hadess Napisano 8 Października 2013 Udostępnij Napisano 8 Października 2013 Witam posiadam rower kross evado 3.0 chciałbym go przerobic na szosówke. Co polecacie wymienic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zoomek Napisano 8 Października 2013 Udostępnij Napisano 8 Października 2013 Sprzedać i kupić używaną szosę. Nie bardzo wyobrażam sobie przeróbkę tego roweru na szosę (rama crossowa, hamulce tarczowe itd.). Ew. można założyć węższe opony, sztywny widelec, szosową kasetę, korbę z szosowymi tarczami... ale na tym najprawdopodobniej koniec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 8 Października 2013 Udostępnij Napisano 8 Października 2013 Potwierdzam. Zbyt wiele przeróbek, by był sens. Minimalne zmiany to: - widelec - hamulce - ogumienie Wymiana korby i kasety pociągnie za sobą wymianę przedniej przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hadess Napisano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2013 A czy jak zmienie kierownice i kupie klamkomanetki to hamulce moga zostac hudrauliczne ? chodzi mi o to czy wszystko moze zostac jak zmienie kierownice z klamkomanetkami czy ta zmiana pociagnie za soba rowniez zmiane hamulcow i przerzutek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panSocjolog Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 A czy jak zmienie kierownice i kupie klamkomanetki to hamulce moga zostac hudrauliczne ? Klamkomanetki szosowe obsługują tylko mechaniczne hamulce, i to takie dedykowane do szosy. Nawet z górskimi mechanicznymi tarczówkami byłby problem. Generalnie gra nie warta świeczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 Nie da rady przerobić krossa evado na typową kolarzówke . Jeśli chcesz szybciej jeździć po asfalcie to załóz sztywny widelec aluminiowy lub karbonowy, opony 1,25 cala , rogi profilowane do kierownicy i twoje prędkości przelotowe na sfalcie zdecydowanie wzrosną . Ja mam rower złożony na ramie accenta nordcapa , tylne koło 28 cali , przednie 26 cali . Amortyzator manitou scareb skoku 80 mm zapewnia taką samą geometrię roweru jak sztywny widelec do koła 28 cal. Opony mam schwalbe marathon racer. Rower wazy około 10,5 -11 kg i spokojnie " udaje" szosówke . Gdy zmienie opony na 1,5 cala lub 1,9 cala i montuję mu bagaznik to służy jako rower wyprawowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 A czy jak zmienie kierownice i kupie klamkomanetki to hamulce moga zostac hudrauliczne ? Nie ma sensu. Hamulce tarczowe są bardzo ciężkie. Na szosie tarcze nie są potrzebne. Jak szosa, to tylko szczęki, ewentualnie V-ki jeżeli masz piwoty. Szczęki to obiektywnie rzecz biorąc najmniej skuteczny hamulec, ale na szosie, przy rozmiarze opon 700x23, mocniejsze przyciśnięcie nawet tak kiepskich hampli może spowodować uślizg tylnego koła, gdyż kontakt z asfaltem jest minimalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.