Mod Team mrmorty Napisano 21 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Hej W perspektywie kilku dni będę miał do przeserwisowania leciwy wynalazek ze stajni R.S. Pogrzebałem w sieci i jedyne czego się dowiedziałem to fakt, iż uszczelki oprócz kurzowych dobiorę spokojnie w sklepie hydraulicznym. Na tym dobre wiadomości się kończą, a brak wiadomości w moim przypadku nie jest dobrą wiadomością.Czego potrzebuję: -do jakiego amorka jest Duke konstrukcyjnie podobny? -jak wygląda tam system tłumienia? Zamknięty czy otwarty tłumik?-ile oleju wlac?-o jakim współczynniku ma byc ten olej(podejrzewam, że standardowo jak w widelcach do xc - 5W)? -ile oleju do smarowania?Rower jest używany okazyjnie, zazwyczaj tylko podczas dobrych warunków pogodowych. Wcześniej jeździł u innego mojego kolegi w górach ale również o niego dbano i serwis miał na czas. Dlaczego to piszę - otóż od zmiany właściciela jak i od ostatniego serwisu mija już 4 lata. Przejechane od tamtego czasu ma ok 4 tyś. Moje pytanie - jeśli nigdzie się nie poci/nie zostawia nawet minimalnego filmu olejowego na goleniach to czy zasadne będzie wymienianie mu uszczelek? Jeśli tak to których?Czy w budowie tego amorka są jakieś pułapki?Z RS serwisowałem tylko Dart'a, Kilka odmian Judy i Pilot'a czyli wszystko na stalowej sprężynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 -do jakiego amorka jest Duke konstrukcyjnie podobny? -jak wygląda tam system tłumienia? Zamknięty czy otwarty tłumik? -ile oleju wlac? -o jakim współczynniku ma byc ten olej(podejrzewam, że standardowo jak w widelcach do xc - 5W)? -ile oleju do smarowania? ad.1 - do reby i sida ad.2 - wszystko zależy od wersji, niektóre miały tłumik pure de lite (bez blokady), a niektóre motion control, czyli najpopularniejszy tłumik RSa. Olej standardowo 5 i 15W. Do goleni koło 15ml, a do tłumika to zależy od konkretnej wersji. Módl się, żeby to było Motion Control. Moje pytanie - jeśli nigdzie się nie poci/nie zostawia nawet minimalnego filmu olejowego na goleniach to czy zasadne będzie wymienianie mu uszczelek? Nie, w uszczelkach jest prosta zależność, jak są szczelne, to znaczy że są sprawne. Ja np. na oryginalnych uszczelkach RSa przejechałem około 25tys. km, po 4 przypuszczam, że będą jak nowe. Generalnie serwis nie jest jakoś mocno skomplikowany, aczkolwiek motion control jest łatwiejszy w serwisie niż pure. Uważaj, żeby nie porysować wnętrza komory powietrznej, nie pourywać gwintów i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 21 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Duke to zabytek juz Nie przeglądnąłem wszystkiego ale mniemam ze sie przyda http://www.sram.com/service/include-archived/rockshox/7,412 piszą min. olej 5w, 125ml do 80mm i 140 do 100mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 21 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Znając Józka, to albo coś urwie, złamie, zgubi lub zapomni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 21 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Ta a później znowu będzie po ludziach dzwonił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 21 Października 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 21 Października 2013 odczepta się np w serwisowaniu roco jest pewien postęp - napompowałem komorę szybkiej kompresji co jest niezłym postępem jak na dwa miesiące @Piksel - będę się modlił o ten MC. Nie uśmiecha mi się kupowac całego opakowania oleum o wartości 15W - jak mu dam do smarowania 5W to będzie mi za to bardzo niewdzięczny(w sensie amorek)?@niemądrykocie - @#$&^*((%$#@@@ więcej nie powiem bo znów będę musiał brac tabletki na uspokojenie...@Puklus - no przyznam że czasem do Ciebie zadzwonię, ale to tylko z tego powodu, że jako muzykę na czekanie masz ustawiony ten oto przebój:http://www.youtube.com/watch?v=01QczKLkELY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 21 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Października 2013 A to tylko dlatego żeby ludzie do mnie nie wydzwaniali ale widać na niektórych to nie działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 22 Października 2013 Udostępnij Napisano 22 Października 2013 Z tym co miałem do czynienia był podobny do Psylo i miał tłumik HC2. Serwis banalny ale konkretów co do stosowanych olejów nie pamiętam. -do jakiego amorka jest Duke konstrukcyjnie podobny? -jak wygląda tam system tłumienia? Zamknięty czy otwarty tłumik? MC w Duke'ach nie pamiętam. Kojarzę tylko HC2 i Pure (dość kłopotliwe w serwisie). Były też 2 sprężyny, jedna U-turn zwojowa a druga powietrzna HydraAir. ad.1 - do reby i sida Pudło. SID i Reba mają obie komory powietrzne a w HydraAir pozytywna była powietrzna a negatywna ze sprężyną zwojową. ad.1 - do reby i sida Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 22 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Października 2013 @niemądrykocie - @#$&^*((%$#@@@ więcej nie powiem bo znów będę musiał brac tabletki na uspokojenie... Na wzajem... Nie uśmiecha mi się kupowac całego opakowania oleum o wartości 15W - jak mu dam do smarowania 5W to będzie mi za to bardzo niewdzięczny(w sensie amorek)? Po co 15W? Do HC jest zalecany 5W o dosyć niskiej lepkości, więc stosowanie 15W mija się z celem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 22 Października 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 22 Października 2013 Dzięki chłopaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Gwoli ścisłości jeśli chodzi o duke'a. Pierwsze wersje z 2002 roku miały już system dual air, za to za tłumienie odpowiadało hydracoli. W ostatnim roczniku (2005) zastosowano już system tłumienia motion control. http://www.mtbr.com/cat/older-categories-bikes/front-shocks-2002/rockshox/duke-race/prd_357725_1486crx.aspx Tak więc wszystko zależy od wersji i rocznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.