Niszczacyzboze Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Witajcie. Z dostępności dużej ilości czasu zrobiłem małą analizę sił, które działają na sztyce oraz komin. Jest ona mocno uboga ale wyniki wychodzą dosyć ciekawie. Jeśli coś źle lub nie wyszło dajcie znać https://docs.google.com/file/d/0B3fAGPARdzhiRGtwNHNHekh5ZlU/edit?usp=sharing Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Na pewno nie wyszło ci założenie tematu, jako że dość ciekawy, poprawiłem, zostawiłem ale uważaj ... nie lubię zadzierać z bogiem alej jak trzeba to zacznę Może do współpracy zaprzęgnij programy symulacyjne, taki prosty symulator ma chociażby catia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Myślę, ze statyka to jedno, a obciążenia dynamiczne to 2 i pęknięcia ram, czyli de facto przekroczenie nośności elementu najczęściej są spowodowane tymi drugimi. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niszczacyzboze Napisano 19 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Zaciekawiły mnie pękające ramy przy dłuższych sztycach dlatego zacząłem rozmyślać nad tym. Siły dynamiczne to będzie oszacowana siła ekstremalna w krótkim czasie. Możemy jeszcze mówić o zmęczeniówce, jednak przydałoby się znaleźć dane dotyczące stopu typu 6000. https://docs.google.com/file/d/0B3fAGPARdzhiVGRuYUFNeTB3bU0/edit?usp=sharing Tutaj MES nie wyszło tutaj dokładnie to o co mi chodziło ale można popatrzeć. Niestety pdf gdyż nie mam jakiegoś swojego serwera http żeby wrzucić wygenerowany plik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Siły dynamiczne to będzie oszacowana siła ekstremalna w krótkim czasie. Statyczne siły możesz olać. Jak @BikoBiko, słusznie zauważył to, co rozwala to dynamika. Mam czasami do czynienia z badaniami urządzeń elektronicznych na narażenia mechaniczne różnego typu (głównie drgania sinusoidalne i udary). Nawet masywna konstrukcja potrafi się posypać, gdy zaczyna pracować. A byłbyś w stanie pokazać, że źle zamontowana sztyca może doprowadzić do pęknięcia ramy? Niektórzy w to nie wierzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Rezonans potrafi być destrukcyjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzielu Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Bez jaj, co ma rezonans do roweru ? Ramy z wyjątkiem pęknięć bo jakiś ekstremalnych wypadkach / skokach / dropach pękają zmeczeniowo, więc można sobie obciążenia rozrysowywac ale wiele z tego nie wynika. Analiza dynamiczna to problem dość szeroki i w rzeczywistych zastosowaniach poza zjawiskami udarowymi zmienne obciążenia liczy się seria statyka dość gęsto w czasie rozłożona. W obliczeniach zmeczeniowych główny problem to historia obciążeń - każdy jeździ inaczej i wazy inaczej. To ze dalej wysunięta sztyca zwiększa obciążenia w ramie to dość oczywiste, nie trzeba do tego żadnych obliczeń.... Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Bez jaj, co ma rezonans do roweru ? Też byłem niewiernym Tomaszem, dopóki nie zobaczyłem na własne oczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 20 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Bez jaj, co ma rezonans do roweru ? Moje stwierdzenie było ogóle ale wiem ze jeżeli rezonans sie pojawia, to zniszczenie jest niemal pewne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzielu Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Moje stwierdzenie było ogóle ale wiem ze jeżeli rezonans sie pojawia, to zniszczenie jest niemal pewne. To jest całkowita prawda, z tym że w przypadku rowerów to zjawisko praktycznie nie występujące. mklos1 - co takiego konkretnie zobaczyłeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Jak pęka rama (półka) na której wytrząsało się urządzenie. Statycznie - nie do ruszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niszczacyzboze Napisano 20 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Wtedy mówimy o zmęczeniówce. Rura podsiodłowa będzie miała obciążenia jednostronne tętniące, dodatkowo maksymalne wskazania będą za każdym razem inne. http://e-zipk.ia.polsl.pl/shaft/index.php?action=teoria05 Na tej stronie całkiem dobrze opisują postępowania podczas projektowania wałów, jednak podsiodlowa to nie wał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 20 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Października 2013 w przypadku rowerów to zjawisko praktycznie nie występujące. Mozna polemizować, fakt że dzieżko uzyskać rezonans na ramie, jednak jadąc po np trelince, kostce brukowej z daną prędkością można przypadkiem trafić w fr czest. rezonansowa ... wiadomo obecnie opony i zawieszenie sporo tłumią, jednak ramy to coraz większe wydmuszki. Niejednokrotnie źle zaprojektowane jak to nam pokazał kross z jego rama Level B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Można przyjąć, że ostry podjazd pod krawężnik lub zjazd, to w dużym przybliżeniu skok jednostkowy. A tak wygląda jest widmo częstotliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Zaciekawiły mnie pękające ramy przy dłuższych sztycach dlatego zacząłem rozmyślać nad tym. Dla kgoś kto nie siedzi w mechanice to trochę czarna magia, mżna prosić o porównanie ze standardowo montowaną sztycą 300 mm? Zauważyłem że w tej analizie odkszałca się sztyca, a gdzie jest pękający komin? Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzielu Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Można przyjąć, że ostry podjazd pod krawężnik lub zjazd, to w dużym przybliżeniu skok jednostkowy. A tak wygląda jest widmo częstotliwości. Dalej - co ma piernik do wiatraka ? Za przeproszeniem - chyba nie do konca rozumiesz co wklejasz. Teoretyczny rezonans gdzie amplituda rosnie do nieskoczonosci w rzeczywistosci praktycznie nie wystepuje bo tlumienie nigdy nie jest zerowe - nawet jak jest bardzo male to zawsze to jest kilka cykli... Ramy rowerowe nie pekaja od rezonansu - ich czestosci wlasne sa zupelnie innego rzedu w stosunku do potencjalnych wymuszen. Moze kolega zalozyciel watku policzy - to jakies 3 minuty roboty.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 @@Niszczacyzboze, Dasz radę pokazać naprężenia w ramie przy źle włożonej sztycy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.