Skocz do zawartości

[rama] Pomocy - połamałem Merida Matts Sub 60 V

pandas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie

Niestety udało mi się zniszczyć dzielnie służącą mi od lat ramę jak w temacie. Moja masa (plus bagażnik mocowany na sztycy siodła) spowodowała że główka rury, w którą wchodzi sztyca (element obejmowany przez zacisk) odłamała się.

post-112350-0-82210300-1382387792_thumb.jpg

Ponieważ nie znam się na tym zbytnio proszę o pomoc w doborze ramy, którą mógłbym zastąpić tę dotychczasową. Zależy mi na tym aby przełożyć cały dotychczasowy osprzęt i nie inwestować za dużo. Szukam zatem ramy w pełni kompatybilnej z poprzednią i jednocześnie możliwie wytrzymałej (jeżdżę głównie po mieście).

Pozdrawiam

Pandas 

Napisano

Możesz podać swój wzrost i rozmiar ramy? Wydaje się że wybrałeś sobie za małą ramę i aby dopasować ją względem wzrostu wysunąłeś za bardzo sztyczę przez co rama pękła tam gdzie pękła. Być może tylko się wymądrzam lepiej uniknąć błędu przy doborze ramy. Podejrzenia mam bo ramy Meridy maję dość długie górne rury.

A na podmianę proponowałbym coś takiego http://velo.pl/czesci/ramy/accent/tormenta

Napisano

Wzrost 190cm, waga 136kg. Gdzie moge sprawdzic rozmiar ramy? Sztyce po tym jak zlamalem poprzednia, kupilem 40cm i tkwila w ramie na ok 14cm.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalk

Czy podane ramy zapewnią mozliwosc przelozenia calego osprzetu? Nie chcialbym skonczyc z reka w nocniku dowiadujac sie ze to i owo musze kupic nowe bo stare nie pasuja. Zwlaszcza wydawszy juz caly budzet na rame...

Napisano

Wzrost 190cm, waga 136kg. Gdzie moge sprawdzic rozmiar ramy?

Z wedły podany jest na rurze podsiodłowej.

Po pierwsze bagażnik musi być mocowany do ramy, a po drugie zastanów się nad ramą ze stali cro-mo.

Dobry pomysł. Stal nie tylko jest wytrzymalsza ale też posiada lepsze właściwości tłumiące. Problemem mogą być średnice główki i podsiodłówki. Myślę jednak że trwałość rekompensuje tą kłopotliwość.
Napisano