Skocz do zawartości

[tylna przerzutka] regulacja, nie wchodzi najwieksza zebatka


COOLoo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czesc, nie moge dojsc do porozumienia z moja tylna przerzutka. Przestala wchodzic najwieksza zebatka, niewazne jak mocno napieta jest linka. Jezeli popchnie sie przerzutke recznie, to wskakuje i dobrze prowadzi lancuch na koronce. Zalaczam filmik dzialania. Prosba o pomoc.

 

http://youtu.be/NDOclDhwNUQ

 

  • Mod Team
Napisano

Ok jaką masz manetkę ? czyli jak dociskasz ją do oporu to 1 nie wskakuje ? Wyreguluj przerzutkę od nowa, odkręć linkę, zakręć korba by łańcuch zjechał na sam dół, baryłkę ustaw na środku, naciąg i zakręć i wyreguluj. 

 

Jak to nie pomoże to możliwe ze to coś z manetką.

Napisano

Ok jaką masz manetkę ? czyli jak dociskasz ją do oporu to 1 nie wskakuje ? Wyreguluj przerzutkę od nowa, odkręć linkę, zakręć korba by łańcuch zjechał na sam dół, baryłkę ustaw na środku, naciąg i zakręć i wyreguluj. 

 

Manetka Gripshift X0

 

Przekręcam do oporu i nic. W trakcie jazdy wskakuje, ale tak między 5-15 sek. od przekręcenia.

 

Wyregulowane wszystko. Reszta biegów działa dobrze. Nie wymieniałem tylko pancerza i linki na nowe ostatnimi czasy. Można ewentualnie sprawdzić z inną manetką. Gdzieś powinienem mieć triggera X7.

  • Mod Team
Napisano

Sprawdzić zawsze możesz. Aby wyeliminować zmienną pancerzowo-linkową :D znajdź w domu jakikolwiek kawałek pancerza może być i 5cm i przez ten kawałek zakręć linkę na próbę. Jak pomoże masz odpowiedź, jak nie ... dziwna sprawa, bo grip jest tak prosty ze tam sie nie ma co zepsuć ...

 

Hak masz prosty ? Tak było od zawsze czy od niedawna ?

 

Jak się zachowuje linka przy wrzucaniu na 1 ?? obserwuj zmianę biegów na przerzutce od 3-4 biegu. patrz na linkę czy ciągnie tyle samo, gdzieś musi być luz, który manetka kasuje kosztem przesuwu pantografu.

Napisano

 

Sprawdzić zawsze możesz. Aby wyeliminować zmienną pancerzowo-linkową znajdź w domu jakikolwiek kawałek pancerza może być i 5cm i przez ten kawałek zakręć linkę na próbę

dobry pomysł - muszę sprawdzić

 

dziwna sprawa, bo grip jest tak prosty ze tam sie nie ma co zepsuć ...

ano właśnie!

Jak się zachowuje linka przy wrzucaniu na 1 ?? obserwuj zmianę biegów na przerzutce od 3-4 biegu. patrz na linkę czy ciągnie tyle samo, gdzieś musi być luz, który manetka kasuje kosztem przesuwu pantografu.

przyjrzę się lince. Trzeba wszystko przeanalizować. Mam nadzieję tylko, że to nie jest ani przerzutka, ani manetka. Już za dużo wydałem na rower w tym roku, a X0 do tanich nie należy.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

 

Aby wyeliminować zmienną pancerzowo-linkową

 

Zmienna pancerzowo-linkowa załatwiła problem. Moje doświadczenie mówiło, że raczej zapchany pancerz to problem ze zrzucaniem, a nie naciąganiem sprężyny. Kolejne spostrzeżenie jest takie, że system 9-biegowy był kilkukrotnie bardziej odporny na zapchany pancerz.. Wymieniałem pancerze na początku i w środku sezonu (grupa X9). Teraz wymieniam po 4-5 razy w sezonie przy grupie X0 :icon_confused:

Napisano

Co masz na myśli? Końcówki Accenta? Robiłem dla przedniej przerzutki uszczelnianie a la bracia Banach z koszulką termokurczliwą. Miejsce prowadzenia linki jest dość nieszczęśliwe z punktu trzymania czystości (http://www.cyclingnews.com/reviews/photos/first-ride-review-specialized-epic-comp-carbon-29/163874).Też się zapchał, może trochę wolniej.
 
Jakieś sprawdzone metody?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...