avacs Napisano 25 Października 2013 Napisano 25 Października 2013 Witajcie forumowicze. Zaczynam myśleć o budowie nowego rowerku na bujanej ramie. Jednak życie nie jest tak kolorowe i wskazówka wagi gdy na niej staje do 100 przyśpiesza szybciej niż supersamochody. Dokładniej biorąc jest to przedział 115-120 kg. Ogólnie rzecz biorąc wszystko mam. Koła na Mavic ex 325. Amortyzator RS- pancerną TORĘ. Wystarczy że ją przerobię na 120mm skoku. Założenia są takie: Rama musi być mocna aby utrzymać mnie+ jakiś bagaż i nie rozpaść się po wyjeździe w teren. Koła 26 cali. Skok 120mm z przodu. Tył ???? 100mm? Nie wiem dokładniej jakie są dostępne. Lepiej nowa choć niekoniecznie. Przedział cenowy jeszcze nie określony ale nie przesadzajmy. Kolory nie grają roli. Na nich się nie jeździ. Jedynym ewentualnym dodatkowym zakupem przy budowie byłyby pancerze, linki, przewody itp. Pozdrawiam i liczę na Was
Roonin Napisano 25 Października 2013 Napisano 25 Października 2013 Problem w tym że te naprawdę pancerne ramy są pod większy skok widelca. Rama full pod wideł 120mm będzie to rama typowo xc więc jej konstrukcja nie będzie jakoś specjalnie pancerna. Edit: Tak patrzyłem troszeczkę po necie no i niby ramy Dartmoor tolerują taki skok widelca i są to mocne ramy ale.... Z taka wagą to pewnie kawał chłopa z ciebie a to są raczej małe grawitacyjne ramki.
marcinusz Napisano 25 Października 2013 Napisano 25 Października 2013 Kiedyś robiłem rozpoznanie dla brata... Wiele marek podawało limit do 120 kg. Wśród amerykańskich marek są takie, które projektują pod limit 136. Przykład to Spec FSR XC Pro. 120mm skoku z limitem do 136 kg. To że coś jest pod większy skok może się kojarzyć z pancernością, ale to nie znaczy, że konstruktorzy przewidzieli większy limit wagowy. To nie to samo.
Roonin Napisano 25 Października 2013 Napisano 25 Października 2013 Tak ale.... Ich przeznaczenie wymusza bardziej pancerną konstrukcję i większą wytrzymałość więc zastosowanie takiej ramy do lżejszej dyscypliny daje możliwość posadzenia na niej znacznie cięższego ridera. W sumie to też mi ten Spec gdzieś tam chodził po głowie tylko nie wiem jak z dostępnością, no i dalej mamy mały zapas
avacs Napisano 25 Października 2013 Autor Napisano 25 Października 2013 Zapas jest strasznie mały. Te 136kg to oczywiście DMC. Więc 120kg moje+rower+bagaż. na pewno przekroczy. Mam 190cm wzrostu także małe grawitacyjne ramy odpadają. Pomijając już fakt że bym kopał kolanami w kierownicę. To jak jeżdżę ciężko określić. Czasami wycieczka ze znajomymi a innym razem jak najszybsze pokonanie danego dystansu. Do tego dochodzi rower jako srodek miejskiego transportu. Rower szybszy nie ma co ukrywac. Zdaje sobie sprawe ze znalezc rame dla mnie bedzie cięzko i na pewno nie tanio ale mam nadziejeze sie uda
marcinusz Napisano 25 Października 2013 Napisano 25 Października 2013 Zapas jest strasznie mały. Te 136kg to oczywiście DMC. Więc 120kg moje+rower+bagaż. Nie no oczywiście! Ale jak to oczywiście? A może by tak sprawdzić u źródła? 136kg to limit na wagę jeźdca lub jeźdźca z bagażem. Znalezione na szybko: http://service.specialized.com/collateral/ownersguide/assets/pdf/2011-Bicycle-Owner-s-Manual-Appendix.pdf Najpierw czytać, a potem się wymądrzać. Oczywiście każdy producent może przyjąć inne założenia. Spec rozpisał wszystko dokładnie. Większość producentów podaje informacje o dopuszczalnej masie. Chyba Santa Cruz nie określa limitu wagi w sensie, że nie daje w ogóle limitu (na ramy - jak się domyślam). Roonin, to co piszesz to takie rozumowanie "na chłopski rozum", ale średnio przekłada się na rzeczywistość. Kupa budżetowych HT i trekkingów ma bardzo duży limit wagi.
Roonin Napisano 25 Października 2013 Napisano 25 Października 2013 Jest jeszcze inny sposób http://www.bikemielec.com/ Pewnie by coś wyspawali Kolego może i na chłopski rozum ale.... Na chłopski rozum to taki kawał aluminium http://allegro.pl/santa-cruz-driver-m-rock-shoox-vivid-no-v10-demo-i3628186816.html jest solidniejszy niż taki http://allegro.pl/rama-haibike-impact-nowa-18-40-taniej-i3651675892.html Takie a nie inne zastosowanie wymusza taką a nie inną konstrukcję. Limity wagi też są podawane pod takie a nie inne zastosowanie i też "średnio" się ma do rzeczywistej wytrzymałości. . Co tu rozmieniać na drobne?
Tofi Napisano 26 Października 2013 Napisano 26 Października 2013 Odnośnie zastsowania, to rama ma być pancerna, ale i lekka? Sama rama w fullu to prawie 4kg, z damperem 4,5.
Mod Team durnykot Napisano 26 Października 2013 Mod Team Napisano 26 Października 2013 Można ich zapytać- może zrobią ramę pod Twoją wagę. http://www.rb-bike.cz/en/homepage
avacs Napisano 26 Października 2013 Autor Napisano 26 Października 2013 pojawia sie coraz wiecej opcji. O robieniu ramy na zamowienie nawet nie pomyslalem. Co prawda widzialem ze mielec robi ale raczej do ciezszych zastosowan. Rama wagi nie ma dla mnie az takiego znaczenia zwlaszcza ze sam waze duzo za duzo.
Roonin Napisano 26 Października 2013 Napisano 26 Października 2013 No gotowe robi do cięższych zastosowań ale jest opcja sklecić jakiś projekt i dać do wykonania. Wiadomo że sam nie zaprojektujesz ramy ale jak byś był poważnie zainteresowany to myślę że nie odmówili by pomocy.
avacs Napisano 26 Października 2013 Autor Napisano 26 Października 2013 czyli punkt zaczepienia jest. Pozostaje kwestia wyceny. Ile cos takiego moze kosztowac?
Roonin Napisano 26 Października 2013 Napisano 26 Października 2013 Jeśli ceny na stronie sa aktualne to za Huntera wołają 1190 co uważam za cenę bardzo przystępną jak za fulla do ciężkiej jazdy. Tutaj będzie projekt specjalny (pewnie przeprojektowanie tego co mają na mniejszy skok i lekkie odchudzenie) więc myślę że ze 20-30% więcej co i tak jak za nówkę ramę nie było by zle. Czy tak czy inaczej to są wyroby praktycznie Hand Made więc nie myślę żeby chcieli więcej. Myślę że trzeba dzwonić i dowiedzieć się bezpośrednio u producenta.
avacs Napisano 27 Października 2013 Autor Napisano 27 Października 2013 Więc napisałem do Mielca. Napisałem praktycznie to samo co na forum Pozostaje czekać na odpowiedź. BTW. Jaki powinien być skok tylnego koła przy 120mm z przodu? Proporcjonalnie bo oczywiście nie władujemy do niej dampera jak z ram do DH
marcin_ostrów Napisano 27 Października 2013 Napisano 27 Października 2013 Hunter do jazdy z kolegami i jako miejski środek transportu ? Hmmm.....zastanawiałbym się , i to bardzo mocno . Przecież to jest ciężkie FR/DH. Jak ktoś w Mielcu ma pojęcie o co chodzi , to Ci od razu powinien wybić z głowy pomysł ożenienia jej z Torą . Jak nie skaczesz i nie latasz w bikeparkach , to coś w granicach 120mm powinno spokojnie wytrzymać spokojną jazdę. M
Roonin Napisano 27 Października 2013 Napisano 27 Października 2013 A kto tu mówi że to ma być Hunter? Napisałem że coś w oparciu o tą ramę ale odchudzonego i o mniejszym skoku bo o tym że zrobią nową ramę od podstaw to można zapomnieć. Wysłane z mojego GT-S5830 Więc napisałem do Mielca. Napisałem praktycznie to samo co na forum Pozostaje czekać na odpowiedź. BTW. Jaki powinien być skok tylnego koła przy 120mm z przodu? Proporcjonalnie bo oczywiście nie władujemy do niej dampera jak z ram do DH Jak z przodu 120 to i z tyłu tyle.Kolego dzwoń bo na odpowiedź na maila będziesz czekał wieki. Wysłane z mojego GT-S5830
avacs Napisano 27 Października 2013 Autor Napisano 27 Października 2013 wlasnie. Cos w oparciu o HUNTERA i to samo napisalem ludziom z Mielca. Roonin Poczekam dzien-dwa na odpowiedz jak sie nie wyrobia to wtedy zadzwonie i sproboje sie czegos dowiedziec.
tobo Napisano 27 Października 2013 Napisano 27 Października 2013 Więc napisałem do Mielca. Napisałem praktycznie to samo co na forum Pozostaje czekać na odpowiedź. BTW. Jaki powinien być skok tylnego koła przy 120mm z przodu? Proporcjonalnie bo oczywiście nie władujemy do niej dampera jak z ram do DH Skok na obu końcach powinien być najlepiej taki sam.
avacs Napisano 28 Października 2013 Autor Napisano 28 Października 2013 Mielec odpisał. Napisali że koszt zrobienia fulla na zamowienie wynosi od 2,5k zł. Do tego doliczmy damper i ewentualne dodatkowe koszty i robi sie ladna sumka. Zastanawiam sie czy nie bedzie taniej wyszukac jakas pancerna seryjna rama o ile istnieje czy dla wlasnego komfortu bezpieczenstwa (pęknięcia) przejsc na dobra stal
Mod Team durnykot Napisano 29 Października 2013 Mod Team Napisano 29 Października 2013 Takie coś.... http://allegro.pl/rama-orange-sub3-full-xc-fox-i3660923700.html chyba wytrzyma..
Roonin Napisano 29 Października 2013 Napisano 29 Października 2013 No no kocie..... gdzie to wyszperałeś To jest jakaś propozycja do przemyślenia. Wygląda solidnie a nie potrzebuje potwora z przodu i z tyłu A tak co do tej ramy z Mielca to cena jest wyższa niż się spodziewałem. W porównaniu z ich Hunterem to 2x więcej ale w porównaniu z markowymi ramami full to i tak nie wychodzi drogo, ale.... Jak by to miała być ta jedna upragniona maszyna........ to ja wiem, zastanowił bym się. Kwestia jest jeszcze w tym czy chłopaki są w stanie przedstawić jakąś propozycję czy czekają na gotowy projekt do realizacji.
Mod Team durnykot Napisano 29 Października 2013 Mod Team Napisano 29 Października 2013 Przeca ten Hunter to Orange/ SC Heckler w nieco innym wydaniu. Z całym szacunkiem dla Mielca,ale wolałbym Orange..
avacs Napisano 29 Października 2013 Autor Napisano 29 Października 2013 tak czy inaczej orange jest za maly. Custom z Mielca do kosztow produkcji, materialow i projektu dochodzi koszt dampera
avacs Napisano 31 Października 2013 Autor Napisano 31 Października 2013 tak więc po jeszcze kilku mailach z Mielcem napisali mi że są zbyt zawaleni robotą aby zająć się moim projektem. Pozostają więc gotowe fulle o panecrnej ramie która nie rozpadnie się pod moim dupskiem
Koen Napisano 31 Października 2013 Napisano 31 Października 2013 Na forum mtbr jest cały dział poświęcony rowerom dla cięższych zawodników (clydesdales), może tam coś znajdziesz - w końcu kto ma w tym temacie większe doświadczenie niż Amerykanie Ogólnie to zainteresowałbym się tymi ramami które wymienił durnykot - SC Heckler i Orange Five (Sub Five byłby idealny ale już chyba nie produkują). Można by tez dorzucić Propheta, tylko musiałbyś poszukać mocnej sztycy bo rozmiar 27,2mm budzi obawy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.