Skocz do zawartości

[Opony] Częstę przebicia detki a opona


Rogo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Niedokońca byłem pewny czy to założyć ten temat ,ale tak postanowiłem i z góry przepraszam modków jeśli się pomyliłem.

 

Więc tak, sprawa dla mnie jest bardzo irytująca i jednocześnie smieszna.

Mam opony SCHWALBE ROCKET RON / 26X2.10, średnio co 100 km przebijam dętke, jeżdzę po lasach i po asfalcie, a kapcia łapie zawsze na asfalcie lub na ścieszkach rowerowych. Każdą z dętek ma po 6 łatek , jak bym miał kupować nowe dętki za każdym razem to by to było nie opłacalne. Dwa razy mi łatać w miejscu gdzie już była łatka, czyli łatka na łatke xD i aleluja i do przodu jedziemy dalej. Za każdym razem jak wyjmuję dętke to sprawdzam ,czy w oponie nie ma jakiegoś kolca i odkurzam z piasku po wewnęntrznej stronie.

 

Nie wiem czy to wina opon jakie posiadam, może nie nadają się zabardzo na asfalt i stąd te ciągłe problemy, tylnia jest już troche zjechana , ale nawet jak była nowa to łapała dziury.

Ktoś zaraz powie ,że mam pecha ,ale kiedyś jak jeździłem rowerem takim z marketu to dętke przebiłem może z 2 razy przez 5 czy 6 lat jeźdzenia. Chodź jeździłem mniej niż obecnie to porównując mniej więcej to co było na starym rowerze a to co na nowym to niebo a zmienia.

 

Napisano

Ja posiadam zwijane rocket rony 26x 2.25 i też zauważyłem większą częstotliwość łapania kapci. Mimo iż bieżnik jest prawie nowy, to 2 laczki mi wpadły w przeciągu miesiąca. 

Napisano

ta opona to papier i dlatego te gumy. zaklejasz dziury w oponie też ? ja odkad pozaklejałem z 20+ dziur to gumy nie złapałem.

nie zaklejam, zresztą są one tak małe nie jestem ich wstanie zauważyć, zresztą jak łapie kacia to zawsze w innym miejscu opona jest dziurawiona

z tego co piszesz to wnioskuje ,że najlepszą opcją będzie wymiana opon na jakiś solidniejsze

Napisano

poszukaj może coś z maxxisa z podwójnym oplotem np high roller opona co prawda do cięższych zastosowań ale kapci łapać nie powinieneś.

 

Pompuj też więcej powietrza

Napisano

Popieram poprzednika, kup opony Geax Saguaro i będziesz zadowolony - mam, posiadam i przejeździłem na nich cały sezon ostro katując w różnym terenie - zero kapci, świetnie się trzyma (jeździłem na nich nawet w bikeparku Kouty) a ścieralność praktycznie zerowa. Za tak niską cenę oponki rewelacja!

Napisano

...z tego co piszesz to wnioskuje ,że najlepszą opcją będzie wymiana opon na jakiś solidniejsze

 

Można założyć wkładki kewlarowe.

 

Dętki Foss pominę milczeniem.

Jeśli już, to ewentualnie Michelin Protek Max.

 

Tak z czystej ciekawości - jak stare są te oponki (pomijając fakt dobrego stanu bieżnika)???

  • Mod Team
Napisano

Hej,

myślę, że Twój problem można rozwiązac na dwa sposoby - zmieniając dętki albo zmieniając opony :)
Jeśli zmieniac dętki to albo na takie do DH(wtedy waga rotacyjna koła wzrośnie) albo te o podwyższonej odporności na przebijanie. 
Jeśli zmieniac opony to sam poszukaj informacji na forum.
Wracamy do dętek - te oponki mają niemalże papierkowe ścianki. Wkładki z kevlaru mogą pomóc, ale pod warunkiem, że osłonią również boczne ścianki. Dętka lepiej się sprawdzi. Opaska to koszt ok 40 zł a za dętkę dasz min 50 - 60 zł.
Co ważne - sprawdź czy aby na pewno nie łapiesz snake'ów czyli nie dobijasz obręczą dętkę przy zbyt niskim ciśnieniu to raz a dwa to czy aby przypadkiem opona nie jest gdzieś uszkodzona na rancie i jakiś drucik nie płata Ci figli co jakiś czas. Sprawdź też obręcz.

W wolnej chwili sprawdź na dętce z której strony jest najwięcej przebic i daj znac. 

Napisano

Moim zdaniem opony do wymiany. Myślę, że nie ma się co pakować w ciężkie dętki, ani w jakieś wynalazki co się niby nie przebijają.

 

Testowałem dętki od 130g do 250g, w moim przypadku wszystkie pękały tak samo. Co najśmieszniejsze najcięższa dętka poszła po pół godziny...

 

Przez testowanie nazywam jazdę w górach po trasach downhillowych pełnych kamieni i korzeni, czyli myślę, że najcięższe warunki dla dętek.

 

Od czasu zmiany opon na grubsze bardzo rzadko łapie kapcia i jeżdżę na dętkach ultralight... Tak więc moim zdaniem najlepiej zmienić opony na dostosowane do terenów gdzie najczęściej jeździsz.

 

edit:

 

O, i to też bardzo ważne:

Co ważne - sprawdź czy aby na pewno nie łapiesz snake'ów czyli nie dobijasz obręczą dętkę przy zbyt niskim ciśnieniu to raz a dwa to czy aby przypadkiem opona nie jest gdzieś uszkodzona na rancie i jakiś drucik nie płata Ci figli co jakiś czas. Sprawdź też obręcz.

Napisano

No, ale jeśli przebicia są ciągle w tych samych miejscach, to może coś z obręczami i szprychami? Może daj koło/koła do serwisu i centrowania i załóż mocniejsze opaski. Oczywiście jeśli opony nie mają wyraźnych dziur. Nie mam takich sytuacji nawet na szosowych oponach nabitych do 120PSI.

Pozdr

Napisano

Trzeciekolo czyli na jakie zmieniles ?

 

Tapatalkuje z Galaktycznej Es Trójki

Oponki? W rowerze do DH mam Maxxis Minion DHF i Highroller, a w sztywniaku, takim funbike do enduro/xc mam też kloce - Geax Sturdy i Tioga Blue Dragon, w obu mam dętki ultralight. Miałem też wspomniane wcześniej Geax Saguaro, całkiem ok oponka do celów typu all-rounder, wszędzie da radę, chociaż na początku miałem do niej mieszane uczucia.

 

Co do jazdy po ścieżkach i ulicach, to rożnie bywa, wcale nie jest powiedziane, że tam wystarczą opony-szmaty, mnie np. coś takiego spotkało 5 metrów od zjazdu z asfaltu do lasu:

RoweroweRoznosci11.jpg

 

Poza tym wszędzie, gdzie jest dużo ludzi, jest zazwyczaj potłuczone szkło i inne śmieci... Ja dlatego preferuję cięższe opony. Tyle, że ja np. w maratonach nie startuję, ani nie jeżdżę typowego XC, więc mi to wszystko jedno czy będę trochę wolniej jechał przez większe opory...

Napisano

po 1 gdzie zlokalizowane sa dziury w detkach? grzbiet? bok? losowo? a moze dno?

dziury są zawsze na dnie, czyli na styku z podłożem

 

 

 

Można założyć wkładki kewlarowe.

 

Dętki Foss pominę milczeniem.

Jeśli już, to ewentualnie Michelin Protek Max.

 

Tak z czystej ciekawości - jak stare są te oponki (pomijając fakt dobrego stanu bieżnika)???

na tych oponach przejechałem już ponad 3900 km, bięznik na tylnej jest w gorszym stanie niż na przedniej ale i tak przyczepność w lasie jest dobra

 

 

zawsze po złapaniu kapcja sprawdzam po wewnętrzej stronie opony czy coś nie jest wbite i czyszczę ja z piasku(mało go jest ale się zdarza), dziury zawsze są w różnych miejscach ,ale zawsze na dnie opony, nie po bokach.

dętkę pompuje bardzo mocno, na kamień, nie mam pompki z ciśnieniomierzem, ale jest bardzo twarda po napompowaniu

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...