Skocz do zawartości

[koła] Odchudzanie kół 26 cali


Kowal1986

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Postanowiłem odchudzić koła w moim rowerze (Cube LTD Race 26' 2012 rozmiar 20')r i proszę was o poradę.

 

 

Obecnie posiadam (wagi z internetu, ponieważ nie mam jak dokładnie zważyć elementów):

 

* przód = 986g :

  • obręcz: Alexrims RFR ZX24
  • piasta: XT HB-m785 (32 otwory) +zaciski          - 166g
  • szprychy: DT industry  2.0      
  •  

* tył = 1131g:

  •     
  • obręcz: Alexrims RFR ZX24       
  • piasta: XT FH-m785 (32 otwory) +zaciski         - 330g
  • szprychy: DT industry   2.0         

 

Razem obezny zestaw waży ok 2120 g

 

Ponieważ koła mają znikomy przebieg (tylko 3200km) postanowiłem z obecnych kół pozostawić piasty i dokupić:

 

  • ZTR obręcz Alpine czarna Stan's NoTubes (32 otwory) 330g x2 = 660g
  • Sprychy dt competition 2/1.8/2 64 sztuki - zaplot standardowy na 3 krzyże
  •  Nyple DT 64 sztuki
  • piasty pozostają moje 166+330 g
  • nowe lekkie dętki z zaworem presta (może w przyszłości przejdę na mleczko, ale naraziie nie chce mi się bawić)

Koła oddałbym do zaplecienia do jakiegoś profesjonalnego serwisu (tam też doiorą mi długość szprych), ponieważ sam nigdy tego nie robiłem i wolę nie eksperymentować.

 

Za pomocą kalkulatora na stronie DT oszacowałem, że powyższy zestaw będzie ważył około 1620g, czyli uzyskam ponad 450 gramów mniej na częściach najbardziej oddalonych od osi obroty, co powinno poprawić zrywność roweru.

 

Kosz części wyniesie około 950 zł. Do tego trzeba doliczyć koszt zaplatania i przesyłek kurierskich. Czyli powiedzmy 1200 zł za zysk 450 gramów.

 

Teraz moje pytanie, czy taki zestaw będzie miał sens?

Razem z oprzyrządowaniem ważę 75 kg, a rower po zmianach będzie ważył w okolicach 12 kg. Jeżdzę głównie po mazowszu (przeważnie płasko), nie skaczę. Kilka razy w roku startuję amatorsko w maratonach w okolicy, ale bez ciśniecia za wszelką cenę (przed powalonym drzewem raczej zwonie niż przelece je pełnym pędem ;-].

 

Czy powyższy zestaw będzie odpowiedni pod moją wagę i styl jazdy? Opony jakie posiadam to Raceking 26x2.2 RaceSport.

 

 

P.S. Myślałem o szprychach DT revolution 2.0/1.5/2.0, ale obawiam się, czy nie będą zbyt słabe pod moją wagę (na forum był temat apropo pękających DT revolution)

Napisano

Jakiś czas temu do roweru dziewczyny kupiliśmy koła na piastach Chosen i obreczach Alexrims XCR 100D (około 400g sztuka) - komplet kół z opaskami wazy 1615g (bez zacisków). Koła były nowe zdemontowane z roweru i kosztowały z tego co pamiętam 600zł z przesyłką.

Moim zdaniem lepiej bedzie sprzedać obecne koła, dołożyć i szukać gotowych kół, może zimą coś znajdziesz. Ewentualnie jeśli chcesz coś składać, to zobacz sobie obręcze FRM XMD 333 - cenowo bardzo ciekawa propozycja.

Co do cieniowanych szprych to nie ma obaw - to dobry sposób na zbicie wagi a nie ważysz jak klocek więc śmiało :)

Napisano

Gdy będę miał przypływ gotówki to sam się zabieram za zmianę kół. Moje Crossride,ry ważą ok 1900gr. Po zmianie opon,kół,kasety,tarcz,i przejście na system bezdętkowy obliczyłem że odchudzę sprzęt o 1300/1400gr !



Tak jak kolega np wyżej, koszt ok 1200 zł/ i piasty na łożyskach kulkowych. Nowe Alpine 1250 zł :)

 

http://allegro.pl/kola-ztr-alpine-novatec-712sb-laser-xtr-dt-i3577438445.html

Napisano

Sprzedaj obecne koła zamiast zostawiac kowadła w postaci piast XT. Np Zircony na piastach DT z ratchetem wychodza jeszcze taniej bo ok. 500-600 pln ale za 1550 g. z limitem 90 kg. Taniej i lepiej w tej wadze cieżko bedzie kupić chyba że X1600 bo są już z zaciskami rws i większy bling-bling, ale ciut drożej. 

Napisano

Dzięki za podpowiedzi. Jedno tylko pytanie. Za ile mogę wystawić moje koła, bo nie mam pojecia. Piasty toczą się idealnie, a obręcze oprócz odklejających się naklejek są w bardzo dobrym stanie?

 

Jedynie czego się boję przy kupnie kół przez internet to fakt, że jeżeli coś będzie nie tak będzie trzeba przechodzić przez piekło odsyłania i reklamowania, a niestety mam mało wolnego czasu. Dlatego wpadłem na powysł składania w jakimś serwisie niedaleko mnie.

Napisano

raczej na wiele nie licz. 300/350 max. Crossridery używane stoją w przedziale 400pln są lżejsze, na łożyskach maszynowych i w dodatku są to koła fabrycznie składane tylko i wyłącznie z komponentów Mavic.

Napisano

Tak jak kolega np wyżej, koszt ok 1200 zł/ i piasty na łożyskach kulkowych. Nowe Alpine 1250 zł :)

 

http://allegro.pl/kola-ztr-alpine-novatec-712sb-laser-xtr-dt-i3577438445.html

 

Jedno pytanie to Twojej propozycji. W tylnim kole jest piasta na ośkę 10mm , a moja tylna XT ma ośkę 9mm.

 

Czy nie będzie jakiegoś problemu z przymocowaniem tego koła do mojego Cube'a gdzie fabryccznie mam piastę pod ośkę 9mm?

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Żeby nie zakładać kolejnego tematu to się troszkę podepnę.

Mam do wydania 700zł, jeżeli będzie naprawdę warto mogę dołożyć do 800zł.

Zależy mi na lekkich kołach z zastosowaniem XC/Marathon (waga obowiązkowo poniżej 1650g, a najlepiej jeszcze lżej).

Waga bikera piórkowa 56kg, ale tendencja wzrostowa, więc raczej nie wymagam super hiper sztywności, ale nie chcę badziewa, co nadaje się do centrowania co drugi start.

Pierwotnie ośki standardowe (9mm), ale z biegiem czasu dobrze by było, aby przednie koło można było przekonwertować na QR15.

Mocowanie tarcz obojętne, ponieważ i tak lecą one do wymiany.

Pierwotnie będą używane z dętkami, ale planuję przejście na mleko.

 

Polecany sklep (nie będę robił reklamy) zaproponował mi koła:

- piasty Novatec 711/712SB (z tego co wiem, to przedniej nie da się konwertować na QR15)

- obręcze Remerx Magic

- nyple alu (tylko tyle wiem)

- szprychy Pillar PSR TB2016

Ponoć waga niewiele ponad 1500g i cena pod górną granicę.

 

Czy w tej cenie można dostać coś jeszcze lepszego/lżejszego?

Czy warto wymieniać piasty na takie z systemem Ratchet (nie ukrywam, że głośny bębenek jest wskazany, ale nie jest głównym wyznacznikiem), ale tak, żeby zmieścić się w cenie?

Jak będzie z trwałością takiego zestawu, macie jakieś zastrzeżenia?

Napisano

ja ujeżdżam do 3 tyś km następujący zestaw:
-obręcz-dt swiss xr 430
-szprychy-dt revolution

-nyple- mosiężne dt prolock

-piasty-novatec 711/12
kółka kręcą się bardzo dobrze nie mam żadnych zastrzeżeń i są sztywne, dosyć często widzą serie korzeni i skoki po 1 m wzwyż i wciąż zero centry. Moja waga to 70kg i naprawdę nie oszczędzam kółek, widziały nie raz błoto przez kilka godzin. Domyślam się ze koła, które ci zaproponowano to BS, moje również od nich aczkolwiek od razu po dostaniu kół poszedłem do zaprzyjaźnionego serwisu na porządne dociągnięcie szprych gdyż oni niestety nie robią tego tak jak być powinno.
 

Napisano

Sprzedaj obecne koła zamiast zostawiac kowadła w postaci piast XT. Np Zircony na piastach DT z ratchetem wychodza jeszcze taniej bo ok. 500-600 pln ale za 1550 g. z limitem 90 kg. Taniej i lepiej w tej wadze cieżko bedzie kupić chyba że X1600 bo są już z zaciskami rws i większy bling-bling, ale ciut drożej. 

 

 

Hej też chciałbym się podpiąć. Gdzie w takiej cenie mogę kupić takie koła?

Napisano

Było kupować kiedy jeszcze były dostępne w DT4you. Teraz już pozamiatane i pozostaje szukać ich na rynku wtórnym. 307 kosztowały ok 600 pln i był w nich zestaw bezdętkowy plus przejściówki na rózne mocowania kół. Wystarczyło te akcesoria sprzedać, dokupić obręcze XR 4.2 po 49 pln sztuka i przepleść. Finalnie wychodził set 1550 g. w cenie 500-600 pln. Kilka osób nawet z tego forum skorzystało z tego patentu a kto się spóźnił jego strata bo była to niewątpliwie okazja.     

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...