypadkiem się nie poniewiera.
Jeśli piszesz że bieżnia jest już uszkodzona to albo wcześniej miałeś źle założone łożyska albo stery należą już do historii. Zerknij w jakim stanie jest dolna miska sterów, bo coś mi podpowiada, że czeka Cię wymiana sterów

edit: nie widzę za dobrze szczegółów na tym zdjęciu - wydaje mi się że na rurę sterową masz nabitą bieżnię więc napisałem o bieżni.
Nie wiem jak inaczej mogłoby być nierówno wyrobione miejsce na stery(łożyska wg Ciebie).