Skocz do zawartości

[Amortyzator] powietrzny


Replay

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Haha dobre chłopaki ;D - serio ;)

Rozróżnia się amorki :

sprężynowe,

elastomerowe,

elastomerowo-sprężynowe,

olejowo-sprężynowe,

powietrzne,

olejowo-powietrzne

I szukam właśnie powietrznego - wyleciał mi model po prostu :)

 

Wysłane z mojego ST21i

 

  • Mod Team
Napisano

Rozróżnia się amorki :

Ogólnie rozróżnia sie 2 typy wg mej wiedzy

- sprężynowe - coil

- powietrzne - air spring

 

sprężynowe dzielą sie ze względu na tłumienie na tłumienie cierne czytaj żadne czyli te elastomerowe i tłumienie olejowe.

Wiec stwierdzenie Nie olej powietrze jest o tyle błędne, ze olej do sprężyny nie ma nic wspólnego ( trochę ma ale z innych powodów - uszczelnienie) a wiec jeżeli chcesz mieć widelec powietrzny jesteś niejako skazany na tłumienie olejowe bo innych chyba nie ma.

Napisano

Wy się tu napierdzielacie a może kolega zwyczajnie nie wie po co ten olej w tym amorku ...

 

Sprawa jest banalna ... każdy amortyzator powinien mieć tłumienie aby rower nie bujał się jak koza ...

Każdy amortyzator powietrzny ma tłumik i zazwyczaj jest on olejowy ... właśnie po to aby mieć kontrolę nad kołem.

 

Jak koniecznie chcesz nie mieć kontroli nad kołem w terenie to kup jakikolwiek powietrzno-olejowy i wylej olej z tłumika ... wtedy będzie tylko powietrzny.

 

Pozdro

  • Mod Team
Napisano

W damperze można by sie spodziewać ze można trafić i może w jakimś niestandardowym, mocno drogim widelcu także jednak seryjne widelce obecne na rynku teraz i troszkę dawniej posiadały tylko tłumiki olejowe ewentualnie jakieś pseudo cierne tłumienie.

Napisano

Siemanko, znacie jakieś powietrzne amorki? TYLKO POWIETRZE. Nie olej - powietrze

 

Wysłane z mojego ST21i

Powodzenia w poszukiwaniu.

Nie słyszałem o takim, raczej nie znajdziesz.

A tak na marginesie to można widzieć co ci ten tłumik olejowy wadzi?

Co, serwisu się nie chce robić?

  • Mod Team
Napisano

 

Amortyzator tylny Cane Creek Cloud Nine ma tłumienie powietrzne ...

oraz tegoż producenta AD5 i AD10.

Prywatnie nie spotkałem przednich amorków 100% powietrze. 

Na marginesie- dlaczego szukasz widelca w 100% powietrznego? 

  • Mod Team
Napisano

Ja sie zawsze zastanawiałem dlaczego nie robią full gazów .. problem z uszczelnienie czy co, taki wideł ok 100-150 g byłby lżejszy bo bez oleju.

  • Mod Team
Napisano

Pewnie pojawił się problem z kontrolą tłumienia kompresji i blokowaniem. Choć teoretycznie można by było ustawić fabrycznie tłumienie kompresji ( dwie komory oddzielone zaworem "puszczającym pod pewnym ciśnieniem ).

Tylko po co? Dla wagi? Amorek GermanA Xcite- 120 mm skoku, wykonany z aluminium- 1450 gramów, wersja karbonowa- 1280 gramów.

 

 

 

 

Napisano

A tak na marginesie to można widzieć co ci ten tłumik olejowy wadzi?

Co, serwisu się nie chce robić?

 

Ja nie szukam, żeby kupić taki amortyzator tylko aby go znaleźć ;p No nie powiecie, że nie ciekawi was jak to chociażby wyglądało. Wszędzie jest napisane, że jest taki rodzaj tłumienia i że są takie amortyzatory ale chyba nikt nigdy go nie widział (zdaje mi się że ja się kiedyś na takiego natknąłem ale nie jestem w stanie sobie go przypomnieć i stąd m. in ten temat)

 

Ja sie zawsze zastanawiałem dlaczego nie robią full gazów .. problem z uszczelnienie czy co, taki wideł ok 100-150 g byłby lżejszy bo bez oleju.

 

Tak, był problem z uszczelnieniem

Wysłane z mojego ST21i

 

  • Mod Team
Napisano

Jak to kot trafnie zauważył powietrze jest dość ściśliwe i tłumienie oraz blokada kompresji może stwarzać pewien problem. Stąd nieliczne taki rozwiązania sa na rynku choć Cane Creek to rozwiązał bardzo fajnie z tego co czytałem.

Napisano
  • Mod Team
Napisano

Także tego.......

Popatrzmy....

Strona Rajubikes podaje ,że, i owszem, występują w przyrodzie amorki z tłumieniem powietrznym, z rozróżnieniem na otwarty i zamknięty system powietrzny. 

Co mnie zaciekawiło:

- jak jest zbudowany otwarty system powietrzny????????? Słowo "Otwarty" sugeruje ciśnienie zgodne z cisnieniem atmosferycznym, a to z kolei wyklucza jakiekolwiek tłumienie i jego regulację. 

- jako zaletę systemu zamkniętego podaje "bezawaryjność i bezobsługowość" ,jednocześnie wskazując ,jako wadę, "trudność w zapewnieniu szczelności konstrukcji"- IMO jedno wyklucza drugie. 

Lekki OT- jako wadę Otwartej Kąpieli Olejowej podają słabsze tłumienie- czy Marcok,Manitou i Fox o tym wiedzą?????

Ciekawostką jest to,że klasyfikacja amorków na tej stronie jest taka sama ( mam na myśli treść) jak na stronie WRower.pl.

 

Enyłej, z całym szacunkiem dla Autorów tych stron, mam wrażenie,że informacje o "Powietrznych" amorkach są po prostu powielane, bez jakiegokolwiek sprawdzenia tych informacji.

Być może przyczynkiem są informacje o systemie DualAir....poniżej wyjątek z działu Suspenison History MoMOBAT

 

"Rock Shox used Dual Air with positive and negative air chambers for adjustable rebound and compression control"

 

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...