gajutrw Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Witam. Pytanko do was Panowie, moze wspolnie wymyslimy. Zmienilem dzis tarcze na nowa 180mm oraz kola, po czym pojawilo sie bicie. Dodam iz na starych kolach i starej tarczy 180mm wszystko bylo ok. Zagadka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorek Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Może nowa tarcza się wygięła, np podczas transportu przesyłki. bo rozumiem że chodzi o bicie tarczy a nie koła (obręczy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 26 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2013 2i regulaminu, treść usunięta przez moderatora. Hm drgania beda lepszym okresleniem. Czuc je na kierownicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beardman Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Sprawdź w jakim stanie masz klocki? Były dotarte do starej tarczy, więc może trzeba je delikatnie wyrównać papierem ściernym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 26 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Bardzo mozlwie, sprobuje. Jakie jeszcze moga byc przyczyny w tej sytuacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 26 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Z jakiej na jaką zmieniłeś ?? i poczytajcie obaj regulamin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beardman Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Nie wiem, jaki konkretnie charakter maja owe bicia/drgania i czy dotyczą obu kół czy tylko przodu? Możliwe przyczyny wg mnie: - zatłuszczona, skrzywiona lub inaczej uszkodzona tarcza - nie dokręcona tarcza do piasty lub zacisk do ramy - zatłuszczone, źle dotarte lub ukruszone klocki (coś mogło też dostać się na powierzchnię klocka i np wgnieść się do niego) - luzy na piaście koła - słabo dociągnięte szprychy w kołach - krzywo ułożona opona w kole - odwrotnie założona tarcza (nie wiem czy tak by się to objawiało ale przy niektórych tarczach jest to chyba możliwe) - luzy na sterach lub uszkodzona główka ramy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 26 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2013 2i regulaminu, treść usunięta przez moderatora. Zmienilem z tarczy Tektro 180mm na 6 srub na RT54 CL rowniez 180mm. Zatluszczona na pewno nie jest. Tarcza jest dokrecona, zacisk rowniez ok. Brak luzow na piascie. Opona jest w miare ok. Tarcza zalozona dobrze. Brak luzow na sterach. Najbardziej z tych wszystkich rzeczy pasuja mi slabo dociagniete szprychy w kolach. W poprzednim kole mialem ich 36 w obecnym mam 28. Wydaja mi sie byc za luzne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 26 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Października 2013 28 szprych w kole na tarcze ? no średnio trochę. Dodatkowo za brak umiejętności czytania otrzymujesz nagrodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 26 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Sa to kola MT15 od Shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Z tego co wiem klocki w hamulcach tektro mają podobną powierzchnię jak w avidy. Shimanowskie klocki są "niższe" (nie tak wysokie), dlatego w chwili kiedy zmieniłes tarczę na shimano, dolna cześć klockow w zacisku nie łapie tarczy (powierzchni do hamowania), tylko podczas hamowania łapie za "pająk", częśc usztywniającą oraz łaczącą powierzchnie hamowania tarczy + mocowanie tarczy.U mnie podobny problem był gdy zmieniłem tarcze na Shimano XT (RM76), musiałem spiłować lekko klocki - ich dolną krawędź. Sprawdź czy nie masz sladów na pająku po klockach (czyli pod obszarem przeznaczonym do zaciskania klockó na tarczy).Jakie zaciski? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 26 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Tylko klocki sa nie tektro a shimano ktore kupilem razem z hamulcem. Zaciski m596. U po sladach na tarczy wychodzi jak by lapalo za wysoko tarcze, nie za nisko. Choc zjechalem troche klocki i tak jak by bylo ciut lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miner Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 A ja mam pytanie - bije za każdym razem jak hamujesz czy losowo? Pytanie drugie - przy hamowaniu wciskasz klameczki od razu do spodu czy "dozujesz" sobie siłe? W takim wypadku kiedy bije? Przyczyna powstawania drgań wymuszonych (bo o takich tu mowa zapewne) jest zawsze ta sama - zmienność przyłożonej siły. Teraz pytanie - skąd sie bierze ta zmienność? Jak masz zatłuszczone klocki albo tarcze to bierze sie ona stąd, że przy obrocie tarczy w klockach tarcie jest raz mocniejsze a raz słabsze, ta nierównomierność prowadzi do drgań. Przyczyna druga - krzywa tarcza, czyli w pewnym momencie podczas obrotu tarczy pojawia sie siła poprzeczna, którą widelec i dalej rama przenoszą na kierownice. Przyczyna trzecia - piasta, szprychy, obrecz, opona i tarcza to jeden wirujący, sztywny dysk, bicie pochodzić może od niewyważenia któregoś z elementów, obstawiam oponę albo napięcie obreczy. Innymi słowy - sprawdź samo koło czy jest ok, sprawdź samą opone na kole (czy nie bije), przyglądnij sie kiedy to drga a kiedy nie (przy wciskaniu hamulca) - ja używam 596 drugi sezon na fabrycznych klockach, wiem, że one już padają i czasami mi bije kierownica kiedy hamuje delikatnie, to wynika z tego, że one troche "puszczają", bo jak docisne klamki szybko i do konca to drgań nie ma...I w twoim przypadku czepiłbym sie właśnie tego docisku klocków do tarczy, albo coś jest zatłuszczone i "puszcza" albo geometria jest sona... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Sprawdź czy cały klocek naciska na tarczę. Miałem tak po wymianie hamulców, i wystarczyło wyregulować to podkładką przy zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 27 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Kolego "Miner" Twoja odpowiedz jest bardzo prosta i pomocna! Wlasnie u mnie te drgania pojawiaja sie roznie, przewaznie jak dozuje sile hamowania. Gdy wcisne mocno wibracji nie ma. Do moda "Puklus" dziekuje za ostrzezenie! Posty pisalem na telefonie, nie mialem nawet jake edytowac. Dzieki za bardzo szybka reakcje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Tu nie chodzi o brak możliwości edycji ... wyraźnie napisałem raz na czerwono a raz słownie żebyście przeczytali regulamin. Skoro ktoś wam coś zakreśla na czerwono i jeszcze mówi ze możliwym jest delikatna niezgodność z zasadami to człowiek powinien najpierw sie zastanowić dlaczego ktoś takie brednie pisze i pójść łaskawie przeczytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 27 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Dodam jeszcze iz dzis sprawdzilem dokladnie jak to u mnie jest. Wibracji dostaje w momencie wcisniecia mocniej klamki. Modulacja oslabla wzgledem starej tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Ja u siebie przy już dość mocnym hamowaniu ok 50-60% tarcza zaczyna wydawać z siebie bziuczący dźwięk, czasami wibrujący. Moim zdaniem problemem może być zbyt wiotkie koło pod tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 27 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Zmieniajac kola zmienilem opony miejscami, z tylu na przod a z przodu na tyl. Sprobuje wrocic do nominalnego ustawienia. Przelece tez klocki i tarcze zebym wiedzial ze na pewno nie sa zatluszczone. Jesli to nic nie da zostaje tak jak mowisz zbyt wiotkie kolo, wiec sprobuje naciagnac szprychy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Masz skąd skombinować adapter na IS6? jak tak to będziesz mógł zamienić tarcze i zobaczyć czy objawy podobne. Aż tak ci telepie ze to ci przeszkadza czy tylko lekko drży? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 27 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Hm zalozylem do tego kola tarcze 160mm i lux, nie ma wibracji. Zakladam tarcze 180mm i wkladam do kumpla, bicie powraca. Czy mnie to drazni? Tak! Poprzednio mialem inne kola rowniez z tarcza 180mm i bylo niebo. Teraz jest kicha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Może tarcza jest jakaś lewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 27 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Hm zauwazylem jeszcze taka rzecz. Otoz klocki kumpla ktory ma M525 biora sporo nizej tarcze niz moje. Adapter? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Jeżeli łapią niżej mogą łapać za poprzeczki trzymające tarcze i stąd by drgania powstawały ... pokaż fotkę. Jak za nisko zawsze kilka podkładek załatwia sprawę. Możesz spróbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Temat rozwiazany. U znajomego w serwisie zaczelismy sprawdzac wszystko po kolei. Tarcza, klocki, amorek, szprychy, i niestety na koncu opone ktora okazala sie byc przyczyna. Ta z tylu ktora zalozylem na przod okazala sie byc ta zagadka ktora po 2 godzinach wkoncu rozwiazalismy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.