Skocz do zawartości

[Amortyzator] RS Recon Gold TK - słaba kultura pracy


lucass3

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem wczoraj ustawić amortyzator. Poprawa może i jest troszkę ale oczywiście nie spowodowało to jakieś ogromnej poprawy pracy. Ogólnie największy komfort czuję jak jadę z "większą " prędkością 20-25 km/h wtedy faktycznie jest znaczna różnica w stosunku do zwykłej sprężyny.

 

Także reasumując trzeba brać sporą poprawkę na niektórych internautów którym amortyzator "wybiera" najmniejsze nierówności :)) Najlepiej przed zakupem samemu się przejechać niż czytać wiele godzin wypociny które są bardzo subiektywne.

 

Pozdrawiam. 

 

Też kupiłem ten rower, napompowałem amora zgodnie z naklejką, ustawiłem tłumienie pod siebie i wszystko śmiga jak talala. Rowerem zrobiłem ok. 200km, jak a razie nie zauważyłem zmiany w zachowaniu amorka. Na czym ty wcześniej jeździłeś? Ja mam w drugim rowerze lyrika 160mm i praca recona bardziej mi się podoba. Może to znak że lyrik wymaga serwisu :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którymś numerze BB zalecali przegląd każdego Recona po zakupie przed pierwszą jazdą ...

a ja słyszałem że w Lyriku także,

ale spotkałem się też z tym że i w Foxie, a mój nowy damper rp23 od razu jak przyszedł do mnie (nowy), wymagał odpowietrzenia (cult zrobił na gwarancji)

 

Czy Wasze tlumiki tez przy dekompresji (powrocie) tak mlaszcza? W serwisie powiedzieli, ze tak ma byc bo to olej przeciska sie przez tlumik. Nie przeszkadza mi to, jesli to nie jest objaw czegos zlego. Amor to RS Recon Silver TK.

 

 

przy prostowaniu się amortyzatora, olej przechodzi przez tłumik - przepływ jest sztucznie spowalniany (rebound) i to powoduje dźwięki - syczenie/siorbanie itp.

jak pokręcisz rebound (regulacja tłumienia powrotu) zauważysz zmianę dźwięków.

 

natomiat jeśli syczenie byłoby także przy ugięciu (a nie masz zaawansowanej regulacji tłumienia kompresji) to może oznaczać zapowietrzenie - częściej to słychać w damperach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tego  syczenia to dzisiaj trochę pojeździłem i zauważyłem:

Przy uginaniu amora słychać taki sam dźwięk albo bardzo podobny jaki wydaje pompka przy pompowaniu (takie syczenie)

Przy "prostowaniu" jest natomiast cisza, nie słyszę żadnych dźwięków.

 

2 sprawa, jak bardzo golenie powinny być mokre od oleju? Jak przejadę palcem to czuć delikatnie, że jest bardziej ślisko niż ten kawałek nie smarowany, jednakże na palcu nic nie zostaje. To normalne, że tego ma być tak skąpo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy kupiłęm taki amorek zdjęty z nowego roweru za 620zł, o poprzednim nie będę pisał ponieważ nie ma o czym :).... Czytam manual z RS o serwisowaniu i ustawieniu... Dowiedziałem się co to jest ten SAG a teraz czytam o komorach pozywnych i negatywnych... Rozumiem że amor ten Solo Air ma jedną komorę powietrzną. Przeczytałem również, ze jednym wentylem pompuje się obie negatywną i pozytywną... Może ktoś mi to wszystko w kilku punktach prosto przełożyć co to jest i jak się ma, aha na tym amorku sag się ustawia pokrętłem tak jak miałem na sprężynowym odpowiednik naprężenia wstępnego spreżyny? Z góry dziękuje za wyrozumiałość i proste wytłumaczenie.

Edytowane przez jakubkameleon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten amortyzator ma dwie komory powietrzne: pozytywną i negatywną, pompowane przez jeden wentyl. Natomiast SAG ustawia się za pomocą pompki do amortyzatora. Ustaw pompką ciśnienie dla swojej wagi przez wentyl na lewej górnej goleni (możesz wspomóc się tabelką na goleni dolnej), załóż na goleń górną opaskę (gumka recepturka, sznurek, nitka) i zsuń ją do uszczelek, wsiądź na rower tak jakbyś chciał jechać i wtedy masz tzw. ugięcie wstępne amortyzatora, jak zsiądziesz to zobaczysz o ile przesunęła się opaska. Powinna się przesunąć o 15-25% całego skoku. Natomiast jeśli na górnej lewej goleni masz pokrętło to chyba masz recona sprężynowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopełniając - jedną komorę powietrzną mają np. Foxy czy Suntoury. W tych konstrukcjach rolę sprężyny negatywnej pełni zwykła, metalowa sprężyna. U Rock Shoxa sprężyna negatywna, podobnie jak pozytywna, jest powietrzna. Przy czym Dual Air pozwala na regulację ciśnienia w niej przez użytkownika, a Solo Air posiada negatywną samoregulującą się (według zamysłu producenta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pokrętło czyli jest sprężyna... Heh cieszyłęm się tym amortyzatorem teraz już trochę mniej.... Czy zakup był warty tej ceny ( 620zł ) czy raczej był to nie trafiony

zakup?

 

Dokładnie ta aukcja.... http://allegro.pl/okazja-nowy-rock-shox-recon-gold-z-manetka-blok-i3710453910.html

Edytowane przez jakubkameleon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to jest identyczny model jak mój.

Korek z napisem air odkręcasz i tam masz wentyl (taki jak w samochodzie rowerze, nim pompujesz amortyzator, tylko musisz mieć specjalna pompkę do amorów)

Lockout- przykręcasz tam linke z manetki tym małym imbisikiem, i manetkę na kierownice dajesz, to jest poprostu blokada amortyzatora. Jak go zablokujesz to robi się sztywny.

A cena wydaje mi się bardzo dobra biorąc pod uwage cenę tych amortyzatorów. Gratuluje zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie podniosleś na duchu :) bo już miałem sobie markerem na czole napisać coś miłego.... Właśnie zastanawiał mnie ten napis AIR dla mnie to jednoznaczne ale widzialem inne Recony z takim nakręcanym jakby wentylem ( nie wiem jak to nazwać ). Powiedz mi lucass3. Masz jakieś sprawdzone ustawienie amora? Waże 95kg jeżdże gdzie się da lasy, raczej nie ma tu wielkich wzniesień w okolicy... więc na razie przy braku pompki ustawi mi go kolega Bartek z Żyrardowskiego sklepu i serwisu rowerowego, ale wiadomo chciałbym z czasem popróbować własnych ustawień ciśnienia.

Edytowane przez jakubkameleon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym amortyzatorze nie ma za bardzo co ustawiać. Tak ja pisałem, ustaw SAG, pod swoją wagę tu za bardzo nie ma co kombinować.

Na dole goleni masz takie czerwone pokrętło rebound z żółwiem i króliczkiem. Ono odpowiada za to jak szybko amortyzator się "wyprostuje" po ugięciu. Jak bedziesz jechał to ustaw sobie najpierw w jednym położeniu a później w drugim to zobaczysz na czym to polega i jak tobie bardziej pasuje. Oczywiście nie musisz używac skrajnych przełożeń, możesz ustawić sobie na 30%, 50% to już tylko zależy od twoich preferencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...