Skocz do zawartości

[Amortyzator] Gdzie się podziały tamte bombery... ?


Zindo

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Zastanawiam się ostatnio nad zmianą amorka Marzocchi Bomber na innego Marcoka ale bardziej czułego na nierówności. Niem czy źle patrze ale Bomberków jakby w sklepach nie widać. Miałem małą przerwę więc się nie orientuję co się dzieje teraz z tą marką. Czy jeszcze są dostępne ich amory ?

 

Pozdrawiam

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Seba4

 

Aktualnie mam Marzocchi Bomber FlyLight Air Z4 '99. Zamontowany w ramie GT Outpost '97 (rower fabrycznie był bez amorka). Chodziłoby o coś zdecydowanie czulszego ale tak samo niezawodnego. Budżet... hm... moze do 1000 - 1200 max ale im  mniej tym lepiej :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2i regulaminu, treść usunięta przez moderatora.

 

Jakoś nie myślałem o tym w ten sposób :\   Nie sprawdzałem i nie porównywałem modeli bez i z amorem - mam na myśli kąty.  Robiłeś może takie rozeznanie ? Duża jest różnica (kątowa) między rowerem z amorem a bez ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt główki względem pionu zmieni się o 1 stopień.Taka zmiana nie czyni tragedii.Po tygodniu człek sie przyzwyczaja.Na rowerowym rynku dostępne są modele z kątem w zakresie 69-71 stopni i nikt nie płacze.

Głęboko miedzy baje można też włożyć mit o mniejszej wytrzymałości główki po założeniu amora do ramy projektowanej do sztywniaka i na odwrót.

Mówię to z własnego doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2i regulaminu, treść usunięta przez moderatora.

 

Ronina: w sumie po montażu nie zwróciłem na to uwagi ale teraz jak o tym myślę to taka zmiana wpływa niekorzystnie z czysto fizycznego punktu widzenia. Choć jeśli jest to tylko 1 stopień to chyba się tego nie odczuwa... ? Bomber Z4 '99 jest za mało czuły - może gdybym ważył więcej byłoby lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@All

 

Przepraszam wszystkich proszę o wybaczenie :-)  Było to tak dawno temu że zapomniałem kiedy co kupowałem i przez się wszystko pokręciło. Kolega qwaq podał link do roweru i wtedy mnie olśniło. Przecież miałem inny rower, inne komponenty...   Coś mi się nie zgadzało. Trzeba wszystko przesunąć o 2 lata. Rower kupiłem później, dokładnie 1999 i to bylby ten  Co prawda kasete miałem zdaje sie inna ale tak poza tym to by było to. Poza tym jak zmieniałem wiele rzeczy to stery zmieniłem na 1 1/8" FSA Orbit Extreme. Amora zdaje się kupowałem w 2000 albo 2001 roku.

  Panowie co teraz jest dobrym rozwiązaniem jeśli chodzi o czuły i niezawodny (solidny) amorek do 1000 - 1200 dla człowieka 65 kg ?  Kiedyś (dawno temu) było dużo RST, wyżej Rockshox....  Marcok....  a teraz jak to wygląda ? Widże że duża jest oferta Syntoura- reszta jakby w cieniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz specyfikacje roweru :) albo foto wrzuc to się dobierze cos pasującego do reszty :)

 

GT Outpost '99

Została rama i sztyca reszta

Amor Bomber Z4 (zdaje sie 2001)

Poniezj komponenty zainstalowane w 2003 r.

Przerzutki p/t :  LX/XT

Manetki Deore LX

Korba: LX (Hollowtech)

Kaseta: HG60 ? (9rz)

Kiera: syncros

Stery: FSA Orbit Extreme

Mostek: Ritchey

Pedały SPD Ritchey Comp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozsądnym wyborem był by Raidon Air, ale trzeba zadać sobie pytanie czy jest sens dalej ujeżdzać tą rame :)

Dzieląc kwote maksymalną można mieć wspomnianego Raidona a do tego nowoczesną rame Accent El Norte na której powstało już wiele udanych projektów.

Inwestycja taka jak w nową Rebe a powstaje rower jak marzenie :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozsądnym wyborem był by Raidon Air, ale trzeba zadać sobie pytanie czy jest sens dalej ujeżdzać tą rame :)

Dzieląc kwote maksymalną można mieć wspomnianego Raidona a do tego nowoczesną rame Accent El Norte na której powstało już wiele udanych projektów.

Inwestycja taka jak w nową Rebe a powstaje rower jak marzenie :)

 

Pozdrawiam

 

No właśnie ... czy jest sens ujeżdżać tą ramę ? Geometria ramy bardzo mi odpowiada. Nie jest na pewno lekka czy jakaś super nowoczesna bo w owym czasie był to model z niskiej półki ale pozycja na rowerze mi odpowiada. Może to pytanie czy warto to to modernizowac czy dojeździc i kupić później coś nowego... znaczy cały bike.

 Te amory o których wspominasz są tylko pod tarcze ?

Zerknę na tą ramke o której wspomniałeś. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grudniu 2012 jak wiadomo nastąpił koniec świata więc Raidon z nowej kolekcji nie jest już dostępny z pivotami :woot:  

ALE na szczęście na rynku są egzemplarze z 2012 http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-rl-x3-air-100mm-mod-2012-pivoty-i3625778715.html  :thumbsup:

Rama którą podałem nie jest jedyną opcją jeśli nie odpowiada ci geometria, nawet Accent z tego co pamiętam posiada jeszcze pare innych propozycji pod Vki.

Sprawdź na velo.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up Poprawiony link - http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-rl-x3-air-100mm-mod-2012-pivoty-i3625778715.html

IMHO cena mało atrakcyjna, pare miesięcy temu za 50 zł mniej kupiłem Epicona, choć to chyba jedyny nowy amortyzator pod v-ki do 600 zł, z używek jest np. http://allegro.pl/manitou-r7-platinum-spv-100mm-po-serwisie-i3662272946.html .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...