Skocz do zawartości

[rama] Kross Level A5 czy Accent Peak


wojtekst

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich, jestem nowy tu na forum :)

Zastanawiam się nad wymianą ramy w moim rowerku i wybór padł na te dwie ramy:

Level A5 - http://allegro.pl/rama-kross-level-a5-19-cali-nowy-model-alu-lite-i3582971535.html

Accent Peak 26" - http://www.dobresklepyrowerowe.pl/czesci/ramy-mtb/accent/peak/

Peaka ciężko teraz dostać, pewnie w 2014 będzie jakaś nowa kolekcja.

W związku z tematem mam kilka pytań:
co sądzicie o tej ramie Krossa z allegro? jest solidna?
opłaca się ją kupić u tego sprzedawcy? Jak na nową to dość tania jest. Napisałem do niego maila i odpisał, że nie ma gwarancji producenta a rama jest z 2013 roku (chociaż malowanie na to nie wskazuje).

czy może lepiej zaczekać na nową kolekcję ram Accenta?

Dodam, że gdzieś w 80 proc. jeżdżę po asfalcie i co jakiś czas robię wypady na leśne drogi.

Pozdrawiam

Napisano

No to po co ten napis na aukcji "2 lata gwarancji". Może sklep daje jakąś?

Cena jest dobra, Accenta dostaniesz drożej i malowanie mają badziewne. A co do pękania to wszystko pęka, kwestia szczęścia bądz jego braku.

Napisano

Czy polecam hmm.....

Krossa nigdy nie miałem  ale ma go mnóstwo znajomych. Zobacz ile tego jezdzi po ulicach, jak by miały tak pękac na potęgę to by ludzie nie kupowali. Watków o pękniętych Krossach było kilka ale w porównaniu z ilością egzemplarzy sprzedanych to wcale nie większy odsetek niż u innych producentów, a poza tym to największy problem był z A6.

Jakościowo to są ramy podobnej klasy i nie powiem która z nich lepsza, prezentują podobny poziom. Raczej chodziło mi o to że ta jest stosunkowo tania i na pewno lepiej pomalowana.

Tego ze wadliwa bym się raczej nie bał, raczej to jakiś wykopek z magazynu.

Ciekawe czy Accent będzie sprzedawany dalej ze sterami bo jak nie to zakup jeszcze dośc drogich sterów tapered.

Nie namawiam tutaj do zakupu jednej czy drugiej, rozważam tylko za i przeciw.

Napisano

Dochodzi jeszcze kwestia taka. Mam Rockridera 5.1(http://www.decathlon.pl/rockrider-51-c1-id_8231773.html), wymieniłem w nim napęd; piastę tylną mam przystosowaną pod hamulec tarczowy natomiast amortyzator i piasta przednia nie będą pasować. Czy uda mi się przełożyć przód do Levela bez zmian a z tylu wstawić tarczówki? W ogóle co może NIE podejść do Krossa, suport, sztyca?

Napisano

Może nie pasowac suport (zależy jaka mufa tu i tu) sztyca. Ten Rockrider ma dośc wysoką główkę więc raczej rury sterowej w widelcu nie powinno zabraknąc. Resztę powinno się dac przełożyc, ewentualnie mogą byc potrzebne nowe pancerze do linek (lub przycinanie starych pod wymiar) ale to groszowe sprawy.

Takie jeszcze dwa pytania.

Czy ten Kross ewentualnie Accent pasuje ci wymiarem?

Co ci nie pasuje w tej ramie co masz ? Bo moim skromnym zdaniem to między ta ramą co masz a tymi co zamierzasz kupic nie ma jakiejś strasznej przepaści technologicznej.

Ludzie troszkę nie doceniają tych ramek, ogólnioe u nas się utarło że jak coś jest produktem sieciowym to musi byc złe a to są całkiem przyzwoite ramy jak na potrzeby amatorskiej jazdy.

 

Napisano

Może masz rację. Nie wziąłem pod uwagę faktu, że mogę nie poczuć różnicy przy amatorskiej jeździe pomiędzy tym co mam a tym czego szukam. Przy wymianie napędu różnica była ogromna. Przy ramach pewnie musiałbym zainwestować w wyższą półkę, co wiąże się z wymianą hamulców, amortyzatora itd...


Dzięki za pomoc, muszę to przemyśleć.

Napisano

Jeśli rozmiar ci odpowiada to ja bym się zastanowił czy nie lepiej zainwestować to w osprzęt, dobry osprzęt. Ewentualnie wtedy jak będziesz czuł niedosyt zainwestować w dobrą ramę i przerzucić klamoty.

Napisano

Najbardziej odczujesz zmianę kół. W cenie tych 400 zł możesz mieć już naprawdę fajne koła, niedawno widziałem na bikestacji zestaw na piastach XT i obręczach DT Swiss, takie super kółka wyniosły by cię mniej niż nowa rama. A różnicę w zwinności odczujesz od razu. Potem jeszcze ewentualnie oponki bardziej nastawione na twój styl jazdy, czyli głównie asfalt + czasem leśne ścieżki.

W następnej kolejności radził bym Ci wymienić napęd: nowe kółka nie będą już na nakręcany wolnobieg jak zapewne masz teraz, ale na kasetę. A więc 8-mio biegowa kaseta, manetki. Ostatnio przesiadłem się na manetki sram'a po kilku latach używania shimano w kilku różnych rowerach i jestem bardzo zadowolony. Można by więc zainwestować w manetki srama i tylną przerzutkę. Raz, że ta co masz jest naprawdę badziewna, a dwa, że nie jest kompatybilna ze manetkami srama.

No i to w zupełności wystarczy, żeby poczuć naprawdę sporą różnicę w jakości jazdy - rower stanie się zrywniejszy, pewniejszy, będzie się bardziej słuchał ;)

Reszta to już raczej kwestie wagowo-estetyczne, raczej nieodczuwalne dla przeciętnego użytkownika, o ile na zmiany nie wyda porządnych pieniędzy. Bo jeśli chcesz mieć ładniejszy, lżejszy i bardziej wypasiony rower, zamiast tego rozbudowywać, chyba lepiej byłoby kupić cały rower z wyższej półki na posezonowej wyprzedaży.

Napisano

odnośnie cen niestety nie mam żadnych informacji..

TomoTonyHalik  cały napęd wymieniłem już wcześniej na nowy i różnica faktycznie jest gigantyczna. Co do kół, mam zamiar się za nie zabrać ale to dopiero w przyszłym roku.

No i to w zupełności wystarczy, żeby poczuć naprawdę sporą różnicę w jakości jazdy - rower stanie się zrywniejszy, pewniejszy, będzie się bardziej słuchał ;)


I dokładnie o to mi chodzi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...