speedy666 Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Co lepiej wybrać Avidy CR czy shimano XT? Cr z 2010roku mogę mieć od kumpla za 600zł przejechane mają jeden komplet klocków, czy lepiej kupić nowe XT-eki? a może się szarpnąć i kupić XTR za 1179zł? nie zależy mi na wadzę wiedz jeśli XTR od XT się różnią tylko wagą to nie chce przepłacać. Manetki mam najnowsze XTR 2X10 wiedz hamulce shimano by się podpięło pod manetki co z Avidami tego bym nie zrobił, proszę o poradę co lepiej wybrać, waże 80kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Poczytaj forum, tematów o obu firmach/modelach jest mnóstwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redbull1 Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 bier z shimano ; ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 26 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Żaden to poradnik ... zmieniłem tytuł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AmuletBike Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Tylko Shimano! Avidy starczą Ci na rok. Potem zacznie się tęsknota na SH. XTR działają lepiej niż XT. To nie tylko waga, ale nie dała bym takiej kasy! XT masz już za 600zł (Alle) i działają za...ście! AAA, dopiero przeczytałam, że AVIDY już mają Z rok!!! - no to kumpel pewnie kupuje Shimanosy:) Nie kupuj ICH!!!!!!!!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speedy666 Napisano 26 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2013 gdzie widziałaś xt za 600zł jeśli mogę spytać? Na allegro sie zaczynają od 700zł, kumpel sprzedaje bo kupił jakieś inne 4tłoczkowe waży ponad100kg a lubi pozjeżdżać, wcześniej miałem xt ale z2008 roku i byłem z nich zadowolony nic przy nich nie trzeba było robić tyle że w zimie nie chciały hamować miałem też magury marty sl ale po 2latach szalenia miałem z nimi same problemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Tylko Shimano! Avidy starczą Ci na rok. Potem zacznie się tęsknota na SH. XTR działają lepiej niż XT. To nie tylko waga, ale nie dała bym takiej kasy! XT masz już za 600zł (Alle) i działają za...ście! AAA, dopiero przeczytałam, że AVIDY już mają Z rok!!! - no to kumpel pewnie kupuje Shimanosy:) Nie kupuj ICH!!!!!!!!!!!!!!!! XTR ni dziala lepiej niz XT z tej samej rodziny... Jest jedynie lzejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 26 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Października 2013 http://virtualbike.pl/pl/c/Zestawy-tarczowe/29 Zamiast XTR lepiej SLX z lepszymi klockami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speedy666 Napisano 26 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2013 czyli najlepszym wyborem będzie SLX z radiatorem troche dorogie w tym sklepie za kmp. 650zł czy byle na pewno będą lepsze od XT które są w podobnej cenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 26 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Wcale nie będą lepsze od XT, ani gorsze nie będą. Na takich samych klockach te hamulce wypadają bardzo podobnie to bo niemal takie same hamulce. Jednak SLX z metalikami będzie lepszy od XT z żywicznymi. Mówię tu o oryginalnych wstawianych tam klockach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miner Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Weźcie pod uwage taką sprawe jak marketing firmy...Nie zawsze wzrost ceny jest równoznaczny ze wzrostem jakości, XT i XTR to taka sztandarowa grupa Shimano, którą sie chwalą. Nie znaczy to, że SLX jest gorszy, ta grupa jest mniej reklamowana i dlatego przy wyborze trzeba sie kierować danymi technicznymi, bo tam można wyczytać dużo między wierszami XT może mieć lepiej wykonane elementy, lepiej spasowane, wypolerowane czy coś tam, ale hamować może tak samo jak XTR czy SLX z lepszymi klockami. To wszystko jest "jeden wózek" i popieram tu zdanie Puklusa - SLX z metalicznymi klockami bedzie hamował tak samo albo lepiej niż XT seryjny, bo konstrukcyjnie te hamulce są do siebie zbliżone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Października 2013 XTR jest o tyl lepszy w tym momencie, że jest zrobiony z monobloku, jednego kawałka amelinijum a XT i reszta z 2 skręcanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 27 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Puklus, z punktu widzenia normalnego użytkownika, ta przewaga jest niezbyt istotna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speedy666 Napisano 27 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2013 jest istotna:-)jeśli jest coś zrobionego z jednego kawałka to ciężej to zepsuć;-)no ale tyle przepłacać za xtr nie ma sensu:-P a SLX z nowymi klockami wyjdzie tyle co XT a kiedyś i tak będę zmieniał klocki wiedz chyba najlepiej brać XTetki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jechan Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 To już lepiej nie przepłacać za XT i od razu kupić XTR Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AmuletBike Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 gdzie widziałaś xt za 600zł jeśli mogę spytać? Na allegro sie zaczynają od 700zł, kumpel sprzedaje bo kupił jakieś inne 4tłoczkowe waży ponad100kg a lubi pozjeżdżać , wcześniej miałem xt ale z2008 roku i byłem z nich zadowolony nic przy nich nie trzeba było robić tyle że w zimie nie chciały hamować miałem też magury marty sl ale po 2latach szalenia miałem z nimi same problemy Mój chłop kupił nówki na gwarancji dokładnie za 500 z przesyłką. Ale te starsze XT - 775. Tak więc mozna kupić w dobrej cenie dobre hample. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 Przepłacił i to sporo. M775 tak jak M975 to kiepskie hamulce, obecne deorki m596/615 biją je na głowę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speedy666 Napisano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 A co myślicie o tym zestawie? http://allegro.pl/kpl-hamulcow-tarczowych-shimano-xtr-bl-br-m985-i3659643885.htmlcena chyba dobra? jeśli mam wydać 800zl za XT a XTR są300zl droższe a lepsze to wole dołożyć, czy może na rok2014 wyjdą jakieś nowe\lepsze XT lub XTR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Te xtry to wersja xc i są - tak jak poprzedni model - dosyć przeciętne jeśli chodzi o moc. Te same hample posiada mój kolega (też forumowicz) i jest podobnego zdania. Jeśli chodzi o jakość działania to xt będą lepszym pomysłem. Wybierając xtr'a NIC nie zyskujesz poza niższą wagą, która dla działania hamulców nie ma żadnego znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 klamki w wersji XC może nie dają ogromnej siły, ale w działaniu najbardziej przypominają mi ulubione Juicy. Nie wyobrażam sobie jazdy z innymi dźwigniami. Z serii xtr możesz kupić same klamki, a zaciski np. slx. Różnicy w działaniu nie zauważysz - siła i modulacja taka jak w pełnym XTR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Milosz97 Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 brać xt nie mają zadnych luzów w klamkach a avidy od nowości maja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speedy666 Napisano 16 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Wracając do tematu czym różnią się XT M785 z klockami metalicznymi od SLX M675 również z klockami metalicznymi? w tym samym sklepie SLX są droższe od XT XT-eki kosztują 689zł a SLX 709zł. Czy macie jakieś informację że na rok 2014 wyjdą nowe Xt, które będą np. lżejsze od xt z 2013\2012? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Uzywam obecnie XT BR-M785 i w dugim rowerze XTR trail BR-M988 - w obu wesjach klocki metaliczne . Wcześniej uzytkowałem XTR 975 - tu nie mas czego porównywać stare hamulce shimano to niestety tylko spowalniacze . Zrobiłem też składaka na klamce XTR 985 XC i zacisku od SLXa - działało to poprawnie - ale zaciski SLX to niestety topory są ( waga i wykonanie ) .W rowerze żony założyłem Avidy Elixiry CR SL i wcale nie można narzekać na ich pracę - może nie dorównują XT ale ogólnie koła da się zablokować . Moje wnioski - XTR na na pewno lepszą modulację i siłę hamowania ( przynajmniej w wersji Trial) - XT hamują bardziej nerwowo i szybciej blokują koło . Małem okazję jeżdzić też przez krótki okres czasu na nowych Formułach T 1 - tu niestety shimano przegrywa tylko cena tych hampli powala . A i zauważyłem że nikt nie pisze o najważniejszej rzeczy ( jeśli chodzi o nowe hamulce shimano ) a mianowicie TARCZE . Te hample ze starszymi modelami tarcz hamują zdecydowanie gorzej - musi być wesja ice techa . Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speedy666 Napisano 16 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Czyli że te XT BR-M785 są stare i są lipne? a dlaczego cena SLX jest większa od XT? to jak mam tarcze hamulcowa Dartmoor Nano to będą źle działały te Xt-eki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 XT 785 to bardzo dobre hamulce, stojące nad slx 666/675. Dartmoor nano to nie tarcza lecz ozdoba choinkowa i wielkanocna. (to nie żart) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.