xdan Napisano 8 Października 2013 Napisano 8 Października 2013 Da się zrobić taki trik, że z tylnego koła (kupuje nowe) zrobić koło na przód (mam do wymiany go). Tylne koło-> zmiana osi-> Tylne koło jest na przodzie-> tył nowe koło Jakie klucze będą potrzebne?
krokuss0 Napisano 8 Października 2013 Napisano 8 Października 2013 Może się dać, ale w 99% się nie da. Piasta tylna ma szerokość większą niż przednie widełki. Jeśli wejdzie Ci piasta to nawet osi nie musisz osi wymieniać. Piasta pod wolnobieg może się zmieścić, ale nie dam Ci pewności. Jak dla mnie gra niewarta świeczki. Klasyczna piasta z bębenkiem, nawet po odkręceniu bębenka nie będzie od razu pasować, trzeba by kombinować dystanse na oś no i oś może się giąć bo punkty podparcia będą dalej od widełek z jednej strony.
Mod Team sznib Napisano 8 Października 2013 Mod Team Napisano 8 Października 2013 Nie ma szans żeby tylne koło dać do przodu. Trzeba by piastę wymienić i możliwe że szprychy.
krokuss0 Napisano 8 Października 2013 Napisano 8 Października 2013 Aaa...i jeszcze niesymetryczność szprych. W tylnym kole oś obręczy jest pośrodku piasty - czyli gdzieś w odległości 67,5mm od widełek. W przednim ta odległość to chyba 55mm. Tylne koło - nawet jeśli dałoby się założyć na przód - będzie krzywo - tzn. obręcz nie będzie po środku widełek.
Hanzo Napisano 8 Października 2013 Napisano 8 Października 2013 Da się zrobić taki trik, że z tylnego koła (kupuje nowe) zrobić koło na przód (mam do wymiany go). Tylne koło-> zmiana osi-> Tylne koło jest na przodzie-> tył nowe koło Jakie klucze będą potrzebne? Proponuję zaopatrzyć się w szlifierkę kontową i spawarkę. Trochę podetniesz, podegniesz, pospawasz i będzie elegancko pasować. Taaaak, to była ironia. Nie lepiej od razu kupić koło na przód skoro chcesz go i tak tam zamontować?
Fenthin Napisano 8 Października 2013 Napisano 8 Października 2013 Aaa...i jeszcze niesymetryczność szprych. W tylnym kole oś obręczy jest pośrodku piasty - czyli gdzieś w odległości 67,5mm od widełek. W przednim ta odległość to chyba 55mm. Tylne koło - nawet jeśli dałoby się założyć na przód - będzie krzywo - tzn. obręcz nie będzie po środku widełek. Oczywiście, że obręcz byłaby po środku. Jest tylko jedno "małe" ale. Widelec musi przyjąć piastę 135mm. Co ciekawe, takie widelce istnieją i niejeden fatbike jest w taki sprzęt wyposażony. W przypadku zwykłego widelca, który współpracuje z piastami 110mm, nie ma możliwości sparowania tych dwóch elementów.
kzielu Napisano 8 Października 2013 Napisano 8 Października 2013 2i Standardowa przednia piasta to jednak wciaz 100 mm.... 110 to na wieksze srednice osi zdaje sie...
Hanzo Napisano 8 Października 2013 Napisano 8 Października 2013 Dobrze Ci się zdaje. 110 mają tylko piasty przednie z osią 20mm. Do tego dochodzi jeszcze inna średnica osi w przednich i tylnych piastach.
RafalSBK Napisano 8 Października 2013 Napisano 8 Października 2013 110 jest przy 20mm Tak przy okazji, wstukałem w grafike googlową co to ten fatbike Jak widać nie takie rzechy da się upchać do roweru:
Fenthin Napisano 8 Października 2013 Napisano 8 Października 2013 Standardowa przednia piasta to jednak wciaz 100 mm.... 110 to na wieksze srednice osi zdaje sie...Fakt, mój błąd. 100mm dla 9 i 15mm, 110mm dla 20mm.
krokuss0 Napisano 8 Października 2013 Napisano 8 Października 2013 Dziękuję kolegom za poprawienie. Od tego jest forum. Jak oś przednia 100mm to jeszcze większy offset by był. Uważam że tego się nie da - lub raczej nie opłaca robić - ale jako osoba poniekąd techniczna rozważam każdą możliwość w tym te mało prawdopodobne. Jak dla mnie nowa piasta i przepleść lub całe nowe koło.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.