Shanex Napisano 27 Października 2013 Napisano 27 Października 2013 Witam Przymierzam się do modernizacji mojego roweru. Na chwile obecną jestem w stanie kupić tylko koła, a w następnej kolejności hamulce tarczowe Dlatego chcę aby obręcz była również przystosowana do hamulców v-Brake, a na przyszłość hydraliki Na ten wydatek mam +/- 350 PLN Na wadzę mi zbytnio nie zalezy, ale jeśli miałaby być jakaś duża równieca to mogę nagjąć do 400PLN Bardzo ciekawie prezentuję się zestaw na obreczach rodi i piastach Novatec D042 ( w takie bym właśnie celował ) http://allegro.pl/kola-26-lozyska-tarcza-kaseta-rodi-novatec-promo-i3640023863.html Niestety, ale te ww tylko pod tarcze Rozważę również składanie koła samemu. Dodam, że waże 80kg Macie jakieś ciekawe alternatywy pod v'ki do tego zestawu ww? Liczę na waszą pomoc
Mod Team Puklus Napisano 28 Października 2013 Mod Team Napisano 28 Października 2013 Jeżeli koła byś składał samemu to pełna dowolność w zakresie budżetu, obręcz można DM24 na pewno będzie mocna na tył z przodu zwykły accent może być. Zwróć uwagę by obręcze raczej był kapslowane. Jeżeli masz 350 zł na komplet to ... no cóż no łatwo nie będzie Najtańsze nowe piasty na tył to ok 100-120zł, na przód 50-70, 2 obręcze po ok 50zł już jest 300, do tego w miarę tanie szprychy i sie wyrobisz jeżeli sam będziesz składał ... chyba ze kupisz używany set. Mam takie koło ktoro by cie interesowało jednak jest ono w średnim stanie ... piasta jest nowa. Jak chcesz to pisz na PW, mogę cie poinstruować jak złożyć koło samemu żeby było ok.
Shanex Napisano 28 Października 2013 Autor Napisano 28 Października 2013 Puklus, po raz kolejny służysz pomocą, za co dziękuję. Na chwile obecną się dopiero przymierzam, szukam tu i tam, co wyszłoby najkorzystniej
Mod Team Puklus Napisano 28 Października 2013 Mod Team Napisano 28 Października 2013 W tych pieniądzach to szukaj szukaj bo ciężko bedzie
Mod Team mrmorty Napisano 28 Października 2013 Mod Team Napisano 28 Października 2013 a nie możesz zastosować metody małych kroczków?Przeca na czymś obecnie jeździsz co nie? Chcesz budżetowo - proszę bardzo - wspomniany już przez Puklusa Accent ma w ofercie dwa modele pod V-ki. Pathfinder i Trackliner. Nie znam tych obręczy, ale zaplatałem i sobie i znajomym na Generation XC i Airplane. Szczególnie polecam te ostatnie z racji wewnętrznej szerokości 20mm - przydatne jeśli chcesz założyć kapeć 2,4 i pośmigać po górach. Idąc tym tokiem myślenia - zdyskwalifikowałbym obręcz o wewnętrznej szerokości 17 mm. Z Rybnika w góry nie masz wcale daleko więc szedłbym w tę stronę.Ja nie narzekam na swoje Accenty, góry wytrzymały, wytrzymują moją wagę(czyli Ty plus worek cementu ) i jeszcze ich nie poprawiałem.Spokojnie możesz brać obręcze na 32 szprychy na tył i na przód i połącz to z dobrymi szprychami i nyplami. Zobacz też co ma w ofercie Puklus
Mod Team Puklus Napisano 28 Października 2013 Mod Team Napisano 28 Października 2013 Airplane To kopia mojego XD lite wiec całkiem dobra i lekka obręcz. Możesz także zostawić swoje obecne bo i kto ci zabroni tylko wymień piasty.
Shanex Napisano 30 Października 2013 Autor Napisano 30 Października 2013 Dobra Panowie, mamy już wybraną obręcz. Zastanawiam się, czy oby na pewno te Novatecki D042 oraz D041 będą dobrym wyborem, znajdzie się jakaś ciekawa alternatywa do nich na maszynach? Miło gdyby były ciut lżejsze. Spokojnie możesz brać obręcze na 32 szprychy na tył i na przód i połącz to z dobrymi szprychami i nyplami. apropo tych szprych, to znajdzie się coś sensownego do tych 50 PLN?
Mod Team Puklus Napisano 31 Października 2013 Mod Team Napisano 31 Października 2013 A kółko będzie molestował sam czy dasz komuś ? Bo jak sam to szukałbym piast z wycinanymi kołnierzami choć to nie jest mus. Ogólnie piasty dobre ... ani złe ani lux po prostu sa ok. Plus taki zę są w kolorze tęczy, co u innych nie jest tak oczywiste. Ja mam szprychy dartmoora juz w którymś komplecie kół nigdy ani jedna nie strzeliła, koła sie nie krzywią choć alu nyple lubią lekko puszczać. Każdy kto tu przyjdzie pewnie jednogłośnie KUP DT CHAMPION albo inne DT, Moim zdaniem nie ma sensu przepłacać 1zł bo na koło wychodzi drożej o 32-36 zł. Jeżeli zaplot będzie poprawny to zwykłe szprychy za grosze na pewno cie nie zawiodą ale pewnie zardzewieją, szukaj czegoś ok 1-1.4zł http://velo.com.pl/marki/sapim i drogie w opór i tanie, jakie chcesz. Nyple jednak bym wziął mosiężne. Skoro obręcze masz upatrzone to koło niemal gotowe
Mod Team Maniak Napisano 31 Października 2013 Mod Team Napisano 31 Października 2013 Puklus, masz pewność że zdołasz tak poinstruować kolegę że za 1 razem dobrze naciągnie koło? Sam się przekonałem że złożyć koło to jedno ale naciągnąć je odpowiednio mocno i co najważniejsze równo a jednocześnie nie przesadzić to już sztuka a tylko wtedy można się spodziewać że nie będzie problemów w czasie eksploatacji, pękających szprych czy centrowania co chwila.
Mod Team Puklus Napisano 31 Października 2013 Mod Team Napisano 31 Października 2013 Nie wiem czy zdoła bo go nie znam, wiem ze mi sie udało bez niczyjej pomocy wiec albo jestem taki zaje .. fajny albo to nie takie straszne jak to malują no albo mi sie udało po prostu Jest kilka ważnych punktów których należy sie kurczowo trzymać na początku drogi składnia kół by wyło przyzwoicie nawet pod Vki. Na początek: - porządny klucz z dobrym oparciem dla palców bo bedzieta sklinać na niego po jakimś czasie - odpowiedni śrubokręt, do będzie wiadomo, po nyplu jaki będzie odpowiedni - dobrze wyliczona długość szprych zaoszczędzi czasami wiele roboty. - puszka piwa, dla nieletnich może być kubuś bo przyjemniej sie pracuje jazda. Rozpisywać sie nie mam za bardzo po co bo poradników w necie tyle za głowa mała, A jak Shanex będzie miał pytania to mnie znajdzie Oczywiście zawsze może sie szarpnąć u dać komuś do roboty ale wiem z doświadczenia ze ludzie którzy naprawdę to zrobią porządnie... no nie ma ich wielu, można sie nauczyć samemu i wyjdzie niemal tak samo lub nawet lepiej niż w niejednym sersie. Znajomy, Miner, jak zamawiał koła to mu powiedziałem ze mu to zrobię szybciej i taniej, to się uparł ze zamówi w sklepie to nie dość że czekał ... w pi ... długo to jeszcze wracał poprawiać a sam sklep uchodzi za jeden z najlepszych w okolicy.
Shanex Napisano 31 Października 2013 Autor Napisano 31 Października 2013 Myślę, że będę je molestował osobiście Dziadek, stary kolarz, nie jedno koło zaplatał, to mnie będzie kierował na dobrą drogę. Pewnie przed tym usłyszę godzinny wykład Jeszcze wątpliwości do piast, nie da się lekko nadwerężając budżetu znaleźć coś lżejszego?
Mod Team Puklus Napisano 2 Listopada 2013 Mod Team Napisano 2 Listopada 2013 Da sie znaleźć coś używanego na pewno, ale najtańsze lekkie piasty to chyba sie od 200zł zaczynają wiec ...
Shanex Napisano 28 Listopada 2013 Autor Napisano 28 Listopada 2013 Dobra, więc obecnie szukam tylko pod tarcze. Wybór między kołami na piastach novateca 042 i obręcze Rodi vs. Shimano WH-MT15 sam nie wiem
Mod Team mrmorty Napisano 28 Listopada 2013 Mod Team Napisano 28 Listopada 2013 czyli jednak szukasz gotowce... a czemu nie pójdziesz za radą (nie wymienię z nicku ale chodzi tu o takich dwóch co mają zielone plakietki i najczęściej dobrze gadają ) i nie złożysz sam na czymś sensownym?Co do sh*t...mano to moje zdanie jest takie że firma chyba zaczyna robic sprzęt z plasteliny. Czemu nie chcesz zapleśc sobie kółka na Airplane'ach? Rodi - mam jeden komplet do zjazdu - miękkie strasznie. Takie samo miałem odczucie gdy przeplatałem kumplowi kółka do trekinga. Nie pamiętam już modelu. Kumpel co prawda jest szczawikiem i jeszcze ich nie poprawiał, ale pode mną to by raczej nie wytrzymały za długo. Nie wiem jak to poprawnie określic - to się czuje w rękach.
Shanex Napisano 28 Listopada 2013 Autor Napisano 28 Listopada 2013 Dobra panie zielony, przekonałeś mnie, poskładam sobie.. piasty z aliexpres za komplet 180 z przesyłką obręcze 110 z przesyłką no i tam jakieś szprychy, do 400 myślę że zmieściłbym się z Sapim Race, dt revolution
marcinek1992 Napisano 29 Listopada 2013 Napisano 29 Listopada 2013 Witam Nie wiem czy mógłbym się dołączyć do tematu jak nie to proszę napisać to usunę post. Ja również szukam budżetowych kół ale mam problem z wyborem piasty. Otóż piasta musi być na centerlock. Niestety ale na novatecu nie widziałem nigdzie tego sposobu montażu. Teraz posiadam piaste Rm-66. Takie miałem jak kupiłem rower. I w sumie musze zbudować mocne koło. I teraz nie wiem czy wybrać tą samą piaste czy Rm66 czy lepiej dołożyć i wziąć m525(zwane deore) albo FH-M526? Obręcz byłaby firmy remerx tak polecano mi że jest ona mocna i teoretycznie nie zniszczalna aczkolwiek ciężka. To mi nie przeszkadza. Bezawaryjność przede wszystkim. Cena takiego koła:piasta FH-M526-100zł Obręcz-80zł szprychy- 72zł-dt champion razem 272zł I + 35zł zaplatanie Trochę duża suma wychodzi. Myślałem aby zmieścić się w 200zł ale jeżeli do tej pasty naprawde opłaca się dołożyć to tak uczynię. I teraz tak myśle że skoro mam książkę "Zinn i sztuka serwisowania roweru górskiego" Może udałoby mi się samemu to zrobić a później dać komuż aby wziął to na centrownice i tylko sprawdził czy dobrze to zrobiłem? Czy centrownica jest niezbędnym narzędziem do zaplatania koła? Czy podany zestaw byłby wytrzymały?
Mod Team mrmorty Napisano 29 Listopada 2013 Mod Team Napisano 29 Listopada 2013 skoro piszesz że waga nie będzie miała znaczenia więc po co chcesz kupowac szprychy DT?Szprychy Mach1 mają rozsądny stosunek cena-jakośc więc tu można przyoszczędzic. Nie oszczędzałbym na nyplach - bierz mosiężne. Piasta - coś bezobsługowego - jakiś Novatec, gdzie raz na jakiś czas wymienisz łożyska i jest spokój. Owszem tzw łożyska maszynowe nie lubią przeciążeń bocznych, ale wtedy zachodzi koniecznośc jedynie wymiany samych łożysk bez babrania się z kulkami.Na obręczy też można sporo zaoszczędzic - wspomniane przeze mnie Airplane to wydatek rzędu 60 zł.Zerknąłem sobie do sieci - w okolicy 80 zł z Remerx to są modele fast disc. Nie widzę w nich najważniejszego - podwójnego kapslowania. Waga również nie powala - nawet niby wyższy model Eagle waży trochę ponad pół kilo. Dla porównania Airplane ok 450(mój model na 32 szprychy waży 461gramów). Nie wiem czy jeździsz na większym kapciu czy tak do 2,0. Ja brałbym raczej obręcz o wewnętrznej szerokości min 19 mm(Airplane ma 20,5 mm) - przy szerszej obręczy łatwiej zakłada się oponki, a opona 2,1 i więcej z agresywniejszym bieżnikiem lepiej się układa na obręczy co skutkuje lepszą przyczepnością.Piasty Shimano - ja już mam alergię na tego producenta. W XT padł mi bębenek i przy hamowaniu powyrywało z mięsem otwory do mocowania tarczy i szlag trafił też dobrą tarczę, w 525 zanosi się na drugą wymianę bębenka(nowy przejechał może ze 2 tyś jak nie mniej) - coraz większe przerwy w zasprzęglaniu. Obie piasty nie wytrzymały gór. Zaplatanie - centrownica niekoniecznie. Mój kolega nauczył mnie patentu zaplatania na rowerze a jako dystansów do centrowania używał pasków do glukometru przyklejonych do ramy. Są dośc sztywne i zarazem elastyczne. Na chłopski rozum - zaplatasz koło, ale nie naciągasz mocno szprych by przez przypadek nie skrzywic obręczy, montujesz w tylnym widelcu, doklejasz paski/plastiki - wymyśl coś - tak aby niemalże dotykały ścianek obręczy(po bokach i z góry) i powoli po pół obrotu dokręcasz po kolei każdy nypel. Na początek możesz szprychy lekko naciągnąc a do serwisu możesz zanieśc na dociągnięcie i sprawdzenie - wtedy nie powinni skasowac Cię jak za pełne zaplatanie.Centerlock - jesteś pewien że jest Ci to potrzebne? Skazujesz się wówczas prawie wyłącznie na piasty sh*t...mano i tym samym na zabawę w serwisowanie, kulki, konusy i kontrowanie tychże. Owszem piasty Shimano potrafią długo służyc, ale mam wrażenie i nie tylko ja, że na starych piastach Shimano można było obleciec nawet po 20 - 30 tyś, a te nowe produkty zdychają po 5 - 6 tyś km. Nie wiem. Ani Accent ani Novatec nie płaci mi za reklamę - tu ma miejsce zasada, że zadowolony klient poleci innemu a niezadowolony zniechęci dziesięciu.
marcinek1992 Napisano 30 Listopada 2013 Napisano 30 Listopada 2013 mrmorty- Dziękuje ci za wyczerpującą wypowiedz.Już śpieszę odpowiadać. Chciałbym złożyć koło z części dostępnych raczej na miejscu w Elblągu. Szprychy Mach1- popytam czy są dostępne w Elblągu. Dlatego że nie wiem ile mm muszą mieć one by wszystko ładnie pasowało. Piasta - coś bezobsługowego - jakiś Novatec Tak to jest jakiś trop tylko wydaje mi się że w tej cenie którą mam na to koło raczej nie znajdę piasty novateca w sumie jest sezon na wyprzedaże ale jakoś nic nie rzuciło mi się w oczy jedynie na v-brakei. Na obręczy też można sporo zaoszczędzić- Niby tak tylko że właśnie nie mogę mieć koła 26 tylko 28 i niby 29 bo to jest to samo (tak mówią). Opony jakie posiadam to szerokość maksymalnie 1,75 większa teoretycznie by się zmieściła ale nie próbowałem. Piasty Shimano- niby każdy je poleca dlatego że są tanie. Przejeździsz tak jak napisałeś 5-6k km i są raczej do śmieci. Ale ciężko znaleźć w cenie deore lepszą piastę tak mi się wydaje. Mogę się mylić. Centerlock,Centerlock- jedni gadają że ją dobre ponieważ nie ma możliwości skrzywić tarczy bo jest ona praktycznie z taką samą siłą wszędzie dokręcona a inni mówią że to sh*t. Ja mógłbym zmienić tarcze ale wtedy będę musiał zmienić też klocki hamulcowe bo mam już zjechane. Tak więc kolejne koszty. Poleć mi dobrą piastę w miarę nie drogą spytam się ile mógłbym wynegocjować w rowerowym. Ogólnie nie jestem zwolennikiem lightowania części do roweru, dlatego że im mniej waży tym wiadomo jest mniej materiału i przykładowo piasta nie będzie pracowała długo.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.