Erkki Napisano 25 Października 2013 Napisano 25 Października 2013 Chce mieć rower crossowy z klasyczną kierownicą i do takiej jazdy używam rower (asfalt i lekki teren). Zakupiłem rower crossowy Scott Sportster X20 (2013r.) Taki jak tu: http://www.scott.pl/product.php?id_cat=718&id_prod=4892 . Za rower dałem w dużej promocji 3 350 zł (bo na początku roku kosztował znacznie więcej). Jest to druga (z około chyba siedmiu, nie licząc damskich i solution) klasa Scotta jeśli chodzi o rowery crossowe z normalną kierownicą (Sportster i Atacama). Mam 181 cm wzrostu, a więc wg tabelki Scotta (na tej samej stronie) jedynie rozmiar L (rama 20 cali) był słuszny (bo są jeszcze S (18), M(19), XL i XXL). Waga roweru na stronie to 12,8 kg, ale to pewnie dla rozmiaru S, bo mój ( łącznie z odblaskami na kołach x4, na pedałach x4, i pod siodełkiem x1) waży pół kilo więcej wg wagi łazienkowej. Jak patrzę po innych rowerach crossowych tego typu to waga ich jest albo nie podawana, albo cięższa lub minimalnie niższa (np. topowy model Scotta na 2013 rok ma tylko 300 g mniej niż mój, a przyszły model na 2014 jedynie 100g mniej). Przerzutki mam Deore i z przodu LX. Topowy model Scotta ma XT z tyłu i LX z przodu i te same manetki co ja. Jestem laikiem trochę w temacie rowerów, ale co nieco słyszałem. Mam pytanie takie, czy mój rower to już szczyt jeśli chodzi o takie crossowe? Bo patrzę bo innych producentach Giant, Kross itp. to wszyscy mają cięższe lub minimalnie lżejsze (przy najwyższym modelu). Chodzi mi generalnie o to czy znajdę coś lepszego, szybszego szczególnie, wśród rowerów crossowych i różnica będzie zauważalna (nie, że trochę lepsze przerzutki jak X10), jeśli tak to co?
Tomek21001 Napisano 25 Października 2013 Napisano 25 Października 2013 Rower średniej klasy,warty co najwyżej tyle co zapłaciłeś,wyższe modele Cube,Radona itp są w podobnej cenie o wiele lepiej wyposażone. Będzie dokładnie tak szybki jak mu pozwoli Twoja kondycja,w miarę wyprostowana pozycja,waga nie pozwoli na ściganie się z szosowcami. Mógłby mieć powietrzny amortyzator dający większe możliwości regulacji,chcesz szybciej to pomyśl o oponach,może lżejszych kołach.
Schwefel Napisano 25 Października 2013 Napisano 25 Października 2013 No to masz 1,5kg mniej na ramie karbonowej http://velo.com.pl/rowery/rowery-crossowe/author/synergy
premier2 Napisano 25 Października 2013 Napisano 25 Października 2013 Temat został usunięty. Prawdopodobna przyczyna usunięcia: - pkt 2b regulaminu - brak klamrowego nazewnictwa tematu - podobny temat już istnieje - narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności. Regulamin forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.