Skocz do zawartości

[Hamulec] Drgania podczas hamowania


gajutrw

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem, jaki konkretnie charakter maja owe bicia/drgania i czy dotyczą obu kół czy tylko przodu?

Możliwe przyczyny wg mnie:

- zatłuszczona, skrzywiona lub inaczej uszkodzona tarcza

- nie dokręcona tarcza do piasty lub zacisk do ramy

- zatłuszczone, źle dotarte lub ukruszone klocki (coś mogło też dostać się na powierzchnię klocka i np wgnieść się do niego)

- luzy na piaście koła

- słabo dociągnięte szprychy w kołach

- krzywo ułożona opona w kole

- odwrotnie założona tarcza (nie wiem czy tak by się to objawiało ale przy niektórych tarczach jest to chyba możliwe)

- luzy na sterach lub uszkodzona główka ramy

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu, treść usunięta przez moderatora.

 

Zmienilem z tarczy Tektro 180mm na 6 srub na RT54 CL rowniez 180mm.

 

 

Zatluszczona na pewno nie jest.

Tarcza jest dokrecona, zacisk rowniez ok.

Brak luzow na piascie.

Opona jest w miare ok.

Tarcza zalozona dobrze.

Brak luzow na sterach.

 

 

 

Najbardziej z tych wszystkich rzeczy pasuja mi slabo dociagniete szprychy w kolach.

W poprzednim kole mialem ich 36 w obecnym mam 28.

Wydaja mi sie byc za luzne.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem klocki w hamulcach tektro mają podobną powierzchnię jak w avidy. Shimanowskie klocki są "niższe" (nie tak wysokie), dlatego w chwili kiedy zmieniłes tarczę na shimano, dolna cześć klockow w zacisku nie łapie tarczy (powierzchni do hamowania), tylko podczas hamowania łapie za "pająk", częśc usztywniającą oraz łaczącą powierzchnie hamowania tarczy + mocowanie tarczy.
U mnie podobny problem był gdy zmieniłem tarcze na Shimano XT (RM76), musiałem spiłować lekko klocki - ich dolną krawędź. Sprawdź czy nie masz sladów na pająku po klockach (czyli pod obszarem przeznaczonym do zaciskania klockó na tarczy).

Jakie zaciski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie - bije za każdym razem jak hamujesz czy losowo? Pytanie drugie - przy hamowaniu wciskasz klameczki od razu do spodu czy "dozujesz" sobie siłe? W takim wypadku kiedy bije? Przyczyna powstawania drgań wymuszonych (bo o takich tu mowa zapewne) jest zawsze ta sama - zmienność przyłożonej siły. Teraz pytanie - skąd sie bierze ta zmienność? Jak masz zatłuszczone klocki albo tarcze to bierze sie ona stąd, że przy obrocie tarczy w klockach tarcie jest raz mocniejsze a raz słabsze, ta nierównomierność prowadzi do drgań. Przyczyna druga - krzywa tarcza, czyli w pewnym momencie podczas obrotu tarczy pojawia sie siła poprzeczna, którą widelec i dalej rama przenoszą na kierownice. Przyczyna trzecia - piasta, szprychy, obrecz, opona i tarcza to jeden wirujący, sztywny dysk, bicie pochodzić może od niewyważenia któregoś z elementów, obstawiam oponę albo napięcie obreczy. Innymi słowy - sprawdź samo koło czy jest ok, sprawdź samą opone na kole (czy nie bije), przyglądnij sie kiedy to drga a kiedy nie (przy wciskaniu hamulca) - ja używam 596 drugi sezon na fabrycznych klockach, wiem, że one już padają i czasami mi bije kierownica kiedy hamuje delikatnie, to wynika z tego, że one troche "puszczają", bo jak docisne klamki szybko i do konca to drgań nie ma...I w twoim przypadku czepiłbym sie właśnie tego docisku klocków do tarczy, albo coś jest zatłuszczone i "puszcza" albo geometria jest sona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "Miner" Twoja odpowiedz jest bardzo prosta i pomocna!

Wlasnie u mnie te drgania pojawiaja sie roznie, przewaznie jak dozuje sile hamowania.

Gdy wcisne mocno wibracji nie ma.

 

 

 

 

 

Do moda "Puklus" dziekuje za ostrzezenie!

Posty pisalem na telefonie, nie mialem nawet jake edytowac.

Dzieki za bardzo szybka reakcje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tu nie chodzi o brak możliwości edycji ... wyraźnie napisałem raz na czerwono a raz słownie żebyście przeczytali regulamin. Skoro ktoś wam coś zakreśla na czerwono i jeszcze mówi ze możliwym jest delikatna niezgodność z zasadami to człowiek powinien najpierw sie zastanowić dlaczego ktoś takie brednie pisze i pójść łaskawie przeczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniajac kola zmienilem opony miejscami, z tylu na przod a z przodu na tyl.

Sprobuje wrocic do nominalnego ustawienia.

Przelece tez klocki i tarcze zebym wiedzial ze na pewno nie sa zatluszczone.

Jesli to nic nie da zostaje tak jak mowisz zbyt wiotkie kolo, wiec sprobuje naciagnac szprychy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...