ishi Napisano 22 Października 2013 Udostępnij Napisano 22 Października 2013 Kupinem praktycznie nową ramę (rower demo) z fabrycznie stosowanym w tej rame Foxem RP2 190mmx50mm (boostvalve tune: 175, rebound tune: M, velocity tune:M) i po wyprawie w Sudety wydaje mi się mega miękki! Ważę 100kg i ustawiam sobie SAG na ~20%. W poprzednim Manitou nie miałem z tym problemu. Było ładnie i sprężyście. W tym Foxie pompuje prawie maksymalną wartość: 17-18bar, a nie jestem w stanie zejść z SAGIEM poniżej 12mm (~25%). Co za cholera? Czy to oznacza, że coś jest w nim walnięte??? Po przejechaniu relatywnie spokojnie rychlebskiego superflowa (bez Bóg wie jakiego latania) gumka pokazała 50mm czyli 100% skoku. Damper nie wycieka, wygląda na jak nowy. Macie pomysł co to może być??? Kumpel mówi, że ten typ tak ma, ale nie chce mi się w to wierzyć. Co będzie jak zechce jakoś ostrzej polecieć? Nie chcę go rozwalić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 22 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Października 2013 Patrząc na zdjęcie w Garażu, wydaje mi się ,że masz tłumik z powiększona komorą ( XV). Jeśli tak ( i jest oryginalny ), to jest kilka możliwości: - zakupić zestaw do zmiany objętości komory powietrznej-Fox Air Volume Spacer i popróbować ze zmniejszoną komorą. Mniejsza komora=większa progresja. http://www.mojostore.co.uk/acatalog/Air_Spring_Volume_Tuning_Kit.html Patrzysz na zestaw o numerze referencyjnym 803-00-612 - wymienić obudowę komory powietrznej na standardową ( bodajże SV) - pożyczyć od kogoś inny tłumik do celów testowych. - wysłać do Cult Bikes celem sprawdzenia tłumika Oczywiście SAG ustawiasz na otwartej platformie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 22 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2013 (edytowane) Patrząc na zdjęcie w Garażu, wydaje mi się ,że masz tłumik z powiększona komorą ( XV). Jeśli tak ( i jest oryginalny ), to jest kilka możliwości: - zakupić zestaw do zmiany objętości komory powietrznej-Fox Air Volume Spacer i popróbować ze zmniejszoną komorą. Mniejsza komora=większa progresja. http://www.mojostore.co.uk/acatalog/Air_Spring_Volume_Tuning_Kit.html Patrzysz na zestaw o numerze referencyjnym 803-00-612 - wymienić obudowę komory powietrznej na standardową ( bodajże SV) - pożyczyć od kogoś inny tłumik do celów testowych. - wysłać do Cult Bikes celem sprawdzenia tłumika Oczywiście SAG ustawiasz na otwartej platformie ? Tak SAG oczywiście na otwartej ustawiam. Właśnie przyjrzałem się dokładniej i na naklejce jest HIGH VOLUME. Wygląda na to, że musze zrobić taki fine tune pod swoje warunki. Dzięki za na prowadzenie na trop! Czy ktoś się orientuje gdzie kupić w PL taki kit? Edytowane 22 Października 2013 przez ishi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 23 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Zastanawiałem sie nad Twoim przypadkiem dłuższy czas ( czyli ok. 51 sekund...) i zastanawia mnie fakt,że mimo wysokiego ciśnienia dobijasz na spokojnych trasach. Wg mnie układ kinematyczny w Rotwildzie ejst dosyć progresywny i nie powinien się tak zachowywać na sprawnym tłumiku. Coś mi nie pasi... Wygląda wstępnie ,jakby coś się działo z tłumieniem kompresji. Może pro forma zapytaj w CultBikes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 11 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 (edytowane) Kupiłem ten kit. Zapodałem średnią podkładkę. SAG udało się jako tako ustawić Wrażenia z jazdy, hmm szału nie ma... progresywność się trochę zwiększyła, ale zakres wybierania jest ten sam. Przejechałem teraz w KPN dokładnie tę samą trasę co przed i wybrało 42mm z 50mm skoku. Tak samo było przed tuningiem. Nagrałem też film jak damper pracuje: https://vimeo.com/79051411 ... spróbuje jeszcze zapodać tę największą podkładkę z zestawu Edytowane 11 Listopada 2013 przez ishi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.