mrlukz Napisano 8 Października 2013 Udostępnij Napisano 8 Października 2013 Chcę wykonać serwis powyższego amortyzatora. Amor w sumie jest nowy (300km) i działa jak na swoje możliwości dobrze ale wyczytałem że czasem producent szczędzi oleju i chciałbym to skontrolować i ewentualnie uzupełnić. Znalazłem na stronie srama service manual tego amortyzatora i jest wszystko ładnie opisane ale kończy się na sprężynie powietrznej. O goleni z tłumikiem TurnKey nie ma ani słowa ani w manualu ani w tabelce z ilościami potrzebnego oleju i jego lepkości. Zostawić tłumik w spokoju czy może posłużyć się instrukcją do jakiegoś innego amortyzatora? (jakiego? i jaka ilość oleju?) I przy okazji co to za smar stały który występuje w tejże instrukcji i czym mogę go zastąpić? Wspomniany manual: http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/2RtN7qiILXjQiWk0XSNzFh05nz5jcr_Op9bRvaNpLdA/mtime:1381179267/sites/default/files/techdocs/gen0000000004444_rev_a_sektor_recon_xc32.pdf (7MB) Dzięki z góry za wszelkie podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Października 2013 Bo tam nie nalezy zaglądać bez potrzeby. Blokada działa? Odbicie działa ? To nie dotykać, zdjąć golenie dolne i ewentualny brak oleju uzupełnić wg zaleceń i tyle. Nasączyć porządnie gąbki pod uszczelkami i uszczelki nasmarować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 Prawa goleń od góry 160ml 5W, od dołu 6ml 15W Lewa goleń od dołu 6ml 15W http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/tHgiGl-i5gGkjsvrXujQN0wqof99r6iaO4VCVWpP4s0/mtime:1372788167/sites/default/files/techdocs/gen0000000004392_rev_a_rockshox_oil_air_and_coil_chart_2014_0.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 (edytowane) Tu masz jakieś smarowidła: Ja czekam na to, a nawet zaklepałem : http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=89800 http://rowerowy.com/sklep/narzedzia_serwis/serwis_amortyzatorow/oleje_smary/prod/judybutter Dopiero zauważyłem ze na tym forum też jest: http://www.forumrowerowe.org/topic/147452-super-smar-slick-honey-kto-chce-poprawi%C4%87-dzia%C5%82anie-swojego-amortyzatora/ Edytowane 9 Października 2013 przez RafalSBK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrlukz Napisano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2013 Dzięki Rafał za linki do tych smarów, na pewno skorzystam! Bo tam nie nalezy zaglądać bez potrzeby. Blokada działa? Odbicie działa ? To nie dotykać, zdjąć golenie dolne i ewentualny brak oleju uzupełnić wg zaleceń i tyle. Nasączyć porządnie gąbki pod uszczelkami i uszczelki nasmarować. Z całym szacunkiem ale nie musisz do mnie pisać jak do dziecka bawiącego się zapałkami Przeglądałem instrukcje serwisowe innych amortyzatorów RS z turkeyem i tam z powodzeniem ta komora podlega wymianie oleju przy serwisie, tylko zdziwiło mnie to czemu nie ma tego w tym manualu? Prawa goleń od góry 160ml 5W, od dołu 6ml 15W Lewa goleń od dołu 6ml 15W Widziałem wcześniej już te tabelki ale patrzyłem na nie odwrotnie, dziś spojrzałem jeszcze raz i mnie olśniło. Do dolnych goleni po 6ml 15W, do tłumika 150ml 5W a do komory z powietrzem tylko smar stały? Swoją drogą specjalnie napisałeś 160ml czy to pomyłka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Października 2013 Po 300km nie ma za bardzo podstawy aby zaglądać w tłumik, no ale jak to mówią, kto bogatemu zabroni. Tak jak masz w tabelce, XC 32 ma podobną budowę do recona to i tyle samo oleju sie leje. 150ml 5w. Jak wlejesz za mało tłumik nie będzie działał poprawnie jak za dużo może sie przypadkiem coś zepsuć Do sprężyny powietrznej można dać smar ale gęsty olej lepiej ją uszczelni i mniej będzie uchodzić powietrze. Możesz wykręcić górną część tłumika i wylać olej do czystej zlewki powinien być ładny i klarowny i wlać go z powrotem albo kupić jakiś porządny olej, np motula czy motorexa 5w i go zastąpić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 Z motulem uważaj bo na allegro jest więcej podróbek niż oryginałów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrlukz Napisano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2013 Z kupowania motula na allegro wyleczyłem się już dawno przy okazji olejów silnikowych... No i widzę że nic się w temacie nie zmieniło :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 (edytowane) i nie zmieni się do póki motul nie wkroczy na polski rynek, a tak to maja wy######ane. Silnikowe motule kupuje teraz od znajomego który robi drift fury. A do amortyzatorów kupuje z rowerowy.com Co ciekawe na rowerowy.com motul jest po 89zł a na alledrogo 47zł. Kiedyś kupiłem na allegro jeden z tańszych motuli 5W to nie pachniał jak powinien, i jakiś taki gęstszy był niż 5W od rs'a http://rowerowy.com/sklep/narzedzia_serwis/serwis_amortyzatorow/oleje_smary/prod/pitstop Edytowane 9 Października 2013 przez RafalSBK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 150ml, tak jak jest w tabelce. Do komory powietrznej możesz dać kilka kropel Fox Float Fluid. wylać olej do czystej zlewki powinien być ładny i klarowny i wlać go z powrotem albo kupić jakiś porządny olej, np motula czy motorexa 5w i go zastąpić. Z tym to bym akurat uważał, bo dopiero po odstaniu kilku godzin można stwierdzić czy olej był faktycznie czysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Października 2013 Po 300km nic tam być nie powinno a jak by było znaczy ze było od nowości ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.