lucass3 Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Witam. Kilka dni temu stałem się posiadaczem roweru Mbike Renegade Evo z amortyzatorem RS Recon Gold TK. Mój poprzedni rower to jakiś makrokesz dlatego nigdy nie miałem przyjemności jeżdżenia na porządnej amortyzacji. Nie ukrywam, że jednym z najważniejszych elementów branych pod uwagę był amortyzator. Dlatego duże nadzieje pokładałem właśnie w Reconie Gold TK , z racji dobrej firmy, sprężyny powietrznej, dość wysokiej półki (tak, oczywiście wiem, że jest Reba, Fox, itp.) jednak jak na amatora Recon powinien wystarczyć. O ile wszystkie podzespoły w rowerze zaskoczyły mnie na duży + (ocena na podstawie dystansu 50km) to amortyzator w którym pokładałem największe nadzieje jeśli chodzi o komfort nie spełnił moich oczekiwań. Amor nie był jeszcze ustawiany, tak wiem że to głupio narzekać skoro nie ustawiałem SAG'u i nie pompowałem idealnie pod moją wagę (zdaje sobie z tego sprawę, że wszystko trzaba ustawić) jednakże: gumka na goleni wskazywała dosyć pełne wykorzystanie skoku, tzn. nie jest w nim za dużo ciśnienia, wtedy mało by się uginał dlatego odrzucam tą możliwość SAG nie ustawiony - to jest fakt Przechodząc do meritum sprawy, czytając o dobrej amortyzacji naprawdę wydawało mi się, ze jazda będzie komfortowa. Co prawda mam za sobą tylko 50KM i ciężko jednoznacznie stwierdzić + i - , jednak jeśli jade sobie chodnikiem i leży tak mały patyk/gałązka z drzewa to normalne, że czuję ją na kierownicy? Wjeżdżając na mały próg (2 cm ?) również doskonale go czuje. Jazda po jakiś kamieniach, również je czuje czy to jest normalne czy moje wyobrażenia były z kosmosu? (wyobrażenia opieram głownie na tym forum, opisujące wrażenia z jazdy) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackout92 Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Kolego, mówisz i jesteś świadom, że SAGu nie masz ustawionego i się pytasz czemu źle wybiera... Błagam Cię. To tak jakbym założył spodnie, nie zamknął paska i się pytał czemu mi zlatują. Odpowiedź nasuwa się sama. Kup pompkę i lecisz. No i dodatkowo to jest Solo Air, więc nie oczekuj wybierania drobnego żwirku, albo jeżeli chcesz jednak ten żwirek wybierać, to musisz go zostawić bardzo miękkiego + Brunox. Ale wtedy może Ci po prostu dobijać. Twoja sprawa co zrobisz. Gałęzie to ja zjadam moim Minionem na śniadanie, a nie oczekuję że widelec to wybierze - taki jest mój fakt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Rower/widelec jest nowy ?? Jak tak to musi ok 200km sie docierać, by jego kultura pracy sie poprawiła, dodatkowo RSy sa suche fabrycznie trzeba je rozebrać i toćke oleju doleć tu i ówdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Tak nowy. Wiem, że to solo air w dodatku bez MC mimo, że wersja Gold (swoją drogą nie wiem czemu tak dużo sklepów podaje MC wprowadzając ludzi w błąd). Wiem, że trzeba ustawic SAG jednakże nie zdawałem sobie sprawy, że może to aż na tyle poprawić pracę amortyzatora. Oczywiście w najbliższym czasie dokonam prawidłowego ustawienia i opisze wrażenia. Jednak jak na pierwsza jazdę tak jak pisałem jestem średnio zadowolony :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Słuchaj SAG to zależność wprost proporcjonalna do komfortu. 0 SAgu = 0 komfortu, po przekroczeniu pewnej bariery która nazywa sie optimum, zależność staje sie odwrotnie proporcjonalna i m więcej sagu tym mniejszy komfort ... NIe mniej jednak nawet przy bardzo źle dobranym sagu można wyczuć czy widelec jest czuły czy nie. Kolejnym faktem jest Ze te Niby Recony Gold do fools gold co najwyżej, bo prawdziwy gold miał MC i to był zacny wideł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 MC mają dopiero Gold RL. Dlatego samo rzucenie hasła "kup gold bo ma MC" jest mylące. Sam się dopiero o tym dowiedziałem jak rower był już w domu. W takim razie muszę się przejść do serwisu i ustawić SAG i ewentualnie wtedy się żalić na forum ) Choć mam nadzieję, że nie będzie już takiej potrzeby bo naprawdę wszystko byłoby na plus gdyby nie ten amortyzator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackout92 Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Recon Silver TK a Gold TK różnią się kolorem anody na goleniach. Cała filozofia. Taka już jest polityka firmy, że nie produkują widelców, które im się nie opłacają. Robili Golda z MC za kasę, którą teraz trzeba wyłożyć na podstawowy model Recona Silver Solo Air. Tak samo jak Epicony, są popularne, bo są b. dobre w stosunku Jakość / cena. Większość firm po odniesieniu sukcesu zaczyna coś mącić, tak jak i Marzo zaczął mącić z tajwanem i Suntourem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Najgorsze jest to, że sklepy mają złe informacje i przy TK jest napisane MC :/ Wszędzie trzeba uważać niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Mógłbyś sie kłócić żądając by wydali ci taki jaki był w opisie. Pewnie to nic nie da i tylko zniszczy nerwy al zawsze można ... na drugi raz więcej czytaj na temat tego co chcesz kupić lub spytaj sie tych co już wiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Amortyzator miałem w rowerze więc go nie kupowałem osobno. Zresztą w cenie 2500zł i tak nigdzie nie dostałbym nic lepszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Wiec nie ma co marudzić tylko ustawić, dotrzeć i ewentualnie rozebrać, nasmarować i dolać oleju - mocząc obficie gąbki w tymże płynie, jak i co ... jak będziesz chciał to sobie doczytasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Ale powiedz mi tylko czy przejeżdżając bo gałęzi na chodniku to powinienem go czuć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Każda przeszkodę czujesz na kierownicy, im czulszy widelec tym delikatniej ale czuć zawsze. czuc nawet takie malutkie 0.5 cm nierówności płytach chodnikowych no chyba ze masz niskie ciśnienie w oponie wtedy mniej czuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackout92 Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Widelec ma amortyzować, ale jest pewien próg, w którym zaczyna on reagować. To nie jest na zasadzie pływania, że wyłapie on Ci spowalniacz na asfalcie i kompletnie go zamortyzuje. U mnie, w większości żwiru i tego podobnego, to opona z dużymi klockami to amortyzuje, a nie widelec. Widelec zaczyna działać dopiero przy kamieniach / korzeniach. Odpowiednie ustawienie SAGu pod wagę da Ci sporą różnicę, to na pewno i na pewno będzie trochę bardziej czuły, ale zakup sobie Brunoxa, bo to w 70% usprawnia widelec. Ja do swojego Marzo używam Brunoxa i działa jak ta lala. 15zł w każdym lepszym rowerowym . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Października 2013 ale zakup sobie Brunoxa, bo to w 70% usprawnia widelec Nie przesadzajmy- brunox nie jest cudownym lekiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian4323 Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Mam takiego recona i takie przeszkody jak opisujesz wybiera bez problemu i niezauwazalnie - jezeli oring na goleni pokazuje wykorzystanie w 100% skoku, to juz tutaj za duzo nie pozmieniasz jego zachowania, moze pomoze regulacja tlumienia - pokretlem zolw/zajac na dole widelca? Jezeli chodzi o docieranie - po paruset km stwierdzilem ze widelec minimalniej latwiej sie ugina naciskajac kierownice, ale w jezdzie to zmiana niewyczuwalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackout92 Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Nie przesadzajmy- brunox nie jest cudownym lekiem . Owszem, cudem nie jest, ale na twardsze widelce działa nieźle, kolega Artur z forum może potwierdzić, Brunox ożywił jego amortyzator w pełni, gdzie przed Brunoxem kompletnie się nie uginał, a jak już to wykorzystywał 2cm. Teraz chodzi na całej długości(17cm) po zastosowaniu Brunoxa. Więc czasami potrafi dać drugie życie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Brunoxa można używać o ile amortyzator nie posiada uszczelek z gabeczkami nasączonymi olejem - Recon takie posiada, dlatego stosowania Brunoxa nie zalecam.Brunox pomoga amortyzatorom bez kąpieli olejowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Puklus napisał - "Każda przeszkodę czujesz na kierownicy, im czulszy widelec tym delikatniej ale czuć zawsze" to by się zgadzało z moimi odczuciami. marian 4323 napisał - "takie przeszkody jak opisujesz wybiera bez problemu i niezauwazalnie " No i panowie jak to rozumieć, interesując się tematem przed zakupem chyba za bardzo zauroczyły mnie wypowiedzi podobne do kolegi marian 4323. Natomiast rzeczywistość skierowała znowu na tor opinii Puklusa. Oj, jednak ciężko wybierać takie rzeczy na podstawie opisów słownych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Ustaw poprawnie sag i powinien ładnie pracować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Puklus napisał - "Każda przeszkodę czujesz na kierownicy, im czulszy widelec tym delikatniej ale czuć zawsze" to by się zgadzało z moimi odczuciami. marian 4323 napisał - "takie przeszkody jak opisujesz wybiera bez problemu i niezauwazalnie " To jest tak samo jak z hamowaniem ja żebym jaki miał hamulec srogi i tak OTB (over the bar) mi raczej nie straszne ( nie liczę awaryjnych hamowań, tylko zwykłe) a inny co rusz będzie miał problem. Tu jest podobnie, może nie miałem turbo czułego widelca jednak mój revel nie należy do tępych, z racji ze mam dual air można go naprawdę czuło ustawić ale zawsze czuć ze sie na coś najeżdża ... no ja czuje przynajmniej. Czasami jak jadę dość szybko a mam spory skok, łatwiej tam zgubić przeszkodę, to faktycznie ledwo to czuć, tylko wideł sie ugina słychać ten charakterystyczny dźwięk i lekki pukniecie na kierownicy, im szybciej jedziemy tym trudniej to wyczuć poprzez właśnie prędkość i wszystkie inne zjawiska zachodzące wkoło Raz, nawet sobie myślałem ze mi coś z widelcem jest nie tak, jakiś mało czuły ... ale patrze na swój cień podczas jazdy, pracuje cały czas ... dopiero po przejażdżce na XCM stwierdziłem ze to było tylko takie głupie wrażenie Odnośnie brunoxa ... ja stosuję raz na .... jakiś czas dosłownie kropelkę na uszczelkę, co by było do rymu, aby wypłukać z pod niej brud. nie leje po goleniach pół butelki naraz ze az cieknie po oponach bo to bez sensu zwłaszcza w moim widelcu. tylko kropelka, ona sie ładnie rozpływa po całym obwodzie uszczelki, uginam wycieram i jadę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Recon Silver TK a Gold TK różnią się kolorem anody na goleniach. Niby wszystko jasno wyjaśnione, ale zupełnie mijasz się z prawdą. Silver ma górne golenie wykonane ze stali, więc o andodzie mowy być nie może. Do 2012 roku były chromowane, od tego, z tego co widzę, są niklowane. Gold ma lagi aluminiowe. Stąd też różnica w wadze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackout92 Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 Fenthin, złapałeś mnie na błędzie, gratuluję . Chodziło mi o to o co napisałeś, niepotrzebnie napisałem anody . A ta różnica w wadze jest zauważalna? No ale poza wagą i kolorem, to nie różnią się zbytnio niczym te modele . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 Różnica dla kół 26" to mniej więcej 300g. Dla tego typu widelców jest to całkiem sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Października 2013 Złota anoda jest bardziej śliska niż chrom czy nikiel a wiec i czułość widelca będzie większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.