Skocz do zawartości

[Oświetlenie] Solarforce L2/L2P od Grega


mfabry

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jako, że moja Sigma powoli umiera szukam zamiennika oświetlenia na przód. W oko wpadły mi przeróbki Grega i zastanawiam się na http://allegro.pl/latarka-solarforce-l2-800lm-cree-xm-l-t5-4b-custom-i3617408375.html . Nie wiem też czy warto dopłacać do wersji L2P, która podobno różni się głównie trwalszym body.

 

Czy ktoś może ma i podzieli się wrażeniami? Nie jeżdżę po lesie, ale zdarza mi się poruszać rowerem po nocy po średnio o słabo oświetlonych ulicach. Latarka głównie ma mi służyć do oświetlania dziur na drodze (nie potrzebny mi tryb migający). No i jeszcze kwestia wyposażenia - czy warto dopłacać do wyłącznika reverse? Jakie tryby wybraliście na rower (myślałam o 16-36-63-100 + moon)? Czy macie jakieś sprawdzone uchwyty (zależy mi na mocnym trzymaniu tak, żeby latarka nie wypadała z uchwytu podczas jazdy - moja stara Sigma poległa na połamanych płytach betonowych)? 

Napisano

Link

 

Rewers bardzo wygodna sprawa, dużo łatwiej zmieniać tryb...

Ustawiony mam tryb rowerowy (dostępny w wersji extended)

Co do mocowania kupiłem to obrotowe i udało się zamocować do dystansów pod mostkiem, dzięki czemu w bardzo szybki sposób mogę zmienić kąt padania światła, np by nie razić jadących z naprzeciwka, latarka siedzi bardzo ciasno nic nie lata.

 

Napisano

Ja kupiłem EDC X1 XM-L2 T6 3C z soczewką TIR wąską, wydaje mi się że ona szerzej świeci niż L2/L2P

I tej latarce od razu masz włącznik reverse, bez dopłaty

Napisano

Użytkuje l2p od grega w starszej wersji(bez możliwości programowania przez użytkownika) Posiadam tryby 15-30-60-100% + strobo 25% i reflektor OP LED T5 4B .Co do włącznika to moim zdaniem warto dopłacić do reverse click.Jeśli chcesz sprawdzony uchwyt to bierz od grega led lensera,uwierz mi na słowo że użytkuje latarke+właśnie ten uchwyt od ponad roku i nie miałem żadnych nie przyjemnych sytuacji,mam tu na myśli wypadnięcie latarki z uchwytu i jak samej  latarki :thumbsup: Co do samych trybów to używam głównie 60% a pomiędzy 60 i 100% mocy nie ma zbyt dużej różnicy jeśli chodzi o moc świecenia.Jeśli miałbym kupować od grega jeszcze raz latarke to brałbym  EDC z soczewką TIR. L2 od L2P różni się głównie chyba tylko tym że l2p można postawić na stojąco a l2 nie.

Napisano

ja kupowałem od Grega w maju 2013 cały zestaw na rower:

Latarka SolarForce L2P 900lm , dioda XM-L2  T6 3C, reflektor OP (skórka pomarańczy) http://allegro.pl/latarka-solarforce-l2p-900lm-xm-l2-t6-3c-lub-u2-1c-i3617921060.html

Ładowarka http://allegro.pl/ladowarka-li-ion-18650-szybka-dwa-kanaly-nowa-i3639036602.html

Dwa akumulatory Panasonic NCR-18650B 3350mAh http://allegro.pl/akumulator-li-ion-panasonic-ncr-18650-3350mah-nowy-i3646233795.html

Uchwyt rowerowy Led Lenser http://allegro.pl/led-lenser-uchwyt-rowerowy-uniwersalny-latarka-i3644330190.html

wszystko działa rewelacyjnie - tak jak jest opisane na aukcjach.

Latarka świeci mocno, strumień światła jest idealny na rower (szeroko i wystarczająco daleko), ale raczej nie nadaje się na drogi publiczne (chyba, że jakiś niski tryb), trochę czasu zajęło mi programowanie (mam 30%, 60%, 100% - przeważnie używam 30 i 60). 

Akumulatory - trudno powiedzieć na ile dokładnie starczają, bo nigdy ich nie rozładowałem do końca - na wycieczkę ok. 2-3 godziny w trybie 60% spokojnie wystarczy jedno ogniwo i nie jest rozładowane, tak, żeby latarka zmniejszyła moc. 

Ładowarka - tak jak napisane na aukcji - ładowanie 2 ogniw trwa ok. 8 godzin. Po zakończeniu ładowania świeci się zielona dioda.

Uchwyt rowerowy - latarka wchodzi z oporem, zamocowanie jest bardzo stabilne, nigdy mi nie wypadła, ani się nie przesunęła (a amortyzator mam naprawdę słaby). Nie wyobrażam sobie warunków w których mogła by wypaść. 

 

 

Napisano

To akurat są najpojemniejsze ogniwa tego typu na świecie, więc pewnie za technologię się płaci, w dodatku na standardowe napięcie 4,2 V.

 

Jak nie potrzebujesz takich pojemności to za 1/3 ceny kupisz jakieś 2200 mAh, co przeliczając ilość mAh za złotówkę wychodzi na pewno taniej.

Napisano

Witam

 

Tak jak ktoś wyżej napisał czy te latarki od Grega nadają się na drogi publiczne? Czy mocno oślepiają kierowców z naprzeciwka? Patrząc na porównanie optyki wygląda że OP najlepiej pasuje na rower, dobre doświetlenie boków.

 

Jeżdżę praktycznie 100% po drogach asfaltowych o średnio-małym natężeniu ruchu, czy EDC X1 XM-L2 T6 3C 850lm się sprawdzi w takich warunkach?

Napisano

Sprawdzi, a jak. Co do oślepiania - zależy pod jakim kątem jest zamocowana latarka. Im dalej chcesz drogę oświecić tym większe ryzyko oślepiania.

Jest na to jednak dość prosta metoda - z tekturowej rurki (np od papieru toaletowego) zrobić jednostronny "daszek" i założyć na latarkę.

Napisano

Dzięki za rady. Chyba jednak zakupię EDC X1 z reflektorem TIR. Od razu ma sterownik extended, włącznik reverse i jest tańsza oraz mniejsza.

Napisano

Dzięki za rady. Chyba jednak zakupię EDC X1 z reflektorem TIR. Od razu ma sterownik extended, włącznik reverse i jest tańsza oraz mniejsza.

 

Mniejsza, a co za tym idzie - mniejsza powierzchnia do odprowadzania ciepła.

Napisano

Używam L2P od Grega od ponad roku. Zestaw (L2p, 2 aku Samsung, ład.,uchwyt) spisuje się świetnie, jedyny problem to bieguny akumulatorów Samsung od wstrząsów podczas jazdy robią się wklęsłe i trzeba później kombinować aby zainstalować je w ładowarce :) CO do samego światła to do dzisiaj się dziwie jak to świeci :)

Napisano

Na stronie sprzedawcy sa latarki Solar Force i EDC. Moze mi ktos okreslic czym sie roznia, bo w opisie wielkich roznic nie doczytalem, w obu modelach zastosowane sa podobne podzespoly, a mimo to latarki Solara sa znacznie drozsze. Czy warto doplacac? Chodzi mi o latarke do wieczornych treningow rowerowych.

Napisano

Na stronie sprzedawcy sa latarki Solar Force i EDC. Moze mi ktos okreslic czym sie roznia, bo w opisie wielkich roznic nie doczytalem, w obu modelach zastosowane sa podobne podzespoly, a mimo to latarki Solara sa znacznie drozsze. Czy warto doplacac? Chodzi mi o latarke do wieczornych treningow rowerowych.

Na pewno EDC jest mniejsza i lżejsza. Ma też trochę inny reflektor. Poczytaj sobie forum światełek - tam masz opis i testy obu. IMO na rower EDC wystarcza - naprawdę zgrabne i jasne maleństwo.

 

Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Z EDC jest ten mały problem że w uchwycie Led Lenser siedzi nieco za luźno (info od Grega) i trzeba go dodatkowo modyfikować. Natomiast uchwyt V1 nie wejdzie na rurke 31,8mm.

Napisano

Jeśli trzeba zamontować dalej od mostka to zapewne nie ma tam już średnicy 31,8mm? Dlatego napisałem "na rurkę" a nie "na kierownicę" bo wiadomo że kierownica 31,8 nie ma takiej średnicy na całej długości :)

No ale wrzuć tą fotkę, będę wdzięczny bo akurat jestem przy zakupie i mam dylemat. Tyle że mocowanie V1 dalej od mostka u mnie nie wchodzi w grę bo mam giętą kierownicę.

Napisano

Dzięki za fotki, sprawdzę jeszcze u siebie na starej lampce czy po zamocowaniu na gięciu nie będzie świeciła na bok. W Led Lenserze musiałbym wkleić jakąś wkładkę żeby latarka X1 dobrze siedziała, z uchwytem V1 nie trzeba tak kombinować.

A jeszcze pytanko: czy po skierowaniu latarki w dół, tak żeby nie świecić ludziom po oczach, widać że snop światła jest odchylony na bok od kierunku jazdy?

Napisano

Witam,

 

 

 

Nie wiem też czy warto dopłacać do wersji L2P, która podobno różni się głównie trwalszym body.
 

Róznica L2P od wersji L2 tkwi w tzw. dupce latarki. W L2P włącznik jest schowany tak, że latarkę możemy postawić pionowo. W L2 nie jest to możliwe. Przykład z życia: stawiamy latarkę na stole, np. na działce :)

Jeśli używamy latarki również poza rowerem proponuję dopłacić, ponieważ ten prosty zabieg niezmiernie się przydaje :)

 

 

 

Rewers bardzo wygodna sprawa, dużo łatwiej zmieniać tryb...

Z tego też względu włącznik typu reverse jest obowiązkowy na rower. Zmiana trybów jest ułatwiona, ponieważ najpierw latarkę włączamy poprzez wciśnięcie przycisku do końca i puszczenie, a potem zmieniamy tryby "pół-klikiem" (przycisk do połowy).

Inny typ włącznika to forward, często nazywany taktycznym. Tutaj latarka zaczyna świecić już od wciśnięcia przycisku do połowy. Pozwala to na szybkie i krótkotrwałe doświetlenie. Zmiana trybów odbywa się, gdy latarka jest jak gdyby "wyłączona".

 

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=10929

Tutaj, na filmach nasz kolega Greg posiada SolarForce L2 sterowaną włącznikiem forward :)

 

Napisano

 

 

Dzięki za rady. Chyba jednak zakupię EDC X1 z reflektorem TIR. Od razu ma sterownik extended, włącznik reverse i jest tańsza oraz mniejsza.

Kupiłaś już może? Jeśli tak to można wiedzieć jak się spisuje i czy trzeba mocno kombinować żeby nie oślepiała (z naciskiem na to drugie)? :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...