Skocz do zawartości
  • 0

rama enduro a graty z parcha


Gość zbychu

Pytanie

Napisano

Witam

mam pytanie, bo nie znam się:

mam starego górala Magnum, osprzęt schimano.

chciałbym kupić amortyzowaną ramę z porządnego roweru typu enduro, ale czy graty z mojego hebla bedą pasować?

chcialbym pojeździć po lesie, bez jakiegoś extremum, jakieś skoki...itp.

przypuszczam, że koła będą potrzebne mocniejsze, ale czy np. średnica na korbę jest taka sama?

chodzi bowiem oto, że łatwiej jest mi czasem wymienić po kolei części, niż uzbierać na lepszy od razu

 

jeśli trzeba, to zapodam linka z ramą, jaką bym chciał i wrzucę fotę swojego hebla

 

Proszę tylko sie nie smiac

pozdrawiam

3 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wrzuć foty tego swojego magnum, rozpiskę części i co to za rama do enduro.

 

Ale pewnie mało części będzie pasować, amor będzie za krótki, koła na innych ośkach i za słabe pewnie, suport pewnie też będzie inny. Tarcze masz czy v-brake? Kiera pewnie za wąska do latania i do jazdy. Mostek pewnie też będzie zły.

Sztyca pewnie inna średnica. Zostaniesz z tylną przerzutką pasującą i tyle niestety.

Napisano

Również witam :).

Musisz po kolei rozpoznać wszystkie rozmiary, począwszy od widelca aż po długość osi suportu.

Nazwa Magnum nic a nic mi nie mówi, wklepałem Magnum i wyskoczyło mi 10 różnych rowerów, w tym i markeciaki. Jakiś model konkretnie? 

1. Rozmiar widelca, przynajmniej dla mnie, głównie zależy od tego ile dany rower kosztował i kiedy się go kupowało. Kiedyś były główki 1 calowe, a 1-1/8 dopiero wchodziły na rynek. Zmierzysz to po prostu średnicą rury i tyle. A jeżeli masz wątpliwości, to podaj nazwę amortyzatora / widelca. Dochodzi jeszcze kwestia długości główki, bo może być tak, że będziesz musiał zastosować podkładki, jeżeli będzie krótsza w nowej ramie, albo kupić nowy widelec / wprasować nową rurę sterową, bo długość rury sterowej będzie niewystarczająca, żeby w ogóle zamontować mostek.

2. Rozmiar sztycy pod siodło i długość zmierzysz zwyczajną linijką, w milimetrach. 

3. Długość osi suportu musisz już zmierzyć, tak jak ja, metodą prób i błędów, w sklepie, ale szykuj się raczej na wydatek ~100zł, za nowy suport, bo starego bym nie wkładał. I pewnie stary jest jeszcze na kwadrat, a jak chcesz śmigać Enduro to kwadrat raczej nie jest najlepszym wyborem ;). No i dokupienie nowej korby to też jakiś wydatek. Możesz oczywiście sprawdzić czy będzie pasował suport, wystarczy stary wykręcić, przyłożyć i sprawdzić "na oko" czy oś jest wystarczająca :).

4. W drogich ramach MTB masz często zmienioną szerokość tylnej ośki, więc sprawdź czy jest tam standardowa 9mm, czy coś grubszego. Jeżeli grubszego, to musisz liczyć wymianę tylnej piasty + przeszprychowanie, przy czym od razu wymieniłbym tylną obręcz na nową, bo jeżeli mówisz że po kolei części chcesz zmieniać, w tym i obręcze na szersze, to lepiej to zrobić teraz, niż potem znowu się z tym bawić i płacić ponownie za przeszprychowanie. Obręcze dostaniesz teraz na allegro dosyć tanio, 110zł za Sun Rimsy takie podstawowe do MTB  :thumbsup: . Są również tańsze obręcze, ważące stosunkowo mniej, ale nie gwarantuję że długo wytrzymają ;).
 

Zrób sobię listę potencjalnych części które musisz kupić, przy zakupie tej ramy. Teraz już mamy taki rynek, że części jest od zatrzęsienia, a standardów od groma. 3 standardy grubości rur sterowych widelców, 3 osiek od kół, ileśtam szerokości rur podsiodłowych... niestety, ale linijka w łapę i do roboty :D

Napisano

Dzięki panowie za poważne podejscie do sprawy.

Widzę, że nie bedzie lekko.

Chyba najlepszym wyjściem będzie pożyczka i kupno. Przynajmniej będę miał szybko rower i bede mogl juz jeździć.

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...