Skocz do zawartości

[Opona] Problem z założeniem opony na obręcz


Kiritsugu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Moja tylna obręcz ma wymiary 559x17. Pierwszą oponę, jaką miałem nie mogłem niemal w ogóle zdjąć. Była druciana, a jej szerokość wynosiła 2.00". Została ona później uszkodzona, ale to inna historia. Wymieniłem też dętkę (ze starego roweru), bo miała wentyl samochodowy. Miałem pod ręką jakąś starą oponę Goodyeara też 2.00". Bardzo ciężko było ją założyć, ale w końcu się udało. Po jakimś czasie zaczęła wychodzić dętka z opony. Przy konserwacji napędu postanowiłem założyć oponę na nowo, ale przy wyciąganiu wentyla, on się urwał. Założyłem drugą starą oponę (która również ciężko wchodziła) i dętkę i przy wczorajszej  jeździe próbnej dętka wyszła z opony i wybuchła. Ostatnie dwie opony także cieżko schodziły, ale i tak było o wiele lżej, niż z zakładaniem. Próbowałem jeszcze założyć opony z szerokościami 1.9" i 1.95", ale wciąż to samo. Zatem moje pytanie brzmi, jaką mam kupić oponę do mojej obręczy do max. 50 zł. , żeby pasowała na moją obręcz? Przy założeniu, że jadę 60 - 70% asfaltem, a reszta to lasy, teren. Mam rower MTB. Przeczytałem wiele tematów, ale nie znalazłem satysfakcynującej mnie odpowiedzi. Jeżeli było rozwiązanie mojego problemu w innym temacie to z góry przepraszam.

Napisano

jaką masz wielkość koła ? Bo to tutaj może leżeć problem, szerokość opony może nie mieć żadnego znaczenia. 

Przy kupowaniu opony kieruj  się jej wielkością np. 26x 2.00 /  26x 1.80 /  26x 2.25 itd. 

Napisano

jaką masz wielkość koła ?

 

Napisałem na początku tematu "559x17".

Przy kupowaniu opony kieruj  się jej wielkością np. 26x 2.00 /  26x 1.80 /  26x 2.25 itd.

To właśnie chyba jest szerokośc.

Napisano

Mam identyczną sytuację, po wymianie dętki opony zaczęły wychodzić z rawki, sprawdziłem na trzech oponach. Totalnie zgłupiałem, bo rawka 19mm (wewnątrz) a opona 700Cx35, więc idealne połączenie. Rawka bez żadnych uszkodzeń, a przynajmniej bez niczego, co by mozna było dostrzec gołym okiem. Teraz rower czeka na nowe koło.

 

Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 4

Napisano

No właśnie, że nawet zatłuszczone rawki nie są, jedna z opon ma strzelone odrutowanie na krawędzi, czy to oznacza, że pozostałe opony też mogą być uszkodzone? Ze stratami się już pogodziłem, ale najbardziej mnie interesuje przyczyna, żeby nie powtarzać błędu.

 

Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 4

Napisano

Jeśli na obręczy masz napis 559x17 to teoretycznie opony w rozmiarze 26cali od  1.00 do 2.00 powinny pasować bez problemu.

 

Sprawdź dokładnie czy rant obręczy nie ma jakichś wgniotów, nierówności, czy nie jest gdzieś poszarpany.  Czy obręcz nie jest zdeformowana czy ma duże tzw. bicie góra-dół.

Sprawdź czy drut rantu opony nie jest w jakimś miejscu zgięty.

Wyczyść dokładnie oponę i obręcz i opaskę na obręczy.

Nasyp  talku do opony.

Przy zakładaniu opony zwilż rant wodą z mydłem lub z płynem do naczyń.

Do zakładania używaj najlepiej 2 łyżek, ale  nie używaj dużo siły – jeśli nie wchodzi w jakimś miejscu nie odginaj drutu tylko sprawdź w innym miejscu.

Podczas pompowania nie dociskaj koła do podłoża, gdy już trochę napompujesz poukładaj  dętkę w oponie wyginając oponę do zewnątrz i wewnątrz. Jeśli gdzieś wystaje to wciśnij mocniej i dopiero pompuj. Nie przekraczaj maksymalnego ciśnienia podanego na oponie zwłaszcza jeśli opona jest stara.

 

Jak jeżdźisz 70% asfalt to pomyśl nad oponą z małym bież nikiem np: geax aka, Continental race king lub semi-sklickiem np: MAXXIS Wormdrive, schwalbe hurricane

Napisano

@ adas651

Zanim zrobię to, co napisałeś chciałbym zadać "głupie pytanie". Co to jest rawka, talk, bieżnik i "tzw. bicie góra-dół"? Jestem trochę laikiem, więc nie wiem, co to jest.
 

Napisano

Właściwie "rafka" - czyli obręcz, bieżnik - wzór na wierzchu opony ( kostki, linie itd.) , bicie góra-dół - chodziło o sytuację kiedy obręcz nie jest okręgiem a oś koła nie jest w jej środku na skutek uderzenia czy złego naciągu szprych ...

Napisano

talk zapobiega przyklejaniu sie gum opony z dętką

 

bicie góra-dół jest wtedy gdy obręcz kształtem bardziej przypomina jajo niż koło

w miejscu dużego spłaszczenia opona moze wychodzić

 

 

 

 

 

Napisano

bicie góra-dół jest wtedy gdy obręcz kształtem bardziej przypomina jajo niż koło

w miejscu dużego spłaszczenia opona moze wychodzić

 

W moim przzypadku to nie to, koło wycentrowane z dokładnością do 0,01 mm.

 

Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 4

Napisano

@ adas651

Sprawdź dokładnie czy rant obręczy nie ma jakichś wgniotów, nierówności, czy nie jest gdzieś poszarpany.

 

  Nie widziałem żadnych wgnieceń, ale za to są ślady po śrubokręcie, bo za pierwszym razem nie miałem łyżek. Nie są to jakieś wielkie "wgniecenia" tylko praktycznie nieco głębsze rysy. I tak starałem się mocno nie naciskać.
 


Czy obręcz nie jest zdeformowana czy ma duże tzw. bicie góra-dół.

 

Wydaje mi się, że nie.

 


Sprawdź czy drut rantu opony nie jest w jakimś miejscu zgięty.

 

Oponę to muszę dopiero kupić, ale miałem pod ręką właśnie tą 1.95" Kendy, która fakt faktem ranty miała trochę pozaginane (wyprostowałem je jakoś). Ciężko wchodziła i jeszcze ciężej schodziła. Połamałem przy tym jedną łyżkę. Po napompowaniu powietrze schodziło do pewnego poziomu i było mało powietrza, przez co ciężej się jechało. Za to dętka nie wychodziła przed i po schodzeniu powietrza.
 


Do zakładania używaj najlepiej 2 łyżek, ale  nie używaj dużo siły – jeśli nie wchodzi w jakimś miejscu nie odginaj drutu tylko sprawdź w innym miejscu.

 

Przy takich łyżkach, jakie mam nie wchodzi w grę użycie większej siły. Zamierzam kupić łyżki Pedros, czytałem, że są one bardzo dobre. Co do następnej części, to zazwyczaj przy zakładaniu opony po za obręczą zostaje część gumy i to właśnie ją muszę wciskać do środka. Zatem więc nie mam wielkiego wyboru, by sprawdzić w innych miesjcach, bo mogę to zrobić tylko przy dwóch krańcach.

 

Następnym razem napiszę, gdy będę miał już nową oponę i dętkę, bo teraz to z używaną próbowałem, więc i efekty mogą być inne.

 

Dziękuję wam za wyjaśnienie paru definicji.

Napisano

@@Kiritsugu, Pod tym linkiem: http://www.forumrowerowe.org/topic/66200-opony-kompatybilno%C5%9B%C4%87-opon-z-obr%C4%99czami/ znajdziesz ciekawą tabelkę, gdzie masz szerokość obręczy skonfrontowaną z szerokością opony. Opona 2.0" na obręczy 17mm, to teoretycznie max co daje się włożyć. Oczywiście to tylko teoria, bo jak sam doświadczyłeś, nie koniecznie się daje. Masz obręcz raczej pod oponę trekingową, zatem nie wkładałbym opony szerszej niż 1,75".

Z różnymi oponami jest różnie. Ja np żeby włożyć oponę do trenażera na obręcz mtb walczyłem 30 minut... A niektóre wchodzą i schodzą tylko przy użyciu palców.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Kupiłem tą oponę Continental Race King 2.0 i dętkę Kendy. Problem z założeniem był tak, jak zawsze (nie wiem, jak ze zdejmowaniem, bo nie próbowałem, ale pewnie będzie tak samo). Za to dętka już nie wychodziła, tamte opony po prostu były zużyte.

 

@ mlkos1

 

Pod tym linkiem: http://www.forumrowe...on-z-obręczami/ znajdziesz ciekawą tabelkę, gdzie masz szerokość obręczy skonfrontowaną z szerokością opony.

Widziałem już ten temat, ale on nie rozwiązywał mojego problemu.

 

Opona 2.0" na obręczy 17mm, to teoretycznie max co daje się włożyć. Oczywiście to tylko teoria, bo jak sam doświadczyłeś, nie koniecznie się daje. Masz obręcz raczej pod oponę trekingową, zatem nie wkładałbym opony szerszej niż 1,75".

Próbowałem włożyć 1.9" i 1.95" (co już napisałem w tym temacie) i było o wiele gorzej, niż z 2.0".  Nie chciałem kupować większej, niż to, bo nie chciałem kombinować. W każdym razie problem pozostał.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...