Skocz do zawartości

[Amortyzator] RS Recon Gold TK - słaba kultura pracy


lucass3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kilka dni temu stałem się posiadaczem roweru Mbike Renegade Evo z amortyzatorem RS Recon Gold TK. Mój poprzedni rower to jakiś makrokesz dlatego nigdy nie miałem przyjemności jeżdżenia na porządnej amortyzacji.

 

Nie ukrywam, że jednym z najważniejszych elementów branych pod uwagę był amortyzator. Dlatego duże nadzieje pokładałem właśnie w Reconie Gold TK , z racji dobrej firmy, sprężyny powietrznej, dość wysokiej półki (tak, oczywiście wiem, że jest Reba, Fox, itp.) jednak jak na amatora Recon powinien wystarczyć. O ile wszystkie podzespoły w rowerze zaskoczyły mnie na duży + (ocena na podstawie dystansu 50km) to amortyzator w którym pokładałem największe nadzieje jeśli chodzi o komfort nie spełnił moich oczekiwań.

Amor nie był jeszcze ustawiany, tak wiem że to głupio narzekać skoro nie ustawiałem SAG'u i nie pompowałem idealnie pod moją wagę (zdaje sobie z tego sprawę, że wszystko trzaba ustawić) jednakże:

gumka na goleni wskazywała dosyć pełne wykorzystanie skoku, tzn. nie jest w nim za dużo ciśnienia, wtedy mało by się uginał dlatego odrzucam tą możliwość

SAG nie ustawiony  - to jest fakt

 

Przechodząc do meritum sprawy, czytając o dobrej amortyzacji naprawdę wydawało mi się, ze jazda będzie komfortowa. Co prawda mam za sobą tylko 50KM i ciężko jednoznacznie stwierdzić + i - , jednak jeśli jade sobie chodnikiem i leży tak mały patyk/gałązka z drzewa to normalne, że czuję ją na kierownicy?

Wjeżdżając na mały próg (2 cm ?) również doskonale go czuje.

Jazda po jakiś kamieniach, również je czuje  czy to jest normalne czy moje wyobrażenia były z kosmosu? (wyobrażenia opieram głownie na tym forum, opisujące wrażenia z jazdy)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, mówisz i jesteś świadom, że SAGu nie masz ustawionego i się pytasz czemu źle wybiera... Błagam Cię. To tak jakbym założył spodnie, nie zamknął paska i się pytał czemu mi zlatują. Odpowiedź nasuwa się sama. Kup pompkę i lecisz. No i dodatkowo to jest Solo Air, więc nie oczekuj wybierania drobnego żwirku, albo jeżeli chcesz jednak ten żwirek wybierać, to musisz go zostawić bardzo miękkiego + Brunox. Ale wtedy może Ci po prostu dobijać. Twoja sprawa co zrobisz. Gałęzie to ja zjadam moim Minionem na śniadanie, a nie oczekuję że widelec to wybierze - taki jest mój fakt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nowy. Wiem, że to solo air w dodatku bez MC mimo, że wersja Gold (swoją drogą nie wiem czemu tak dużo sklepów podaje MC wprowadzając ludzi w błąd). Wiem, że trzeba ustawic SAG jednakże nie zdawałem sobie sprawy, że może to aż na tyle poprawić pracę amortyzatora. Oczywiście w najbliższym czasie dokonam prawidłowego ustawienia i opisze wrażenia.

Jednak jak na pierwsza jazdę tak jak pisałem jestem średnio zadowolony :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Słuchaj SAG to zależność wprost proporcjonalna do komfortu. 0 SAgu = 0 komfortu, po przekroczeniu pewnej bariery która nazywa sie optimum, zależność staje sie odwrotnie proporcjonalna i m więcej sagu tym mniejszy komfort ... NIe mniej jednak nawet przy bardzo źle dobranym sagu można wyczuć czy widelec jest czuły czy nie. 

 

Kolejnym faktem jest Ze te Niby Recony Gold do fools gold co najwyżej, bo prawdziwy gold miał MC i to był zacny wideł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MC mają dopiero Gold RL. Dlatego samo rzucenie hasła "kup gold bo ma MC" jest mylące. Sam się dopiero o tym dowiedziałem jak rower był już w domu.

 

W takim razie muszę się przejść do serwisu i ustawić SAG i ewentualnie wtedy się żalić na forum :))

Choć mam nadzieję, że nie będzie już takiej potrzeby bo naprawdę wszystko byłoby na plus gdyby nie ten amortyzator. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Recon Silver TK a Gold TK różnią się kolorem anody na goleniach. Cała filozofia. Taka już jest polityka firmy, że nie produkują widelców, które im się nie opłacają. Robili Golda z MC za kasę, którą teraz trzeba wyłożyć na podstawowy model Recona Silver Solo Air. Tak samo jak Epicony, są popularne, bo są b. dobre w stosunku Jakość / cena. Większość firm po odniesieniu sukcesu zaczyna coś mącić, tak jak i Marzo zaczął mącić z tajwanem i Suntourem :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widelec ma amortyzować, ale jest pewien próg, w którym zaczyna on reagować. To nie jest na zasadzie pływania, że wyłapie on Ci spowalniacz na asfalcie i kompletnie go zamortyzuje. U mnie, w większości żwiru i tego podobnego, to opona z dużymi klockami to amortyzuje, a nie widelec. Widelec zaczyna działać dopiero przy kamieniach / korzeniach. Odpowiednie ustawienie SAGu pod wagę da Ci sporą różnicę, to na pewno i na pewno będzie trochę bardziej czuły, ale zakup sobie Brunoxa, bo to w 70% usprawnia widelec. Ja do swojego Marzo używam Brunoxa i działa jak ta lala. 15zł w każdym lepszym rowerowym :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takiego recona i takie przeszkody jak opisujesz wybiera bez problemu i niezauwazalnie - jezeli oring na goleni pokazuje wykorzystanie w 100% skoku, to juz tutaj za duzo nie pozmieniasz jego zachowania, moze pomoze regulacja tlumienia - pokretlem zolw/zajac na dole widelca? Jezeli chodzi o docieranie - po paruset km stwierdzilem ze widelec minimalniej latwiej sie ugina naciskajac kierownice, ale w jezdzie to zmiana niewyczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy- brunox nie jest cudownym lekiem .  

Owszem, cudem nie jest, ale na twardsze widelce działa nieźle, kolega Artur z forum może potwierdzić, Brunox ożywił jego amortyzator w pełni, gdzie przed Brunoxem kompletnie się nie uginał, a jak już to wykorzystywał 2cm. Teraz chodzi na całej długości(17cm) po zastosowaniu Brunoxa. Więc czasami potrafi dać drugie życie ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puklus napisał - "Każda przeszkodę czujesz na kierownicy, im czulszy widelec tym delikatniej ale czuć zawsze" to by się zgadzało z moimi odczuciami.

marian 4323 napisał - "takie przeszkody jak opisujesz wybiera bez problemu i niezauwazalnie "

 

No i panowie jak to rozumieć, interesując się tematem przed zakupem chyba za bardzo zauroczyły mnie wypowiedzi podobne do kolegi marian 4323. Natomiast rzeczywistość skierowała znowu na tor opinii Puklusa.

Oj, jednak ciężko wybierać takie rzeczy na podstawie opisów słownych. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Puklus napisał - "Każda przeszkodę czujesz na kierownicy, im czulszy widelec tym delikatniej ale czuć zawsze" to by się zgadzało z moimi odczuciami. marian 4323 napisał - "takie przeszkody jak opisujesz wybiera bez problemu i niezauwazalnie "

 

To jest tak samo jak z hamowaniem ja żebym jaki miał hamulec srogi i tak OTB (over the bar) mi raczej nie straszne ( nie liczę awaryjnych hamowań, tylko zwykłe) a inny co rusz będzie miał problem. Tu jest podobnie, może nie miałem turbo czułego widelca jednak mój revel nie należy do tępych, z racji ze mam dual air można go naprawdę czuło ustawić ale zawsze czuć ze sie na coś najeżdża ... no ja czuje przynajmniej.

 

Czasami jak jadę dość szybko a mam spory skok, łatwiej tam zgubić przeszkodę, to faktycznie ledwo to czuć, tylko wideł sie ugina słychać ten charakterystyczny dźwięk i lekki pukniecie na kierownicy, im szybciej jedziemy tym trudniej to wyczuć poprzez właśnie prędkość i wszystkie inne zjawiska zachodzące wkoło :P

 

Raz, nawet sobie myślałem ze mi coś z widelcem jest nie tak, jakiś mało czuły ... ale patrze na swój cień podczas jazdy, pracuje cały czas ... dopiero po przejażdżce na XCM stwierdziłem ze to było tylko takie głupie wrażenie :P

 

Odnośnie brunoxa ... ja stosuję raz na .... jakiś czas dosłownie kropelkę na uszczelkę, co by było do rymu, aby wypłukać z pod niej brud.  nie leje po goleniach pół butelki naraz ze az cieknie po oponach bo to bez sensu zwłaszcza w moim widelcu. tylko kropelka, ona sie ładnie rozpływa po całym obwodzie uszczelki, uginam wycieram i jadę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Recon Silver TK a Gold TK różnią się kolorem anody na goleniach. 

 

Niby wszystko jasno wyjaśnione, ale zupełnie mijasz się z prawdą. Silver ma górne golenie wykonane ze stali, więc o andodzie mowy być nie może. Do 2012 roku były chromowane, od tego, z tego co widzę, są niklowane. Gold ma lagi aluminiowe. Stąd też różnica w wadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...