pawel2 Napisano 26 Maja 2006 Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 Witam.Czy jest różnica w klamkach stosowanych przy hamowakach dzwigienkowych/np.STX/a hamowakach V-brejk.Po prostu chcę zamienić hamowaki i nie bardzo wiem czy muszę zmieniać klamki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamykyo Napisano 26 Maja 2006 Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 zła nazwa tematu :angry: poczytaj http://forumrowerowe.jgc.pl/Zasady-Pisania...atow-t9018.html pozdrówko porządkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialykom Napisano 26 Maja 2006 Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 klamki od cantileverow (czyli od tych 'dzwigienkowych') nie sa zalecane do v-brakeow poniewaz wyciagaja inna ilosc linki. mozna jakos na nich jezdzic, jednak praca nie bedzie satysfakcjonujaca. BTW kamykyo o ile wiem nie jestes modem, wiec jezeli nie zamierzasz udzielic odpowiedzi na pytanie, najlepiej nic nie pisz. odbierasz chleb modom ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 26 Maja 2006 Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 kamykyo: dokładnie tak. Zgodnie z zaleceniami admina powinnam za to wlepić ostrzeżenie... pawel2: następnym razem temat załóż zgodnie z tymi ZASADAMI (kamykyo - ty też je przeczytaj ). A co do meritum: w tym temacie znajdziesz garstkę informacji na interesujący cię temat. Pozdrówko porządkowe . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość BikerFG Napisano 26 Maja 2006 Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 mialem w starym rowerku heble cantilever, zmienilem je na v-ki, zostawilem stare klamkmanetki, wszystko dzialalo bez zarzutu. poza tym nie widze powodu, zeby mialo byc inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr5434 Napisano 29 Maja 2006 Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 Teoria mówi, że jest różnica a nawet że to nie dopusczalne jeździć w takiej konfiguracji, ale życie pokazuje iż można zrobić całkiem fajny komplet na starych klamkach. Miałem kiedyś klamki Alivio z 95 roku a do tego vki LX z 01 roku. Trzeba było się przyzwyczaić ale efekt był świetny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fylyp Napisano 30 Maja 2006 Udostępnij Napisano 30 Maja 2006 a ja gdzieś czytałem (chyba w recenzji jakiś hamulców na dh-zone), że klamki od Canti ciągną więcej linki, niż klamki do V-ek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intermis Napisano 31 Maja 2006 Udostępnij Napisano 31 Maja 2006 Jeśli użyjesz klamek od canti do v'ek to prawdopodobnie powstanie tzw. "efekt gumowej klamki". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 31 Maja 2006 Udostępnij Napisano 31 Maja 2006 a ja tam uwazam ze bedzie rakieta bez modulacji ja tak mialem V-ki i klamki do canti i przelecialem przez kiere na nich chyba z 3 razy zanim na dobre je wyczulem a jak zmienilem klamki na takie do V-kow to juz inna sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cdan Napisano 31 Maja 2006 Udostępnij Napisano 31 Maja 2006 Zanim mi odbiło żeby sobie kupić tarcze, jeździłem właśnie na klamkach od canti i na hamulcach v-brake. To prawda, ciągnęły więcej linki, ale dzięki temu siła hamowania była o wiele większa, i do tego dobra modulacja. Niektórzy nazywają to efektem gumowej klamki, ale prawdziwą gumową klamkę poczułem dopiero na zapowietrzonych tarczówkach :wink: Tak więc hampel v-brake i klamka od canti to dobre połączenie, zwłaszcza jeśli się posiada klamkomanetki - nie miałem problemu na tym zestawie z postawieniem roweru na przednim kole kiedy siedziałem na siodełku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intermis Napisano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2006 ciągnęły więcej linki Klamki od canti ciągną mniej linki niż klamki do v-ek dlatego trzeba ustawiać ramiona hamulca bliżej obręczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2006 intermis dobrze prawi . Przez to, że klamki od canti ciągną mniej linki i trzeba je ustawiać blisko obręczy, bardzo łatwo o ocieranie klocków, zwłaszcza w przypadku choćby nieznacznej centry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurokura Napisano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2006 eee tam gadanie ..tworzycie problem ,gdzie go nie ma .. i v-ki i canti powinny byc ustawione mozliwie blisko , ale jest jakaś mozliwośc regulacji i tu i tu ..wiec histeryzujecie,jak na moj gust miałem okazje pojeździć na klamkach xtr -pod canti .. i v-kach jakoś nic nie obcierało .. było dobrze tylko ,ze faktycznie trza sie przyzwyczaić ,jak ktoś jezdził na v-kach .. jak dla mnie (niewczutego) modulacja żadna -naciskasz -nic ,ciagniesz mocniej -nic ,naciskasz juz ponad poł nacisku klamki -nic > naciskasz dalej >blokada koła zapewne da sie wyczuć ten moment i to kontrolować .. kumpel jeździ i jest zadowolony ja ani nie polecam ,ani nie odradzam jak sie łąpnie tanio jakiegoś starego xt albo xtr'a albo jakis porownywalny zestaw ,to przypuszczam ze warto tyle ode mnie \pozdro ja tam jednak wole posostać przy moich v-kach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2006 Właśnie udało mi się przerobić klamkę pod V'brake na coś a'la cantilever. Wystarczyło zamocować zaczep do linki bliżej osi obrotu. Teraz mam bajeczną modulację w moim Hayes MX1(oryginalne klamki hayesa są wykonane w standadzie canti). Wcześniej przez pół skoku klamki nie było hamowania a potem nagła blokada. Teraz już od pierwszych mm linki zaczyna hamować i bardzo przyjemnie się dozuje siłkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2006 wlasnie zawsze przy mchanikach powinno sie regulowac klamki tak aby ciagly jak najwiecej linki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2006 Jesteś pewien szakq'u? Gdzieś czytałem, że hayesy najlepiej działają z klamkami cantilever, czyli ściągającymi mniej niż klamki do V-brake'ów. W każdym razie teraz hamulec działa mi lepiej i to się dla mnie liczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2006 mialo byc ze tak jak w canti nie wiem czy mniej czy wiecej jakos zawsze sadzilem ze canti wiecej linki ciagna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cdan Napisano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2006 Zgadza się, sprawdziłem, klamka od canti ciągnie mniej linki niż ta od v-ek. Chylę czoła przed znawcami :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukash Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 Witam Mam rower Romet orkan w którym mam hamulce szczękowe takie http://www.allegro.pl/item693922770_super_okazja.html , po zmianie kierownicy na prostą założyłem kalmkomanetki shimano takie http://www.allegro.pl/item692673825_klamko..._7_biegowe.html Po zmianie hamulce chodzą ciężko i prawie nie hamują. Czy da się zrobić aby hamulce były skuteczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 te manetki mają dźwignie przystosowane do v-brakeów i jedynym rozwiązaniem jest zakup innych hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukash Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 Znalazłem hamulce, które będą współpracowały z klamkomanetkami podanymi wyżej? http://www.allegro.pl/item697783764_hamulc...arne_45_63.html http://www.allegro.pl/item694534762_hamulc...eg_45_63mm.html http://www.allegro.pl/item700042787_hamulc...tegra_334g.html http://www.allegro.pl/item693445474_szczek..._alu_tanio.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 NIe będą pracowału dobrze :| klamka ov V brake`ów wybiera więcej linki - będziesz wbijał zęby w klamkę by zahamować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.