Skocz do zawartości

[piasta] DT swiss/bebenek


swimfan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

ostatnio zmienilem caly naped, przejechane niewiele okolo 3kkm, przy czym troche zainwestowalem:3x lacuch c9, korba slx a jak ze mialem piaste 525 z bebenkiem stalowym kupilem kasete bez pajaka HG-61 i teraz mam problem piasta sie posypala trzeba przeplesc.

Zalozylbym cos typu DT swiss 340 lub 440 ale maja alu bebenki i troche szkoda. Mam pytanie co polecacie w klasie DT Swiss jaka piaste zeby miala stalowy bebenek tylko nie mowcie o 370:)

Napisano

Pytanie czy piaste położysz na półce czy będziesz jej używać. Jedyna kaseta która nie tnie bębenków to XX, reszta czy ma 1 czy 2 czy nawet 3 pajaki to i tak potnie i tak. To że porobią się lekkie wgnioty nie przeszkadza w niczym co innego gdybyś przeciał bębenek którąś z koronek... nie znam nikogo kto tego dokonał. Zawsze możesz powkładać zszywki, ale wtedy wracamy to pytania - na półkę czy do jazdy. 340 to najrozsądniej wydane pieniadze bo za 300 pln dostajesz ratcheta i dobre uszczelnienie, jedyny minus to że nie da rady przekładać - tanio - końcówek. No ale praktycznie bliźniacza 350 która ma taką możliwość to 500 pln. Jest jedna lekka i dobra piasta ze stalowym bębenkiem ale cena to ok 700-800 pln - magnetyczny wynalazek Soul Kozaka. No i tu odgłos "zapadek" miażdzy, niesie się niczym śpiew humbaków.

Napisano

Piasta przejechala okolo 20 kkm troche w kosc dostała. Jak juz zmieniac to zebyblo cos klasy DT swiss. Chyba ze jest opcja dorobienia/wymiany bebenka na stalowy w 340 lub 440.

Napisano

Po pierwsze 370 to piasta ze "zwykłymi" zapadkami, po drugie zdarzają się jej różne rzeczy jak pęknięcia kołnierza, czy pęknięcia obudowy łożyska ...

 

Natomiast co do sraczki na punkcie aluminiowego bębenka, nie rozumiem za bardzo tego przerażenia.

Napisano

Widzę, że temat o piastach DT to się troszkę podepnę.

Planuję składać koła i rozważam piasty Novatec 711/712sb i DT 350 OEM (to samo co zwykła, tylko brak napisów). Cena praktycznie jednakowa. Które będą lepsze i trwalsze?

Napisano

Po pierwsze 370 to piasta ze "zwykłymi" zapadkami, po drugie zdarzają się jej różne rzeczy jak pęknięcia kołnierza, czy pęknięcia obudowy łożyska ...

Zdarza sie to w też w Industry Nine cena 1499 zł za szt tylniej piasty

Napisano

Popieram, 370 to nic szczegolnego i za ta cene mozna przynajmnie 2 piasty 525 kupic, ale juz nie o kase chodzi:).

Z 340 w innym rowerze przejechalem ok 10kkm i oddalem do serwisu celem wymiany lozysk to mi w AIRBike powiedzieli ze co Pan chce zmieniac nowe na nowe:). To chyba o czyms mowi uzytkowanie piasty 80% teren.

Napisano

Mega  lipa nie jest ale nic szczegolnego. Mysle ze porównywalne do XT.

Na przodzie to moja stara XT wytrzymala wiele i to w jazadach typu enduro;/ wiec o przod bym sie nie martwil;/.

Na Twoim miejscu jak mozesz to sprzedaj jak duzo stracisz zostaw zrob jako jesieno zimowe kolka:)

A na lato cos typu 350 a moze nawet 240 to zalezy w jakim terenie jezdzisz i ile wazysz:) i ile mozesz wydac na piasty.

Przemyslane decyzje to podstawa jak chciale urwac cos z kasety kupujac bez pajaka a teraz glowkuje jak to rozwiazac.

Juz sam nie wiem czy jest mozliwosc przeciecia bebenka kaseta bez pajaka;/

Napisano

Natomiast co do sraczki na punkcie aluminiowego bębenka, nie rozumiem za bardzo tego przerażenia.

 

A ja rozumiem. Na 370 SL (wersja z alu bębenkiem) zajechałem kasetę SLX 11-32 - niecałe 10.000km. Zdjęcie starej kasety i założenie nowej odbyło się z niemałym trudem, bo pozadzierane krawędzie bębenka przeszkadzały. Bębenek nieco się uszkodził, choć teoretycznie nie powinien. Wolałbym cięższy bębenek stalowy i zero stresu w związku z trwałością tego elementu.

 

Poza tym 370 bardzo sobie chwalę. Przejechałem już 12000 km i wymieniam tylko zniszczone obręcze + raz kasetę. W serwis się nie bawię, bo działają dobrze. Jeśli to jest priorytet a nie pro-sprzęgło, to nie ma co marudzić.

Napisano

Panikujecie z tym alu bębenkiem. Mam 350 i poza zadziorami które trzeba spiłować nic się nie dzieje.

W tym roku dałem sobie spokój nawet z patentem na zszywki i wszystko śmiga razem z kasetą slx.

Napisano

Poza tym 370 bardzo sobie chwalę. Przejechałem już 12000 km i wymieniam tylko zniszczone obręcze + raz kasetę. W serwis się nie bawię, bo działają dobrze. Jeśli to jest priorytet a nie pro-sprzęgło, to nie ma co marudzić.

 

 

Natomiast ja sobie nie chwalę, dlatego,że to między innymi mi pękła obudowa łożyska po stronie bębenka, w dodatku opóźnienie zasprzęglenia w tym systemie jest duże ... ale i tak uważam te piasty za lepsze od Shimano XT ...

 

Napisano

Natomiast ja sobie nie chwalę, dlatego,że to między innymi mi pękła obudowa łożyska po stronie bębenka, w dodatku opóźnienie zasprzęglenia w tym systemie jest duże ... ale i tak uważam te piasty za lepsze od Shimano XT ...

 

 

z DT Swiss trzeba uważać podrabiają wszystko i raczej rzadko jest made in Swiss;/

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...