Piotrek383 Napisano 11 Października 2013 Napisano 11 Października 2013 Cześć. Posiadam praktycznie nowy amortyzator Suntour XCR LO z przebiegem około 50 km. Po każdej jeździe zostawia po sobie ślady na goleniach - zdjęcie poniżej przedstawia mój problem: Czy to normalne? Mogę coś z tym zrobić? Trochę to razi w oczy. Po każdej jeździe czyszczę te golenie szmatką, próbując "wyciągnać" ten brud z uszczelek, jednak nic to nie daje. Poza tym, amorek chodzi świetnie, nic nie trze, nie trzeszczy itp. Proszę o pomoc ; PS Rozumiem, że nie jest to amor górnej półki, ale wolę się upewnić. Cytuj
Tadeus Napisano 11 Października 2013 Napisano 11 Października 2013 Mam tak samo. Znaczy tak podejrzewam, bo mi się obrazek w pracy nie otwiera. Po każdej jeździe i tak powinieneś czyścić golenie, a jak uszczelki nadal są wilgotne to przynajmniej masz pewność, że nie leżakował nie wiadomo jak i gdzie Cytuj
Piotrek383 Napisano 11 Października 2013 Autor Napisano 11 Października 2013 (edytowane) Tutaj masz bezpośredni link: http://images62.fotosik.pl/267/207da33754564f34med.jpg Edytowane 12 Października 2013 przez Puklus 2i regulaminu. Cytuj
Tadeus Napisano 11 Października 2013 Napisano 11 Października 2013 Nic mi to nie da, mam blokadę na większość podobnych serwisów. U mnie wygląda to tak, że górne golenie po "wjechaniu" do amortyzatora robią się wilgotne, łapią syf i potem na goleni cały czas są brudne ślady, a uszczelki od góry są podobnie zasyfione. Nie widzę powodu, dla którego nie miałoby to być normalne. Nie mogę już zedytować poprzedniego, więc dokleję: Na tym zdjęciu jest jeszcze ok. Na początku był bardziej "wodnisty" Cytuj
Piotrek383 Napisano 11 Października 2013 Autor Napisano 11 Października 2013 Okej, czyli dokładnie tak jak u mnie Dzięki za pomoc. Cytuj
wiewioor Napisano 12 Października 2013 Napisano 12 Października 2013 Mam tak samo, wycieram po każdej jeździe i jest ok:) Cytuj
MikeSkywalker Napisano 13 Października 2013 Napisano 13 Października 2013 Sprzedaj to póki w miarę nowe i poluj w zimie za czymś lepszym z tłumieniem, zarówno wizualnie (czyste golenie) jak i w kwestii komfortu przepaść w porówniu z uginaczami typu XCR. XCR-a możesz rozebrać, wyczyścić i dać nowy smar albo dać go nieco mniej ale pomoże to tylko na chwilę. Cytuj
benek196 Napisano 13 Października 2013 Napisano 13 Października 2013 ja XCR'a zalanego olejem więc dla mnie to normalka, przyzwyczaiłem się już że raz na tydzień Brunoxem czysczę Cytuj
bender999 Napisano 14 Października 2013 Napisano 14 Października 2013 Jak dla mnie to amor nadaje się już do rozebrania i wyczyszczenia jego dolnej części(dolnych lag) i nasmarowanie nowym smarem. Taki serwis nie zajmie Ci więcej niż 30min a potrzebny do tego Ci tylko klucz imbus 5mm Cytuj
crupez Napisano 14 Października 2013 Napisano 14 Października 2013 Sprzedaj to póki w miarę nowe i poluj w zimie za czymś lepszym z tłumieniem W swojej wypowiedzi sugerujesz, że XCR nie ma tłumienia, a guzik prawda, bo ma, to tak dla sprostowania Cytuj
MikeSkywalker Napisano 15 Października 2013 Napisano 15 Października 2013 To w takim razie zwracam honor, nie wiedziałem że konkretne wersje tego modelu tak się różnią między sobą, moja nie miała żadnego tłumienia. Cytuj
siimon Napisano 16 Października 2013 Napisano 16 Października 2013 Oczywiście warto rozebrać i wyczyścić amortyzator ale to nie spowoduje, że na zawsze pozbędziemy się śladów smaru z goleni. Golenie "jeżdżą" po ślizgach, które powinny być nasmarowane, normalne jest że tłusty smar w połączeniu z kurzem utworzą carne ślady. Jeżeli komuś bardzo to przeszkadza to może wycierać za każdym razem, można by też przy okazji serwisu zastosować lepszej jakość smar. Brunox też pomaga ale z niema co przesadzać z jego ilością. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.