Skocz do zawartości

[serwis] RS Duke Race


mrmorty

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Hej :)
W perspektywie kilku dni będę miał do przeserwisowania leciwy wynalazek ze stajni R.S. Pogrzebałem w sieci i jedyne czego się dowiedziałem to fakt, iż uszczelki oprócz kurzowych dobiorę spokojnie w sklepie hydraulicznym. Na tym dobre wiadomości się kończą, a brak wiadomości w moim przypadku nie jest dobrą wiadomością.
Czego potrzebuję: 
-do jakiego amorka jest Duke konstrukcyjnie podobny?

-jak wygląda tam system tłumienia? Zamknięty czy otwarty tłumik?
-ile oleju wlac?
-o jakim współczynniku ma byc ten olej(podejrzewam, że standardowo jak w widelcach do xc - 5W)?

-ile oleju do smarowania?
Rower jest używany okazyjnie, zazwyczaj tylko podczas dobrych warunków pogodowych. Wcześniej jeździł u innego mojego kolegi w górach ale również o niego dbano i serwis miał na czas. Dlaczego to piszę - otóż od zmiany właściciela jak i od ostatniego serwisu mija już 4 lata. Przejechane od tamtego czasu ma ok 4 tyś. Moje pytanie - jeśli nigdzie się nie poci/nie zostawia nawet minimalnego filmu olejowego na goleniach to czy zasadne będzie wymienianie mu uszczelek? Jeśli tak to których?

Czy w budowie tego amorka są jakieś pułapki?
Z RS serwisowałem tylko Dart'a, Kilka odmian Judy i Pilot'a czyli wszystko na stalowej sprężynie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

-do jakiego amorka jest Duke konstrukcyjnie podobny? -jak wygląda tam system tłumienia? Zamknięty czy otwarty tłumik? -ile oleju wlac? -o jakim współczynniku ma byc ten olej(podejrzewam, że standardowo jak w widelcach do xc - 5W)? -ile oleju do smarowania?

ad.1 - do reby i sida

ad.2 - wszystko zależy od wersji, niektóre miały tłumik pure de lite (bez blokady), a niektóre motion control, czyli najpopularniejszy tłumik RSa. Olej standardowo 5 i 15W. Do goleni koło 15ml, a do tłumika to zależy od konkretnej wersji.

 Módl się, żeby to było Motion Control. ;)

 

Moje pytanie - jeśli nigdzie się nie poci/nie zostawia nawet minimalnego filmu olejowego na goleniach to czy zasadne będzie wymienianie mu uszczelek?

Nie, w uszczelkach jest prosta zależność, jak są szczelne, to znaczy że są sprawne. Ja np. na oryginalnych uszczelkach RSa przejechałem około 25tys. km, po 4 przypuszczam, że będą jak nowe. 

Generalnie serwis nie jest jakoś mocno skomplikowany, aczkolwiek motion control jest łatwiejszy w serwisie niż pure. Uważaj, żeby nie porysować wnętrza komory powietrznej, nie pourywać gwintów i tyle. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

odczepta się :P
np w serwisowaniu roco jest pewien postęp - napompowałem komorę szybkiej kompresji co jest niezłym postępem jak na dwa miesiące ;)
@Piksel - będę się modlił o ten MC. Nie uśmiecha mi się kupowac całego opakowania oleum o wartości 15W - jak mu dam do smarowania 5W to będzie mi za to bardzo niewdzięczny(w sensie amorek)?
@niemądrykocie - @#$&^*((%$#@@@ więcej nie powiem bo znów będę musiał brac tabletki na uspokojenie...
@Puklus - no przyznam że czasem do Ciebie zadzwonię, ale to tylko z tego powodu, że jako muzykę na czekanie masz ustawiony ten oto przebój:
http://www.youtube.com/watch?v=01QczKLkELY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym co miałem do czynienia był podobny do Psylo i miał tłumik HC2. Serwis banalny ale konkretów co do stosowanych olejów nie pamiętam.

-do jakiego amorka jest Duke konstrukcyjnie podobny? -jak wygląda tam system tłumienia? Zamknięty czy otwarty tłumik?

 

MC w Duke'ach nie pamiętam. Kojarzę tylko HC2 i Pure (dość kłopotliwe w serwisie). Były też 2 sprężyny, jedna U-turn zwojowa a druga powietrzna HydraAir.

 

 

ad.1 - do reby i sida

Pudło. SID i Reba mają obie komory powietrzne a w HydraAir pozytywna była powietrzna a negatywna ze sprężyną zwojową.

ad.1 - do reby i sida

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

@niemądrykocie - @#$&^*((%$#@@@ więcej nie powiem bo znów będę musiał brac tabletki na uspokojenie...

Na wzajem...

 

Nie uśmiecha mi się kupowac całego opakowania oleum o wartości 15W - jak mu dam do smarowania 5W to będzie mi za to bardzo niewdzięczny(w sensie amorek)?

Po co 15W? Do HC jest zalecany 5W o dosyć niskiej lepkości, więc stosowanie 15W mija się z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwoli ścisłości jeśli chodzi o duke'a.

Pierwsze wersje z 2002 roku miały już system dual air, za to za tłumienie odpowiadało hydracoli. W ostatnim roczniku (2005) zastosowano już system tłumienia motion control. 

http://www.mtbr.com/cat/older-categories-bikes/front-shocks-2002/rockshox/duke-race/prd_357725_1486crx.aspx

Tak więc wszystko zależy od wersji i rocznika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...