Skocz do zawartości

[rower] Kross Level R8 / A8 2014


fander

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy ktoś z Was posiada już może któryś z rowerów z nowej kolekcji Krossa? Z tego co widzę poprawili ramę, osprzęt wydaje się ok; jedyne co mnie zastanawia to ilość przednich zębatek. Dlaczego zdecydowali się tylko na 2 (łączna ilość biegów to 20)? Ma to jakiś konkretny cel? 

 

Będę wdzięczny za ogólne opinie na temat tych modeli.

 

 

Napisano

Pojeździj trochę w cięższym terenie to się pewnie przekonasz, że 2 zębatki z przodu to dużo wygodniejsze rozwiązanie (baaaaaa nawet 1 co pewnie co niektórym już się w głowie nie zmieści), bo blatu (największej) nie używa się wcale praktycznie - tylko na asfalcie a przecież to nie jest rower do tego. W ten sposób używa się mniejszej zębatki i ponad połowy kasety do podjazdów, a większej i drugiej połowy do zjazdów i pięknie wygodnie to śmiga i mniej się biegami miesza.

Aaaaa i nie rozpowszechniaj tego mitu, że jak rower ma 2 zębatki z przodu i np 10 z tyłu to ma 20 biegów, bo to bzdura, że to się mnoży. To jest bełkot sklepikarzy.

Po pierwsze primo to przecież nie używa się skrajnych przekosów (2x1, 1x10) to już 2 "biegi" odpadają, a po drugie "primo" to jakby obliczyć przełożenia to kilka się powtarza, więc kolejne "biegi" znikają.

 

Napisano

Pojeździj trochę w cięższym terenie to się pewnie przekonasz, że 2 zębatki z przodu to dużo wygodniejsze rozwiązanie (baaaaaa nawet 1 co pewnie co niektórym już się w głowie nie zmieści), bo blatu (największej) nie używa się wcale praktycznie - tylko na asfalcie a przecież to nie jest rower do tego. W ten sposób używa się mniejszej zębatki i ponad połowy kasety do podjazdów, a większej i drugiej połowy do zjazdów i pięknie wygodnie to śmiga i mniej się biegami miesza.

Aaaaa i nie rozpowszechniaj tego mitu, że jak rower ma 2 zębatki z przodu i np 10 z tyłu to ma 20 biegów, bo to bzdura, że to się mnoży. To jest bełkot sklepikarzy.

Po pierwsze primo to przecież nie używa się skrajnych przekosów (2x1, 1x10) to już 2 "biegi" odpadają, a po drugie "primo" to jakby obliczyć przełożenia to kilka się powtarza, więc kolejne "biegi" znikają.

 

 

 

 

Użył po prostu informacji ze strony Krossa; nie wnikał już w to, że oczywiście skrajne odpadają bo tu masz całkowitą rację  :thumbsup: Zapytam przy okazji. Ilość zębów jest podobna do standardowych zębatek, czy są wtedy jakieś inne przełożenia ( działa to po prostu tak jakby zdjąć największą zębatkę)?

Napisano

Ilość zębów jest inna; w przypadku R8 masz 39/26T, zwykle w trzy blatowych korbach 10r jest 42/32/24, sam używam 40/28 w fullu i jest bardzo przyjemnie, mała zębatka obsługuję całą kasetę (11-34) a duża 8 koronek, dzięki czemu jakoś logiczniej to działa ;]. Słyszałem jednak opinię, że 40/28 dla niektórych jest za ciężkie (za dużo zębów)...

 

 

Napisano

a to nie jest tak ze przy dwóch blatach z przodu można korzystać z calej kasety nie martwiąc się o przekosy?

 

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk

 

 

Napisano

Martwić się o przekosy trzeba ale na pewno duży blat obsłuży całą kasete. Mam levela a 8 z 3 blatami z przodu i na środkowym bez problemu obsługuje mi całą 10 rz. kasete. Sam zastanawiałem się ostatnio czy nie przejść na napęd 2x10. Jak jeździsz głownie w terenie to dużego blatu mało się używa, a są momenty, że jak jest płasko to właśnie 38 zębów z przodu byłoby idealnie, a tak mi się nie chce wrzucać dużej z przodu. W moim przypadku w ferworze walki często mi potem łańcuch zgrzyta jak szybko chce wrócić do środkowej zębatki z przodu.

Napisano

Wątpie, że ktoś coś wie bo to nowa kolekcja. Jak masz ok 180 cm to chyba na Twoim miejscu wybrałbym 27,5. Pamiętaj też, że w przypadku krossa uzyskanie rabatu ok 20 % jest możliwe, choć nie wiem czy akurat teraz ale jakbyś dobrze pogadał to kto wie. Takiego r8 w dobrym momencie za 3,5 tys. kupisz moim zdaniem.

Inna sprawa, że to nowość w ich kolekcji więc są jednak pewne obawy.

No ale ja, jakbym miał teraz kupować i wybierać między a8, r8 to brałbym r8, jeśli już konkretnie byłbym na krossa zdecydowany.

 

Ps. Teraz patrzę to a8 ma chyba lepszy amor, ja mam u siebie rock shox gold rl i dla mnie jest super, ale to już musisz mądrzejszych o amory pytać.

Napisano

Wątpie, że ktoś coś wie bo to nowa kolekcja. Jak masz ok 180 cm to chyba na Twoim miejscu wybrałbym 27,5. Pamiętaj też, że w przypadku krossa uzyskanie rabatu ok 20 % jest możliwe, choć nie wiem czy akurat teraz ale jakbyś dobrze pogadał to kto wie. Takiego r8 w dobrym momencie za 3,5 tys. kupisz moim zdaniem.

Inna sprawa, że to nowość w ich kolekcji więc są jednak pewne obawy.

No ale ja, jakbym miał teraz kupować i wybierać między a8, r8 to brałbym r8, jeśli już konkretnie byłbym na krossa zdecydowany.

 

Dostałem właśnie propozycję 3400 zł za A8 2014 więc sądzę, że z R8 będzie podobnie. Rowery bardzo zbliżone z tego co widzę osprzętowo, tylko amortyzator na korzyść A8. Taka cena przejścia na 650b  :icon_confused:

 

A8 2013 dość mocno staniała więc pozostaje jeszcze kwestia czy warto dopłacać do nowości.

Napisano

Cene fajną dostałeś za a8. Poczytaj, popytaj o różnice w amorach. Mnie by jednak te r8 kusiło, tym bardziej w takiej cenie ;)

 

W 2013 się nie pchaj, tam nie wiadomo jak jest z ramami, seria z 2014 niby jest poprawiona. Chyba nie warto, a te napędy 2x10 z sramem też ciekawe.

Ja po każdej jeździe teraz oglądam teraz moją ramę z 2013 roku :D No i jak coś czekam na ramę z 2014 :)

Napisano

Cene fajną dostałeś za a8. Poczytaj, popytaj o różnice w amorach. Mnie by jednak te r8 kusiło, tym bardziej w takiej cenie ;)

 

W 2013 się nie pchaj, tam nie wiadomo jak jest z ramami, seria z 2014 niby jest poprawiona. Chyba nie warto, a te napędy 2x10 z sramem też ciekawe.

Ja po każdej jeździe teraz oglądam teraz moją ramę z 2013 roku :D No i jak coś czekam na ramę z 2014 :)

 

Propozycja na tę chwilę wygląda mniej więcej tak:

 

A8 2013 3050 zł 
 
A8 2014 3050 zł
 
R8 2014 3250 zł

 

 

Przy tych cenach jaki są wasze typy? Osprzęt A8 pogorszył się od zeszłego roku (z tego co pamiętam po prezentacji modelu 2013 było narzekanie na osprzęt)? Lepszy SRAM czy Shimano w tej półce cenowej?

  • 3 miesiące temu...
Napisano

witam,

W tym roku krossa zmienił rozmiarówke. Mam 175 cm wzrostu i czy rozmiar M krossa level A8 bedzie dobrym wyorem jesli chodzi o jazde w terenie?bede miał luz nad górną rurą?

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Propozycja na tę chwilę wygląda mniej więcej tak:

 

A8 2013 3050 zł 
 
A8 2014 3050 zł
 
R8 2014 3250 zł

 

 

Przy tych cenach jaki są wasze typy? Osprzęt A8 pogorszył się od zeszłego roku (z tego co pamiętam po prezentacji modelu 2013 było narzekanie na osprzęt)? Lepszy SRAM czy Shimano w tej półce cenowej?

Mam pytanie. Czy może Pan napisać, w którym sklepie wynegocjował Pan takie ceny?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...