Aero74 Napisano 27 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Czyli z powyższych Waszych wypowiedzi wychodzi że dla mnie najlepiej pasują 19 calowe rowery Treka i Canyona ale pewnie Radona 18 albo nawet 20 też bym ustawił pod siebie? Jednak nadal nie ma jednoznacznych wypowiedzi czy wszystkie 3 nadawałyby się do maratonów i XC albo np. któryś z nich bardziej bo jest o wiele zwrotniejszy, stabilniejszy(podjazdy lub zjazdy) lub sztywniejszy niż pozostałe. Geometrie tych rowerów chyba nie są złe ale czy któryś z nich ma zbyt dużo minusów w porównaniu do konkurencji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Avatarus Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Jeśli nie widzisz różnicy osprzętowej w przypadku Mr.ride to może zastanów się czy rower za prawie 7k będzie Ci potrzebny, a co do radona to 18-stka będzie dla Ciebie za mała - jeśli już to pozostaje 20. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanTek Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Wszytskie trzy są fajne rowery i pewnie są nie do zdarcia jak na Twoją wagę. Ja też szukam roweru na przyszły sezon i ten Trek mi się podoba tym bardziej że jest ponoć jest najtańszy. Zawsze myślałem że po rower trzeba iść do sklepu i tam go kupować a tutaj widzę że mozna sobie go zamówić w sklepie internetowym. Pewnie nie tylko ja miałbym obawy by tak zamówić rower i ciekaw jestem czy jest to prosta procedura że taki rower kupić a tym bardziej z Niemiec. Ile ten Trek Superfly miałby kosztować w promocji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 (edytowane) Generalnie przy rabatach, które można uzyskać po sezonie cena Canyona nie jest specjalnie atrakcyjna. Jeśli chodzi o Treka to sugeruję koniecznie się przymierzyć, ponieważ geometria jest bardzo specyficzna: wg katalogu rower z podsiodłówką 47 cm ma górną rurę o długości efektywnej 63,9 cm. Edytowane 28 Października 2013 przez Darek14 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aero74 Napisano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Jeśli chodzi o Treka to sugeruję koniecznie się przymierzyć, ponieważ geometria jest bardzo specyficzna: wg katalogu rower z podsiodłówką 47 cm ma górną rurę o długości efektywnej 63,9 cm. Akurat ten Trek stoi w sklepie więc na pewno przed zakupem by się przymierzył i nim przejechał. A geometria tego treka ruru podsiodłowej do górnej rury jest w porządku czy coś z nią nie tak? Słyszałem że Treki są powedzmy specyficzne ale co to dokładnie znaczy? To że jednemu rama nie będzie w ogóle pasowała a inny nauczy się jeździć na niej a jeszcze inny będzie się czuł na niej jakby się na tym rowerze urodził? A może każdy po pewnym czasie(dluższym bądź krótszym) nauczy się tego roweru i nic w tej geometri mu nie będzie przeszkadzało? Nadmienię że ja jezdzę od niedawna i jestem nieszczęśliwym posiadaczem stalowego kumaka marki NoName i moja pozycja jeździecka puki co nie jest dopasowana do żadnej marki... Ile ten Trek Superfly miałby kosztować w promocji? Coś koło 2tyś taniej od konkurencji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafu Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 @Aero74 Hej, nie mogę powiedzieć że "jestę ekspertę" ale też planuję kupić Treka - Superfly 6 z kolekcji 2014. Z moim wzrostem 196cm wyszedłem z założenia że nic mniejszego niż 23" nie wchodzi w grę, jednak po wizycie w sklepie i przymiarce do 21,5" (2014 mają trochę szerszą rozmiarówkę) stwierdziłem że nic większego (i innego ) nie potrzebuję. Tak jak napisali wcześniej koledzy, również uważam że przymiarka jest naprawdę konieczna bo może się okazać że rozmiar który odpowiada Ci na długość, będzie miał za krótką podsiodłówkę - u mnie jest na styk (30mm do ogranicznika). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 Rowery Treka mają geometrię pod nazwą Genesis 2. Jej celem - w telegraficznym skrócie - jest zapewnienie z jednej strony stabilnego prowadzenia przy wyższych prędkościach, a z drugiej poprawa zwrotności przy małych. Stabilnie prowadzą się długie ramy. I to jest pierwsza zasadnicza cecha Treków - że są długie. Ale długie ramy zazwyczaj nie skręcają najlepiej, więc żeby to poprawić wydłużono offset widelców, co spowodowało że zmniejszeniu uległ trail (odcinek styczności opony z podłożem). Masz to pokazane na obrazkach ok. 2:35 Długie ramy nie każdemu pasują, stąd sugestia żeby przymierzyć. Rozsądnie też od razu nabyć ramę z docelowym widelcem, bo jeżeli coś ci nie podpasuje, może być problem z wymianą. To dlatego, że widelce z wydłużonym offsetem raczej nie są dostępne w normalnej sprzedaży, a wstawienie zwyczajnego rozwala całą koncepcję G2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RufusBiker Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 G2 robi różnicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roge Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 Dodam, że rowery z G2 znakomicie podjeżdżają, na stromych podjazdach nie ma walki z odrywającym się przednim kołem, nie trzeba ciągle mocno balansować, żeby utrzymać przyczepność tyłu i równocześnie nie podrywać przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Pytałem w sklepie sprzedającym Treka jaki jest czas sprowadzenia amortyzatora z tą nietypową geometrią: do miesiąca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Jasne, zawsze tak mówią jak mają sprzedać rower . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Czyli może być jeszcze dłużej? Dla mnie już to "do miesiąca" było wystarczająco przerażające. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 bylo zapytac o cene, jesli lubisz byc przerazony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Darek, ja myślę że jakby przyszło co do czego, to w ogóle nie sprowadziliby, albo mogłoby to potrwać parę miesięcy. W końcu trzebaby samemu się posiłkować np ebayem. Ok, pewien nie jestem, ale parę razy widziałem już takie akcje przy próbie zakupu nietypowych komponentów, których z reguły nie ma na stanie. Mniej kasy, czasu i nerwów kosztowało zamówienie częsci czy ramy w Czechach, gdzie nie patrzą tylko na kasę, ale też na zadowolenie klienta. Ale może coś się zmieniło albo dystrybutor Treka jest poważniejszy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 31 Października 2013 Udostępnij Napisano 31 Października 2013 Przeczytałem powyższe rozważania i oddałbym swój głos na Treka z geo G2 Poparłbym również wskazówkę, aby każdy rozważany rower, o ile to możliwe, objechać. Szczególnie Treka z powodów, o których przedmówcy piszą. Ujeżdżam Treka z geo G2 i jestem bardzo zadowolony. Na marginesie dodam, że z fabrycznego osprzętu nie pozostało nic. Dotyczy to również amortyzatora, o którym wspominano powyżej. Założyłem normalną Rebę, tj. bez zmienionego offsetu i jest... bardzo dobrze. Jak gdzieś kiedyś pisano, zmiana na widelec ze zwykłym offsetem w G2 nie czyni istotnej różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 31 Października 2013 Udostępnij Napisano 31 Października 2013 ...jak i cale g2 kiedys widelce mialy offset po 37mm, obecnie jest to powiedzmy 46-51mm, ktore wobec g2 jest juz na tyle blisko, ze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 31 Października 2013 Udostępnij Napisano 31 Października 2013 Mam g2 z starym widelcem 37 i nie szukam nic innego. Jedynie mostek przy 19 calach ramy i kiero 660mm jest krótki co się czuje. Gary ( trek) jest do objeżdżenia i wtedy już jest w miarę zwrotny, tylko trzeba się go nauczyć. Mój ma ten feler że jest zaplanowany pod 80 mm skoku . Na stromiznach po zmianie skoku amo na 100mm , gdy znikał po odciążeniu koła sag nagle robiło się dziwnie, bardzo dziwnie, kilkanaście godzin w górach - i się do tego dostroiłem. Także nie ma co wpadać w paranoję, nowe już sygnowane Trekiem ramy, z dostępnymi widelcami na pewno nie będą tragiczne choć mogą być trochę inne niż u konkurencji Moje cztery 29 ery miały zawsze coś dziwnego w geometrii i każdy był po bandzie.... I każdy z nich był do ujeżdżenia w górach, jedynie najstarszy z garych (g1) naprawdę źle szedł w najciaśniejszym slalomie. Różnica w prowadzeniu G2 i np speca jest od razu wyczuwalna.(hardtaile) Epik poza zawieszeniem z tyłu szedł mi jak Gary, albo mnie ten zawias dekoncentrował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulsen Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Rose solidna ?, zaraz mi się przypomina pewien test w BB, gdzie na skutek źle zaprojektowanej ramy nie można było zamontować przerzutki ... Chodziło o to, że przerzutka XTR shadow po zapięciu blokady dotykała przy zrzuceniu na najniższy tryb kasety do ramy. Można to regulować odsunięciem poprzez regulację śrubą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
onomato Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Dziś miałem przyjemność przymierzania Canyona o rozmiarze M. Mimo, że mam 182 cm wzrostu mam stosunkowo długą nogę - 87-88 cm. Sztycę musiałem wyciągnąć tak, że zostalo mniej niż 1 cm zapasu. Pozycja nie wydawała mi się nazbyt prosta ale sztyca już na początku musiałaby być wymieniona na dłuższą. Kalkulator Canyona pokazuje dla nogi 88cm rozmiar L a dla 87cm rozmiar M czyli jestem w najgorszym możliwym położeniu. Serce podpowiada M bo bardziej zwrotna ale rozum jednak L. Tu pytanie: czy lepiej być na końcu mniejszego rozmiaru czy na początku większego? Wiem, wiem to zależy ... ale w moim przypadku chodzi o ściganie amatorskie i chęć posiadania "ramy pozwalającej na rozwój" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Ja bym brał L. Uważam że (przy ramie SLX) M to jest rozmiar graniczny już przy moim wzroście 175cm, i nie chodzi o przekrok, który faktycznie spokojnie wystarczyłby dla wyższego, ale o długość ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 IMO w większości przypadków lepiej być na początku większego rozmiaru. TT kompensujesz krótszym mostkiem, ew. szerszą kierą, odpada stres związany ze sztycą, a różnica jednego rozmiaru nie jest tak dramatyczna, żeby upośledzać zachowanie roweru. Z resztą za te ostatnie odpowiadasz ty, a nie on. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
onomato Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Dzięki za odpowiedzi.Wybiorę L. No dobra, pozostaje tylko zamówić jak już zdecyduję czy 7.9 czy 8.9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sotnikov Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Na Twoim miejscu kupiłbym 7.9 a za różnicę w stosunku do 8.9, złożyłbym porządne i lekkie koła. Do tego sprzedając te, które są w 7.9 możesz spokojnie wziąć 600+ zł - masz wówczas już 1900zł na koła i inny szpej. Zazdroszczę rozterki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 zdecydowanie jak mowili poprzednicy, bierz L. Ja mam noge 86 i wzorst 183cm i L jest dobra. Nie bedziesz tez tak fatygowal ramy takim kominem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
onomato Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Na Twoim miejscu kupiłbym 7.9 a za różnicę w stosunku do 8.9, złożyłbym porządne i lekkie koła. Do tego sprzedając te, które są w 7.9 możesz spokojnie wziąć 600+ zł - masz wówczas już 1900zł na koła i inny szpej. Zazdroszczę rozterki Myślę dokładnie tak samo po zakupie chciałbym wymienić koła i może hamulce na SLX. Bardzo chciałbym napęd 2x10 a to oferuje tylko najwyższ model - szkoda. Chociaż przyznam że 40x30x22 to nie jakaś wielka tragedia. Może waży więcej ale ta rezerwa jest Na 100% jestem zdecydowany na rozmiar L - już jedną sztycę pogiąłem Rozterki by nie było gdyby nie rada nadzorcza domowego budżetu (czyli żona ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi