Skocz do zawartości

[Damper] Jaki do ramy z systemem LRS


piluj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Włąsnie stałem się nabywcą ramy firmy Centurion, która wykorzystuje patent Meridy Low Ratio Suspension. Rama jest kupiona bez dampera, co na razie nie stanowi problem, bo będę pewnie na niej składał rower na sezon 2014.

Pytanie moje jest takie - jaki można do niego zastosować damper, gdyż długośc mocowania to ponoć jakieś 320mm. Czy można usywać klasycznych damperów I zastosować jakąś "przedłużkę", czy stosować tylko dedykowane amoryzatory?

 

Dziekuję za pomoc.

Pozdrawiam,Rafał.

 

P.S. poniżej link z testem rowerku na tej ramie tak do podglągu.

http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a15/3046/Rzymski+Wojownik+-+Centurion+LRS+1/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zastosować przedłużkę, tyle, że trzeba dobrać skok dmpera, a przedłużka ma być tak połączona z tłokiem (lub z oczkiem na korpusie) aby nie miała luzu  w miejscu łączenia (połączenie na sztywno przedłużka musi być w osi tłoczyska bez możliwości przemieszczenia) .

Z tego co tu piszą skok tłoka dampera 63 mm :

http://www.ebay.de/itm/DT-Swiss-Dampfer-Luft-XM180L-fur-z-B-Merida-Centurion-LRS-Carbon-/141078662421?pt=Sport_Radsport_Fahrradteile_Komponenten&hash=item20d8f18d15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie wiem czy tak sie da, bo LRS to low ratio system czyli mała przekładnia. Większość ram ma 2:1 lub 3:1 albo i więcej. LRS ma to do siebie że jeżeli rama ma np 80 czy 100mm skoku damper powinien mieć zbliżone wartości skoku a jak wiemy z tym różnie bywa.

 

dampery 165mm nają zwykle 37/38mm czasem 35.

dampery 190 mają 50 lub 55

to dwa najpopularniejsze z czego 165 jest już powoli wypierany i większość to 190-200mm.

 

Przy damperach 222mm skok tłoka to 70mm +/- w zależności od dampera. choć sa i o większym skoku jednak ich cena pewnie przewyższy cenę połowy twojego roweru :P

 

Nie wspominając  ze te damepry są nisko ciśnieniowe. http://www.rower.com/archiwum.php?art=1237 wg tego artykułu nadałby się damper 222, w zależności jaki byś chciał uzyskać skok jednak chyba najlepszą opcją będzie kupno dedykowanego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Faktycznie. Cena nie jest zachęcająca - ponad 1,5 razy droższy ten damper do samej ramy:/ Dedykowane da powiedzmy ze nieciekawe I też niezbyt tanie.

Jeszcze wracając do tego DT Swissa, to jakoś nie wydaje mi się by on się czymkolwiek w swojej pracy różnił od klasycznego modelu. A różnica między normalnym damperem a tym do LRSu to chyba właśnie zastosowanie "przedłużki". Tylko gdzie ją można kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup ramy jest złym pomysłem z racji jej technologi, geometrii itd czy ze wzgledu na dostępność dampera?

Napisałem do dystrybutora DT Swiss 4 you, czy jest taki sposób montażu dostepny, bo akurat maja wyprzedaże jakiś starych modeli. Zobaczymy co odpiszą. jak nie to dedykowany zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup ramy jest złym pomysłem z racji jej technologi, geometrii itd czy ze wzgledu na dostępność dampera?

Samo zawieszenie było dosyć słabo oceniane przez bikerów, do tego dochodzi nietypowy damper, oraz dosyć spora ilość pękniętych ram Meridy LRS (kupowanie tej ramy to coś jak kupowanie Krossa B, uda się albo nie ) ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz nieco taniej:
http://www.ebay.de/itm/German-A-LRS-Dampfer-Federbein-320mm-/281194944491?pt=Sport_Radsport_Fahrradteile_Komponenten&hash=item41788657eb

(bo jest to aukcja)

Według mnie system LRS był bardzo fajny(ja jednak miałem damper Manitou Swinger), nie miałem problemu z tym, żeby to wybierało tak jak chciałem, czyli wystarczająco czuły i niepompujący.
Jak się wszystko skończyło, możesz zobaczyć na zdjęciach:
https://picasaweb.google.com/ghvzxjhnvcghv/MeridaMissionCPro?authkey=Gv1sRgCM30-pP6q8zXGA

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak się wszystko skończyło, możesz zobaczyć na zdjęciach: https://picasaweb.go...gCM30-pP6q8zXGA

Dużo na tej ramie jeżdziłeś i w jakim ternie?(jaka waga kierowcy, jesli mogę spytac) :)

i co było przyczyną pęknięcia??

Ramę kupiłem (wydaje się) dość okazyjnie, bo nówkę za 1300zł (alu/plastic).

p.s. @ Rybka33 masz jeszcze ten damper;)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu, treść usunięta przez moderatora.

 

Jeździłem bardzo dużo, ale przez krótki okres czasu, nie pamiętam już jak długo.

Rama wraz z damperem została później sprzedana.

Teren w jakim jeżdżę to Beskid Niski(polecam film "Enduro Me", tam widać dokładnie trasy). Zdecydowanie nie była oszczędzana i nie była wykorzystywana zgodnie z przeznaczeniem.

Ja ważyłem wtedy około 76kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...