nogger Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Byłem wczoraj ustawić amortyzator. Poprawa może i jest troszkę ale oczywiście nie spowodowało to jakieś ogromnej poprawy pracy. Ogólnie największy komfort czuję jak jadę z "większą " prędkością 20-25 km/h wtedy faktycznie jest znaczna różnica w stosunku do zwykłej sprężyny. Także reasumując trzeba brać sporą poprawkę na niektórych internautów którym amortyzator "wybiera" najmniejsze nierówności ) Najlepiej przed zakupem samemu się przejechać niż czytać wiele godzin wypociny które są bardzo subiektywne. Pozdrawiam. Też kupiłem ten rower, napompowałem amora zgodnie z naklejką, ustawiłem tłumienie pod siebie i wszystko śmiga jak talala. Rowerem zrobiłem ok. 200km, jak a razie nie zauważyłem zmiany w zachowaniu amorka. Na czym ty wcześniej jeździłeś? Ja mam w drugim rowerze lyrika 160mm i praca recona bardziej mi się podoba. Może to znak że lyrik wymaga serwisu :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Zgodnie z naklejką powiadasz ? ja muszę co najmniej 15psi mniej niż tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 23 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2013 @nogger Na jakimś makrokeszu z pseudo amorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nogger Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Puklus - jak mam przedział dla swojej wagi 100-120 psi to pompuje 100, Ty jeszcze zjeżdżasz poniżej przedziału? lucass3 - to albo miałeś jakieś kosmiczne oczekiwania względem amora albo coś z nim jest nie tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Ja mam 90-105 a nabiłem 80 i było za twardo 75 jest pozytywnie, chyba ze mój manometr pokazuje kosmiczne wartości , nie wspominając ze większość sezonu na 65 przejeździłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Bo ciśnienia nie ustawia się pod tabelke tylko pod to aby było odpowiednia ilość SAGU . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Października 2013 No dlatego zdziwiłem sie ze ma tyle co w tabelce choć każdy jeździ jak lubi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nogger Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 Czasami tabelka zgrywa się z SAG-iem, mądrale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2013 Tak chyba było w moim przypadku. Pan popatrzył w tabelkę napompował, usiadłem i akurat ugięło się na oko te 2cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spytrec Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Czy Wasze tlumiki tez przy dekompresji (powrocie) tak mlaszcza? W serwisie powiedzieli, ze tak ma byc bo to olej przeciska sie przez tlumik. Nie przeszkadza mi to, jesli to nie jest objaw czegos zlego. Amor to RS Recon Silver TK. Sent from my Nexus 7 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Każdy tłumik na powrocie siorbie, ssie czy jak to zwać, każdy ma swoj dźwięk. Dampery są ciche i to do czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackout92 Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Taaak, to norma w Reconach, mój ma to samo . Tak jakby syczy. Natomiast Marzok też mlaska (open bath), ale kompletnie inaczej. Ale olej ma to do siebie że mlaska i tyle . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 W którymś numerze BB zalecali przegląd każdego Recona po zakupie przed pierwszą jazdą ... a ja słyszałem że w Lyriku także, ale spotkałem się też z tym że i w Foxie, a mój nowy damper rp23 od razu jak przyszedł do mnie (nowy), wymagał odpowietrzenia (cult zrobił na gwarancji) Czy Wasze tlumiki tez przy dekompresji (powrocie) tak mlaszcza? W serwisie powiedzieli, ze tak ma byc bo to olej przeciska sie przez tlumik. Nie przeszkadza mi to, jesli to nie jest objaw czegos zlego. Amor to RS Recon Silver TK. przy prostowaniu się amortyzatora, olej przechodzi przez tłumik - przepływ jest sztucznie spowalniany (rebound) i to powoduje dźwięki - syczenie/siorbanie itp. jak pokręcisz rebound (regulacja tłumienia powrotu) zauważysz zmianę dźwięków. natomiat jeśli syczenie byłoby także przy ugięciu (a nie masz zaawansowanej regulacji tłumienia kompresji) to może oznaczać zapowietrzenie - częściej to słychać w damperach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Odnośnie tego syczenia to dzisiaj trochę pojeździłem i zauważyłem: Przy uginaniu amora słychać taki sam dźwięk albo bardzo podobny jaki wydaje pompka przy pompowaniu (takie syczenie) Przy "prostowaniu" jest natomiast cisza, nie słyszę żadnych dźwięków. 2 sprawa, jak bardzo golenie powinny być mokre od oleju? Jak przejadę palcem to czuć delikatnie, że jest bardziej ślisko niż ten kawałek nie smarowany, jednakże na palcu nic nie zostaje. To normalne, że tego ma być tak skąpo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 30 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Amorek ma syczeć sobie, mniej lub bardziej. Jeżeli nie zostają wyraźne krążki olejowe na goleniach nie ma sie czym martwić. Widelec masz w sumie nowy, dopiero za kilka set km zacznie sie powoli układać wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubkameleon Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 (edytowane) Koledzy kupiłęm taki amorek zdjęty z nowego roweru za 620zł, o poprzednim nie będę pisał ponieważ nie ma o czym .... Czytam manual z RS o serwisowaniu i ustawieniu... Dowiedziałem się co to jest ten SAG a teraz czytam o komorach pozywnych i negatywnych... Rozumiem że amor ten Solo Air ma jedną komorę powietrzną. Przeczytałem również, ze jednym wentylem pompuje się obie negatywną i pozytywną... Może ktoś mi to wszystko w kilku punktach prosto przełożyć co to jest i jak się ma, aha na tym amorku sag się ustawia pokrętłem tak jak miałem na sprężynowym odpowiednik naprężenia wstępnego spreżyny? Z góry dziękuje za wyrozumiałość i proste wytłumaczenie. Edytowane 21 Listopada 2013 przez jakubkameleon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Ten amortyzator ma dwie komory powietrzne: pozytywną i negatywną, pompowane przez jeden wentyl. Natomiast SAG ustawia się za pomocą pompki do amortyzatora. Ustaw pompką ciśnienie dla swojej wagi przez wentyl na lewej górnej goleni (możesz wspomóc się tabelką na goleni dolnej), załóż na goleń górną opaskę (gumka recepturka, sznurek, nitka) i zsuń ją do uszczelek, wsiądź na rower tak jakbyś chciał jechać i wtedy masz tzw. ugięcie wstępne amortyzatora, jak zsiądziesz to zobaczysz o ile przesunęła się opaska. Powinna się przesunąć o 15-25% całego skoku. Natomiast jeśli na górnej lewej goleni masz pokrętło to chyba masz recona sprężynowego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Dopełniając - jedną komorę powietrzną mają np. Foxy czy Suntoury. W tych konstrukcjach rolę sprężyny negatywnej pełni zwykła, metalowa sprężyna. U Rock Shoxa sprężyna negatywna, podobnie jak pozytywna, jest powietrzna. Przy czym Dual Air pozwala na regulację ciśnienia w niej przez użytkownika, a Solo Air posiada negatywną samoregulującą się (według zamysłu producenta). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Nawet recepturki nie będzie musiał zakładać bo jest gumka fabryczna Co do SAG'u to najprościej : musisz napompować tyle powietrza że po wejściu na rower (tylko spokojnym wejściu, nie skoczeniu na niego) amor ugiął się o te 20-25% i to tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubkameleon Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 (edytowane) Mam pokrętło czyli jest sprężyna... Heh cieszyłęm się tym amortyzatorem teraz już trochę mniej.... Czy zakup był warty tej ceny ( 620zł ) czy raczej był to nie trafiony zakup? Dokładnie ta aukcja.... http://allegro.pl/okazja-nowy-rock-shox-recon-gold-z-manetka-blok-i3710453910.html Edytowane 21 Listopada 2013 przez jakubkameleon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Nie, to jest identyczny model jak mój. Korek z napisem air odkręcasz i tam masz wentyl (taki jak w samochodzie rowerze, nim pompujesz amortyzator, tylko musisz mieć specjalna pompkę do amorów) Lockout- przykręcasz tam linke z manetki tym małym imbisikiem, i manetkę na kierownice dajesz, to jest poprostu blokada amortyzatora. Jak go zablokujesz to robi się sztywny. A cena wydaje mi się bardzo dobra biorąc pod uwage cenę tych amortyzatorów. Gratuluje zakupu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubkameleon Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 (edytowane) To mnie podniosleś na duchu bo już miałem sobie markerem na czole napisać coś miłego.... Właśnie zastanawiał mnie ten napis AIR dla mnie to jednoznaczne ale widzialem inne Recony z takim nakręcanym jakby wentylem ( nie wiem jak to nazwać ). Powiedz mi lucass3. Masz jakieś sprawdzone ustawienie amora? Waże 95kg jeżdże gdzie się da lasy, raczej nie ma tu wielkich wzniesień w okolicy... więc na razie przy braku pompki ustawi mi go kolega Bartek z Żyrardowskiego sklepu i serwisu rowerowego, ale wiadomo chciałbym z czasem popróbować własnych ustawień ciśnienia. Edytowane 21 Listopada 2013 przez jakubkameleon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 W tym amortyzatorze nie ma za bardzo co ustawiać. Tak ja pisałem, ustaw SAG, pod swoją wagę tu za bardzo nie ma co kombinować. Na dole goleni masz takie czerwone pokrętło rebound z żółwiem i króliczkiem. Ono odpowiada za to jak szybko amortyzator się "wyprostuje" po ugięciu. Jak bedziesz jechał to ustaw sobie najpierw w jednym położeniu a później w drugim to zobaczysz na czym to polega i jak tobie bardziej pasuje. Oczywiście nie musisz używac skrajnych przełożeń, możesz ustawić sobie na 30%, 50% to już tylko zależy od twoich preferencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubkameleon Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Ustawienia mniejwięcej rozumiem na moim obecnym mam coś podobnego tłumienie odbicia, oki popróbuje ale generalnie jesteś zadowolony ze swojego amora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Póki co to zrobiłem na nim ok 150 km więc nawet się nie dotarł. Czekam na przyszły sezon, wtedy będę go mocniej testował na jurze ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.