Skocz do zawartości

[rower] Rower Kross LEVEL B3 2013 czy bedzie odpowiedni dla mnie?


gitro88

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Serdecznie
chcialem poprosic o porade czy ten rower bedzie dla mnie dobry i czy wszystkie podzespoly sa wytrzymale i dadza rade w trudnym terenie, podkreslam ze chec startowac w przyszlym roku w maratonach MTB, aha i jeszcze jedna sprawa ja rowerem jezdze 4 pory roku wiec zima tez( mam nadzieje ze rower sprata moim wymogom.

Brat mi doradzil bym kupil wszystko pokolei czesci i zlorzyl 29 ER tylko ze budrzet ograniczony i tylko 2.100 zl i kupil bym rame amor i kola a gdzie restza, a musze czyms do pracy dojezdzac. pozniej powiedzial bym zlorzyl taki jaki mialem na 26 kolach tylko ze w tym moim starym rowerze wszystko z innej paki jest przednie kolo inne niz tylne, osprzet mam szimano ale i tak niezbyt wygorowany wszystko prawie do 130zl. kupione nie wiecej, rama ciezka(metalowa) firmy proximo, amor XCM 1000mm, jedynie najlepszy to amor jest z tego i nic wiecej, glownie chodzi o to ze zostalem skasowany prze jakiegos pacana samochodem( nie ustapil pierwszenstwa) i zbyt duzo nie zostalo z tego roweru.

I dlatego chce kupic sobie kross B3 i podobami sie on. Juz nawet na nim siedzialem ale nie jezdzilem bo noge w gipsie jeszcze mialem, od razu zauwarzylem duza ruznice ze mi wygodniej jest. wiec jezeli morzecie drodzy forumowicze napiszcie mi czy za ta kase oplaca sie kupic tego 29er.

Dzieki i pozdrawiam.

 

 

Napisano

Napisz w normalnym języku i poproś modka żeby przeniósł do odpowiedniego działu.

 

1. Za 2k nie kupisz dobrego 29er'a do jazdy całorocznej.

2. Tarczówki mechaniczne to padaka.

3. Maratony to też nie ta półka cenowa.

Napisano

no nie wiem czy rometowi mozna ufac od niedawna zaczol robic rowery mtb, ale widze ze ramy sa male z tych modeli a ja musze miec 20cali

 



moze cos polecisz

 

Napisano

Kolega raczy żartować? Romet robił już rowery MTB już wtedy, gdy na miejscu fabryki Krossa stały rozpadające się baraki pokryte eternitem. Oczywiście nie były to MTB zawodnicze, bo to jeszcze nie ten czas był...

Napisano

od niedawna zaczol robic rowery mtb

 

Ja miałem MTB Rometa paręnaście lat temu :)

 

Decathlon robi ciekawe rowery - użytkownicy są z nich najczęściej zadowoleni i ciężko jest pobić ich stosunek ceny do klasy osprzętu:

 

http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-80-id_8206681.html#anchor_ComponentProductFeatures

 

 

Choć raczej do planowanego przez Ciebie użytku wypadałoby dopłacić do:

http://www.decathlon.pl/rower-gorski-81-id_8168918.html

 

No i podobno nie robią problemów z gwarancją :)

 

Poza tym na mudserwisie obecnie jest dużo promocji na Krossy:

http://www.mudserwis.com/kross-level-a6-2013-p-3292.html

 

Masz tu nawet B4 w sensownej cenie:

http://www.mudserwis.com/kross-level-b4-2013-p-3280.html

Napisano

wlasnie ogladalem filmik czy wybrac 26er czy 29er i postanowilem ze zostane przy 26er bo 26 kupie z lepszym osprzetem a 29 kupie z podstawowym osprzetem czyli sie nie oplaca, wiec jaka dobra 26 ale tylko budrzet ograniczony bo tak jak pisalem tylko 2.100zl

 

 

Napisano

Testowałem niedawno rower z decathlonu mianowicie B'twin Big rr 5.3, problemen jest jego dostępność.

Za 1799zł dostajeny w tym rowerku komplet przerzutek Sram x5, dzialajace hamulce jakimi sa Hayes Mx5

Napisano

Tu masz tematy o pękniętych ramach A8 i B6 :

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/141853-ramap%C4%99kni%C4%99ty-kross-level-a8-2008/

http://www.forumrowerowe.org/topic/133516-rama-p%C4%99kni%C4%99ta-rama-kross-level-b6/

 

Warto jednak obiektywnie dodać, że ze wszystkich marek na forum najwięcej jest Krossów (sądząc po Garażu 2 razy więcej niż innych z najpopularniejszych firm), więc i szansa na pojawienie się negatywnych informacji jest większa. W Garażu jest 550 Krossów, a relacje są chyba z 5 złamanych ram i to w większości z modeli z serii B. Czyli wychodzi mniej niż 1 procent. No i większość tych ram została wymieniona nieodpłatnie przez producenta (choć niestety nie wszystkie i nie zawsze bez problemu).

Napisano

no nie wiem czy rometowi mozna ufac od niedawna zaczol robic rowery mtb, ale widze ze ramy sa male z tych modeli a ja musze miec 20cali

Rometa brałbym w ciemno, a kross'a lepiej w katalogu oglądać -nawet wsiaść nie mogę na ich produkty, bo według ich karty gwarancyjnej ważę za dużo.... :D

Napisano

Kross zmienił stop i dostawcę (podobno) ram i te na 2014 mają już nie pękać. Zresztą tak jak pisze Tadeus większość rowerów w garażu to Kross'y więc się nie dziwcie że to na nie najwięcej psioczą.

Napisano

No tak, tylko to są rowery z 2013, poza tym po lekturze wątków o pękających ramach widzę, że to budzący ostre dyskusje temat, więc może faktycznie, tak jak mklos1 proponował, lepiej tu tego nie ciągnąć. Niech każdy sam zdecyduję, czy jest gotów podjąć ryzyko :)

Napisano

Nie chodzi o pekające ramy, bo to się może zdarzyć każdemu producentowi. Tutaj chodzi o naganne podejście Kross'a do tego tematu, które pokazało tylko "ja swój produkt sprzedałem, teraz licz na moją łaskę, Twój czas się dla mnie nie liczy" - teraz kross musi dostać klapsa i zebrać żniwo za swoje postępowanie, najpierw trzeba zadbać o klientów których się ma, a nie tylko pozyskiwać nowych.

Napisano

 

Niech każdy sam zdecyduję, czy jest gotów podjąć ryzyko

 

W przypadku niskich modeli A ryzyko jest żadne, gdyż fakty są następujące:

- W roku 2013 zaczęły się pojawiać raporty od użytkowników A8/B6 o pękających ramach roczników 2012-2013 i nie da się ukryć, że jest ich znacznie więcej niż zwykle.

- Przewinęło się 2-3 sztuki wadliwych niskich modeli B.

- Odkąd jestem na forum nie było wątku na temat pękających ram niskich modeli A2-A6, a podejrzewam, że te są najpopularniejsze, sam mam A4 z 2011.

Tyle na temat wątku. Na temat odczuć w sprawie realizacji gwarancji, to opinie są podzielone również wśród tych, którzy niestety musieli z niej skorzystać. Materiał źródłowy jest na forum, trzeba poszukać i ocenić samemu. Tyle.

 

A Krossa odradzam z prostej przyczyny. Firma stwierdziła, że przestanie być liderem na rynku jeżeli chodzi o zestawienie osprzętu i ceny. Ceny bardzo mocno poszły do góry. Szkoda, bo jeżeli chodzi o design to są na bardzo wysokim poziomie, a większość polskich producentów odstaje od niego dość mocno. Obecnie pałeczkę w sztafecie ma Romet i jeżeli jedynym wyznacznikiem jest cena, to chyba taniej "po polsku" nie ma.

Napisano

Tutaj autor chciałby kupić a6, a z tego co widziałem w przybliżeniu to rama z zewnątrz wygląda tak samo jak ta z a8, to taka sama rama?

 

Poza tym obecna promocja na mudserwisie czyni ze średnio opłacalnych zazwyczaj Krossów dość dobre okazje. No i generalnie po sezonie jest dużo promocji na levele 2 do 4, które nie dość, że stają się opłacalne, to jeszcze są od paru lat niemal kultowe jako pierwszy rower do porządniejszej jazdy.

Napisano

A6 i A8 z pewnością nie są na tej samej ramie.

 

Promocja w Mudserwis jest ok, z pewnym zastrzeżeniem... A4, czyli ten co mój. Cena ~1800 PLN, czyli tyle, co mniej więcej za moją A4 w 2011 po promocji. Tylko że... Korba Acera a nie Alivio. Przerzutka przód Acera, a nie Alivio. Manetki Acera, a nie Alivio. Tak więc downgrade wyraźny, przy tej samej cenie.

Napisano

A6 i A8 z pewnością nie są na tej samej ramie.

 

Promocja w Mudserwis jest ok, z pewnym zastrzeżeniem... A4, czyli ten co mój. Cena ~1800 PLN, czyli tyle, co mniej więcej za moją A4 w 2011 po promocji. Tylko że... Korba Acera a nie Alivio. Przerzutka przód Acera, a nie Alivio. Manetki Acera, a nie Alivio. Tak więc downgrade wyraźny, przy tej samej cenie.

 

Widze panowie sie rozpisaliscie troche tutaj i przeczytalem tez o tej pekajacej ramie A6 i a8  , i teraz znowu jestem w kropce i nie wiem co kupic....eh....a jezeli chodzi o Rometa boje sie go kupic, podobaja mi sie tez rowery CUBE ale to juz wysoka polka i chyba nie na moja kieszen.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...