Skocz do zawartości

[9649g] Koba Racetool by mpioro1


mpioro1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przedstawiam mój rower składany przez pierwszą połowę sezonu 2013. Rower przeznaczony do startów w maratonach (głównie Cyklokarpaty) i jazdy w okolicach Rzeszowa. Do wyszalenia się w górach i nie tylko mam jeszcze Gianta Trance X5 2011 którego czekają zmiany i które również opiszę.

 

Bar Ends: (Rogi) - Smica - 58g

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Hardrocx - 2g
Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Elite Mejio Race, Śruby Stalowe - 47g/0g
Brake (Front): (Hamulec przedni) - Formula RX Tune - 264g

-Rotor (Tarcza) - Dartmoor Nano 160mm - 87g

-Rotor Bolts (Śruby) - Stalowe - 12g

-Caliper Bolts (Śruby Zacisku) - Stalowe - 14g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Formula RX Tune - 279g
-Rotor (Tarcza) - Dartmoor Nano 140mm - 68g

-Rotor Bolts (Śruby) - Stalowe - 12g

-Caliper Bolts (Śruby Zacisku) - Stalowe - 11g

-Adapter - A2Z 140mm, Stalowe Śruby – 30g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Formula RX Tune, obejmy matchmaker od elixir r
Cables: (Pancerze i linki) - Shimano?, koszulki termokurczliwe ~ 70g
Cassette: (Kaseta) - Shimano cs-hg81 11-36 - 366g
Chain: (łanńuch) - KMC X10-SL - 241g / Connex 10s8 - 275g
Crankset: (Korby) - Sram X0 28-42 - 690+112=802g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Ultegra FD-6600-G 34,9mm dolny ciąg - 104g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Sram X0 długi wózek - 202g
Fork: (Widelec) - Manitou R7 Super Absolute 100mm - 1544g
Frame: (Rama) - Koba Racetool 50cm - 1347g
Grips: (Gripy) - Boplight - 16g

Handlebar: (Kierownica) - FSA SL-K 620mm - 133g
Headset: (Stery) - Accent Airplane - 83g
Pedals: (Pedały) - Shimano PD-M540 - 350g

Seat: (Siodło) - Selle Italia SLR - 177g
Seatpost: (Sztyca) - Ritchey WCS 31,6x350mm na jedną śrubę - 239g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Giant - 39g
Shifters: (Manetki) - Sram X9 2x10 (bez obejmy) - przód-103g, tył-101g - 204g
Skewers: (Zaciski koł) - przód Novatec, tył Chosen - przód-54g, tył-48g - 102g
Spacers: (Podkładki pod mostek) - Karbon 10mm - 4g
Starnut: (Gwiazdka) - wliczona w amortyzator - 0g
Stem: (Mostek) - Ritchey WCS 4-axis 120mm - 123g
Tire (Front): (Opona przednia) - Maxxis Crossmark eXCeption series 26x2.1 - 512g
Tire (Rear): (Opona tylna) - Maxxis Crossmark eXCeption series 26x2.1 - 525g
Top Cap: (Top cap) - Hardrocx - śruba-7g, top cap-8g - 15g
Tubes: (Dętki) - mleczko Geax TNT ~ 2x50g - 100g
Wheel Front: (Koło przednie) - 616g
-Hub: (Piasta) - Novatec 711sb 28h - 140g
-Rim: (Obręcz) - FRM XMD 333 28h - 328g
-Spokes: (Szprychy) - Sapim D-light - 138g
-Nipples: (Nyple) - Sapim aluminiowe - 9g
Rim tape: (Opaska) -  - Ghetto tubeless z dętki 20 cali ~ 50g
Wheel Rear: (Koło tylne) - 788g
-Hub: (Piasta) - Chosen A8077B - 294g
-Rim: (Obręcz) - ZTR nie wiem jaki model - 339g
-Spokes: (Szprychy) - 145g
-Nipples: (Nyple) -  Sapim aluminiowe - 10g
Rim tape: (Opaska) - Ghetto tubeless z dętki 20 cali ~ 50g

Misc: (inne) - Osłona na ramę Hardrocx - 10g

 

Razem : 9730/9649 g

 

 

 

Pomysł na poskładanie HT narodził się w drugiej połowie 2012r, gdy okazało się po moich pierwszych startach w maratonach, że idzie mi całkiem nieźle i chciałbym się dalej ścigać jednak wolałbym to robić na czymś bardziej do tego przystosowanym niż mój Trance ważący 14 kg. Od początku wiedziałem, że rower będzie składany, ponieważ miałem dokładnie określone wymagania dotyczące tego jakie chce w nim komponenty. Chcąc poskładać rower ważący około 10kg na minimum sramie X9, lekkich i trwałych kołach oraz z pracującym amortyzatorem, a mając do wydania wstępnie 4 tysiące, wiedziałem że nie będzie łatwo, ale dysponując wolnym czasem wszystko jest do zrobienia :icon_cool: Najpierw jeszcze w 2012r w sierpniu trafiłem na allegro na nowego sunn prim s1 (X0, X9, SID, koła 1,5kg, rama alu, rurki carbon, całość chyba 9,6 kg) w moim rozmiarze za 4k. Niestety nie miałem jeszcze funduszy, a rower b. szybko znikną z allegro. Potem było jeszcze kilka w miarę ciekawych ofert i w końcu skończyło się na ofercie, która już przez dłuższy czas była wystawiana na allegro z coraz to niższą ceną. Chwila wyczucia kiedy zadzwonić do sprzedawcy, żeby on samemu już zszedł z ceną odpowiednio nisko na allegro i trochę targowania i w ten sposób za 4,5k w marcu 2013 kupiłem nowego Hardrocx Helium Super Veloce XC (tutaj go można znaleźć - http://issuu.com/hardrocx_usermanual.no/docs/hard_rocx_katalog_2011 ) w rozmiarze 22 cale. Rama, fox, koła, elixiry r, tarcze, przednia przerzutka poszły do wymiany i zastąpiły je inne nowe części oprócz pedałów i obejmy, które pochodzą z Tranca. Amortyzator, kupiłem już używany ze względu na brak funduszy. Dokładnie co do złotówki nie liczyłem jeszcze ale rower wyszedł mnie około 4500zł.

Rower jest już prawie w 100% dopracowany więc zmian wiele już nie będzie. Możliwe, że pedały zostaną zmienione na coś innego np. Eggbeatery 3. Mostek chcę wymienić na coś krótszego. Na pewno przy okazji zmiany napędu kupię lżejszą kasetę. Wypadałoby też oczywiście założyć jakiś ludzki zacisk sztycy na śrubę. Przy pierwszej okazji do wymiany polecą tarcze, ponieważ obecnie moje RX hamują po prostu bez szału i na długich zjazdach takich jak na Cyklokarpatach w Kluszkowcach jest już naprawdę nieciekawie pomimo moich 65 kg. Kiedyś chciałbym wymienić gripy na ESI grips i triggery na Grip-shifty, ale nie sądzę, że do tego dojdzie. Może w przyszłości założę gdzieniegdzie niebieskie alu śrubki, ale bardziej ze względów estetycznych niż wagowych, bo szczęśliwi (z roweru) gramów nie liczą  :002: Większe zmiany nastąpią dopiero gdy zakatuję ramę, wideł i koła. Wtedy będzie przesiadka na 650B lub 29 cali.

Mam 179 cm wzrostu oraz długie nogi i żałuję, że nie kupiłem mniejszego rozmiaru ramy (45 cm), ale bałem się, że nie starczy mi sztyca 400, ponieważ w Giancie mam ramę 49 cm i sztycę 37,5 schowaną na 11,5 cm, co daje 75 cm od osi suportu do końca sztycy. W przypadku ramy 45 cm sztyca 400 teoretycznie miałaby się okazać na styk, a ja wciąż mogę jeszcze troszkę podrosnąć. W praktyce okazało się jednak, że przy sztycy 350 i ramie 50 cm mam sztycę schowaną na 12 cm  :icon_confused: prawdopodobnie przez to, że SLR okazał się wyższy od mojego siodełka w drugim rowerze.

Uprzedzę pytania dotyczące ramy i jako kolejny na forum potwierdzę jej sztywność dla osób takich jak ja. R7 i koła także dają radę, a w razie czego miałem przerobić przednią piastę pod ośkę 9mm thru bolt. Podane są dwie wagi - jedna z cięższym łańcuchem i koszykiem, a druga z lżejszym łańcuchem i bez koszyka (maratony i dłuższe traski jeżdżę z bukłakiem)

Na zakończenie dodam, że wymiana roweru startowego na ponad 4 kg lżejszy o dziwo nie zmieniła praktycznie nic w moich wynikach mimo zapewnień znajomych, że tak będzie. Za to przekonałem się, że warto jeździć na lekkich i dobrych rowerach ponieważ fun z jazdy znacznie wzrasta. Miło jest poczuć zrywność i zwinność takiego roweru. Oprócz tego po prawie 1000 km zero defektów, czego nie mogłem doświadczyć w Trancie.

post-157754-0-97373100-1381867568_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...