ishi Napisano 22 Października 2013 Napisano 22 Października 2013 Kupinem praktycznie nową ramę (rower demo) z fabrycznie stosowanym w tej rame Foxem RP2 190mmx50mm (boostvalve tune: 175, rebound tune: M, velocity tune:M) i po wyprawie w Sudety wydaje mi się mega miękki! Ważę 100kg i ustawiam sobie SAG na ~20%. W poprzednim Manitou nie miałem z tym problemu. Było ładnie i sprężyście. W tym Foxie pompuje prawie maksymalną wartość: 17-18bar, a nie jestem w stanie zejść z SAGIEM poniżej 12mm (~25%). Co za cholera? Czy to oznacza, że coś jest w nim walnięte??? Po przejechaniu relatywnie spokojnie rychlebskiego superflowa (bez Bóg wie jakiego latania) gumka pokazała 50mm czyli 100% skoku. Damper nie wycieka, wygląda na jak nowy. Macie pomysł co to może być??? Kumpel mówi, że ten typ tak ma, ale nie chce mi się w to wierzyć. Co będzie jak zechce jakoś ostrzej polecieć? Nie chcę go rozwalić... Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 22 Października 2013 Mod Team Napisano 22 Października 2013 Patrząc na zdjęcie w Garażu, wydaje mi się ,że masz tłumik z powiększona komorą ( XV). Jeśli tak ( i jest oryginalny ), to jest kilka możliwości: - zakupić zestaw do zmiany objętości komory powietrznej-Fox Air Volume Spacer i popróbować ze zmniejszoną komorą. Mniejsza komora=większa progresja. http://www.mojostore.co.uk/acatalog/Air_Spring_Volume_Tuning_Kit.html Patrzysz na zestaw o numerze referencyjnym 803-00-612 - wymienić obudowę komory powietrznej na standardową ( bodajże SV) - pożyczyć od kogoś inny tłumik do celów testowych. - wysłać do Cult Bikes celem sprawdzenia tłumika Oczywiście SAG ustawiasz na otwartej platformie ? Cytuj
ishi Napisano 22 Października 2013 Autor Napisano 22 Października 2013 (edytowane) Patrząc na zdjęcie w Garażu, wydaje mi się ,że masz tłumik z powiększona komorą ( XV). Jeśli tak ( i jest oryginalny ), to jest kilka możliwości: - zakupić zestaw do zmiany objętości komory powietrznej-Fox Air Volume Spacer i popróbować ze zmniejszoną komorą. Mniejsza komora=większa progresja. http://www.mojostore.co.uk/acatalog/Air_Spring_Volume_Tuning_Kit.html Patrzysz na zestaw o numerze referencyjnym 803-00-612 - wymienić obudowę komory powietrznej na standardową ( bodajże SV) - pożyczyć od kogoś inny tłumik do celów testowych. - wysłać do Cult Bikes celem sprawdzenia tłumika Oczywiście SAG ustawiasz na otwartej platformie ? Tak SAG oczywiście na otwartej ustawiam. Właśnie przyjrzałem się dokładniej i na naklejce jest HIGH VOLUME. Wygląda na to, że musze zrobić taki fine tune pod swoje warunki. Dzięki za na prowadzenie na trop! Czy ktoś się orientuje gdzie kupić w PL taki kit? Edytowane 22 Października 2013 przez ishi Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 23 Października 2013 Mod Team Napisano 23 Października 2013 Zastanawiałem sie nad Twoim przypadkiem dłuższy czas ( czyli ok. 51 sekund...) i zastanawia mnie fakt,że mimo wysokiego ciśnienia dobijasz na spokojnych trasach. Wg mnie układ kinematyczny w Rotwildzie ejst dosyć progresywny i nie powinien się tak zachowywać na sprawnym tłumiku. Coś mi nie pasi... Wygląda wstępnie ,jakby coś się działo z tłumieniem kompresji. Może pro forma zapytaj w CultBikes. Cytuj
ishi Napisano 11 Listopada 2013 Autor Napisano 11 Listopada 2013 (edytowane) Kupiłem ten kit. Zapodałem średnią podkładkę. SAG udało się jako tako ustawić Wrażenia z jazdy, hmm szału nie ma... progresywność się trochę zwiększyła, ale zakres wybierania jest ten sam. Przejechałem teraz w KPN dokładnie tę samą trasę co przed i wybrało 42mm z 50mm skoku. Tak samo było przed tuningiem. Nagrałem też film jak damper pracuje: https://vimeo.com/79051411 ... spróbuje jeszcze zapodać tę największą podkładkę z zestawu Edytowane 11 Listopada 2013 przez ishi Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.