Kiritsugu Napisano 20 Października 2013 Napisano 20 Października 2013 Moja tylna obręcz ma wymiary 559x17. Pierwszą oponę, jaką miałem nie mogłem niemal w ogóle zdjąć. Była druciana, a jej szerokość wynosiła 2.00". Została ona później uszkodzona, ale to inna historia. Wymieniłem też dętkę (ze starego roweru), bo miała wentyl samochodowy. Miałem pod ręką jakąś starą oponę Goodyeara też 2.00". Bardzo ciężko było ją założyć, ale w końcu się udało. Po jakimś czasie zaczęła wychodzić dętka z opony. Przy konserwacji napędu postanowiłem założyć oponę na nowo, ale przy wyciąganiu wentyla, on się urwał. Założyłem drugą starą oponę (która również ciężko wchodziła) i dętkę i przy wczorajszej jeździe próbnej dętka wyszła z opony i wybuchła. Ostatnie dwie opony także cieżko schodziły, ale i tak było o wiele lżej, niż z zakładaniem. Próbowałem jeszcze założyć opony z szerokościami 1.9" i 1.95", ale wciąż to samo. Zatem moje pytanie brzmi, jaką mam kupić oponę do mojej obręczy do max. 50 zł. , żeby pasowała na moją obręcz? Przy założeniu, że jadę 60 - 70% asfaltem, a reszta to lasy, teren. Mam rower MTB. Przeczytałem wiele tematów, ale nie znalazłem satysfakcynującej mnie odpowiedzi. Jeżeli było rozwiązanie mojego problemu w innym temacie to z góry przepraszam.
Marcint96 Napisano 20 Października 2013 Napisano 20 Października 2013 jaką masz wielkość koła ? Bo to tutaj może leżeć problem, szerokość opony może nie mieć żadnego znaczenia. Przy kupowaniu opony kieruj się jej wielkością np. 26x 2.00 / 26x 1.80 / 26x 2.25 itd.
Kiritsugu Napisano 20 Października 2013 Autor Napisano 20 Października 2013 jaką masz wielkość koła ? Napisałem na początku tematu "559x17". Przy kupowaniu opony kieruj się jej wielkością np. 26x 2.00 / 26x 1.80 / 26x 2.25 itd. To właśnie chyba jest szerokośc.
Tofi Napisano 20 Października 2013 Napisano 20 Października 2013 Mam identyczną sytuację, po wymianie dętki opony zaczęły wychodzić z rawki, sprawdziłem na trzech oponach. Totalnie zgłupiałem, bo rawka 19mm (wewnątrz) a opona 700Cx35, więc idealne połączenie. Rawka bez żadnych uszkodzeń, a przynajmniej bez niczego, co by mozna było dostrzec gołym okiem. Teraz rower czeka na nowe koło. Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 4
Replay Napisano 20 Października 2013 Napisano 20 Października 2013 Termokurczliwe opony ;D Wysłane z mojego ST21i
Tofi Napisano 20 Października 2013 Napisano 20 Października 2013 No właśnie, że nawet zatłuszczone rawki nie są, jedna z opon ma strzelone odrutowanie na krawędzi, czy to oznacza, że pozostałe opony też mogą być uszkodzone? Ze stratami się już pogodziłem, ale najbardziej mnie interesuje przyczyna, żeby nie powtarzać błędu. Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 4
adas651 Napisano 20 Października 2013 Napisano 20 Października 2013 Jeśli na obręczy masz napis 559x17 to teoretycznie opony w rozmiarze 26cali od 1.00 do 2.00 powinny pasować bez problemu. Sprawdź dokładnie czy rant obręczy nie ma jakichś wgniotów, nierówności, czy nie jest gdzieś poszarpany. Czy obręcz nie jest zdeformowana czy ma duże tzw. bicie góra-dół. Sprawdź czy drut rantu opony nie jest w jakimś miejscu zgięty. Wyczyść dokładnie oponę i obręcz i opaskę na obręczy. Nasyp talku do opony. Przy zakładaniu opony zwilż rant wodą z mydłem lub z płynem do naczyń. Do zakładania używaj najlepiej 2 łyżek, ale nie używaj dużo siły – jeśli nie wchodzi w jakimś miejscu nie odginaj drutu tylko sprawdź w innym miejscu. Podczas pompowania nie dociskaj koła do podłoża, gdy już trochę napompujesz poukładaj dętkę w oponie wyginając oponę do zewnątrz i wewnątrz. Jeśli gdzieś wystaje to wciśnij mocniej i dopiero pompuj. Nie przekraczaj maksymalnego ciśnienia podanego na oponie zwłaszcza jeśli opona jest stara. Jak jeżdźisz 70% asfalt to pomyśl nad oponą z małym bież nikiem np: geax aka, Continental race king lub semi-sklickiem np: MAXXIS Wormdrive, schwalbe hurricane
Kiritsugu Napisano 20 Października 2013 Autor Napisano 20 Października 2013 @ adas651 Zanim zrobię to, co napisałeś chciałbym zadać "głupie pytanie". Co to jest rawka, talk, bieżnik i "tzw. bicie góra-dół"? Jestem trochę laikiem, więc nie wiem, co to jest.
Obes Napisano 20 Października 2013 Napisano 20 Października 2013 Właściwie "rafka" - czyli obręcz, bieżnik - wzór na wierzchu opony ( kostki, linie itd.) , bicie góra-dół - chodziło o sytuację kiedy obręcz nie jest okręgiem a oś koła nie jest w jej środku na skutek uderzenia czy złego naciągu szprych ...
adas651 Napisano 20 Października 2013 Napisano 20 Października 2013 talk zapobiega przyklejaniu sie gum opony z dętką bicie góra-dół jest wtedy gdy obręcz kształtem bardziej przypomina jajo niż koło w miejscu dużego spłaszczenia opona moze wychodzić
Kiritsugu Napisano 20 Października 2013 Autor Napisano 20 Października 2013 Co to jest rawka, Przepraszam za pomyłkę, miałem napisać "rant", a nie rawka.
oesz Napisano 20 Października 2013 Napisano 20 Października 2013 Nie sugeruj się napisami - rant to jest to co zaznaczone kółkiem
Tofi Napisano 21 Października 2013 Napisano 21 Października 2013 bicie góra-dół jest wtedy gdy obręcz kształtem bardziej przypomina jajo niż koło w miejscu dużego spłaszczenia opona moze wychodzić W moim przzypadku to nie to, koło wycentrowane z dokładnością do 0,01 mm. Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 4
Kiritsugu Napisano 21 Października 2013 Autor Napisano 21 Października 2013 @ adas651 Sprawdź dokładnie czy rant obręczy nie ma jakichś wgniotów, nierówności, czy nie jest gdzieś poszarpany. Nie widziałem żadnych wgnieceń, ale za to są ślady po śrubokręcie, bo za pierwszym razem nie miałem łyżek. Nie są to jakieś wielkie "wgniecenia" tylko praktycznie nieco głębsze rysy. I tak starałem się mocno nie naciskać. Czy obręcz nie jest zdeformowana czy ma duże tzw. bicie góra-dół. Wydaje mi się, że nie. Sprawdź czy drut rantu opony nie jest w jakimś miejscu zgięty. Oponę to muszę dopiero kupić, ale miałem pod ręką właśnie tą 1.95" Kendy, która fakt faktem ranty miała trochę pozaginane (wyprostowałem je jakoś). Ciężko wchodziła i jeszcze ciężej schodziła. Połamałem przy tym jedną łyżkę. Po napompowaniu powietrze schodziło do pewnego poziomu i było mało powietrza, przez co ciężej się jechało. Za to dętka nie wychodziła przed i po schodzeniu powietrza. Do zakładania używaj najlepiej 2 łyżek, ale nie używaj dużo siły – jeśli nie wchodzi w jakimś miejscu nie odginaj drutu tylko sprawdź w innym miejscu. Przy takich łyżkach, jakie mam nie wchodzi w grę użycie większej siły. Zamierzam kupić łyżki Pedros, czytałem, że są one bardzo dobre. Co do następnej części, to zazwyczaj przy zakładaniu opony po za obręczą zostaje część gumy i to właśnie ją muszę wciskać do środka. Zatem więc nie mam wielkiego wyboru, by sprawdzić w innych miesjcach, bo mogę to zrobić tylko przy dwóch krańcach. Następnym razem napiszę, gdy będę miał już nową oponę i dętkę, bo teraz to z używaną próbowałem, więc i efekty mogą być inne. Dziękuję wam za wyjaśnienie paru definicji.
mklos1 Napisano 21 Października 2013 Napisano 21 Października 2013 @@Kiritsugu, Pod tym linkiem: http://www.forumrowerowe.org/topic/66200-opony-kompatybilno%C5%9B%C4%87-opon-z-obr%C4%99czami/ znajdziesz ciekawą tabelkę, gdzie masz szerokość obręczy skonfrontowaną z szerokością opony. Opona 2.0" na obręczy 17mm, to teoretycznie max co daje się włożyć. Oczywiście to tylko teoria, bo jak sam doświadczyłeś, nie koniecznie się daje. Masz obręcz raczej pod oponę trekingową, zatem nie wkładałbym opony szerszej niż 1,75". Z różnymi oponami jest różnie. Ja np żeby włożyć oponę do trenażera na obręcz mtb walczyłem 30 minut... A niektóre wchodzą i schodzą tylko przy użyciu palców.
jasinski21444 Napisano 21 Października 2013 Napisano 21 Października 2013 Co do zależności szerokość opon a szerokość obręczy... sam mam saguaro 2.2 na 17mm obręczy
Kiritsugu Napisano 31 Października 2013 Autor Napisano 31 Października 2013 Kupiłem tą oponę Continental Race King 2.0 i dętkę Kendy. Problem z założeniem był tak, jak zawsze (nie wiem, jak ze zdejmowaniem, bo nie próbowałem, ale pewnie będzie tak samo). Za to dętka już nie wychodziła, tamte opony po prostu były zużyte. @ mlkos1 Pod tym linkiem: http://www.forumrowe...on-z-obręczami/ znajdziesz ciekawą tabelkę, gdzie masz szerokość obręczy skonfrontowaną z szerokością opony. Widziałem już ten temat, ale on nie rozwiązywał mojego problemu. Opona 2.0" na obręczy 17mm, to teoretycznie max co daje się włożyć. Oczywiście to tylko teoria, bo jak sam doświadczyłeś, nie koniecznie się daje. Masz obręcz raczej pod oponę trekingową, zatem nie wkładałbym opony szerszej niż 1,75". Próbowałem włożyć 1.9" i 1.95" (co już napisałem w tym temacie) i było o wiele gorzej, niż z 2.0". Nie chciałem kupować większej, niż to, bo nie chciałem kombinować. W każdym razie problem pozostał.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.