FigoiFago Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 (edytowane) Witam, to mój pierwszy test, recenzja więc proszę mi wybaczyć styl. Na przyszłość się poprawię Na początek specyfikacja: Rama 700C / ALU 6061 / HYDROFORMING / CIENIOWANA / MĘSKA - 17", 19", 21", 23" Widelec SR SUNTOUR NCX-D LITE / SKOK 63MM / BLOKADA HYDRAULICZNA Komplet sterowy AHEAD FSA NO.10 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY Komponenty Kierownica UNO GRADE 2.0 / RISER / 31.8MM Chwyty VELO / ALU LOCK Wspornik kierownicy UNO GRADE 2.0 / 31.8MM Wspornik siodła UNO GRADE 2.0 Siodło LOOKIN FRECCIA / ROYAL GEL Pedały VP / ALUMINIOWY KORPUS I RAMKA / CNC AXLE Podpórka STANDWELL / ALU / REGULOWANA Napęd Manetki SHIMANO ALIVIO M430 Przerzutka przednia SHIMANO DEORE M590 Przerzutka tylna SHIMANO DEORE SLX M662 Hamulce SHIMANO ACERA M446 (HYDRAULICZNY) Dźwignie hamulca SHIMANO DEORE M505 Kaseta / Wolnobieg SHIMANO ALIVIO HG50 / 11-32T (9-biegów) Łańcuch SHIMANO HG53 Mechanizm korbowy SHIMANO DEORE M521 / 48X36X26T / OSŁONA Środek Suportu SHIMANO OCTALINK ES25 Koła Obręcze MACH 1 NEO / CNC / CZARNE Piasty SHIMANO ALIVIO M435 / 32H / CZARNE Szprychy SAPIM / NIERDZEWNE / CZARNE Opony SCHWALBE SMART SAM / 28X1.60 Dętki SCHWALBE / SV Zethosa zakupiłem 4 lipca tego roku po dwuletniej przygodzie (przejechane 3100 km) z modelem Crossfire więc miałem jakieś odniesienie do modelu niższej klasy na gorszych podzespołach. 1) Rama - mam 177 cm. wzrostu i kupiłem rower z ramą 19". Przez pierwszy tydzień miałem wrażenie, że jest za mała tzn. górna rura jest za krótka. Po sprawdzeniu geometrii okazało się, że ma dokładnie takie same wymiary jak model Crossfire. Okazało się, że moje wrażenie wynika z tego, że mostek nie jest regulowany i przez to jest trochę krótszy. Sztywność ramy oceniam dobrze, jest ładnie wykonana, spawy ok, połączenie kolorów matowego niebieskiego i czarnego wyglądają super. Powłoka lakiernicza sprawia wrażenie odporniejszej na zarysowania niż ta w Crossfierze. 2) Napęd - złożony z tylnej przerzutki SLX, przedniej Deore oraz manetek Alivio M430 jest jak najbardziej ok, spełnia swoje zadanie, idealnie nadaje się do jazdy do jakiej rower został zaprojektowany. Przejście z napędy 7-mio rzędowego na 9-cio rzędowy daje dużo większe możliwości doboru biegu do aktualnej prędkości. Z drugiej strony nie odczuwam dużego wzrostu precyzji czy szybkości działania względem tego w Crossfierze (być może to wina manetek i przy zmianie na wyższy model będzie lepiej) Dużo lepiej niż modelu Crossfire wypada korba wraz suportem, większa sztywność daje o sobie znać podczas pedałowania na stojąco. 3) Amortyzator - ugina się tak jak większość amortyzatorów olejowych ze sprężyną i chyba na tym kończą się jego zalety No może przesadzam. Względem amorka zamontowanego w poprzednim rowerze na plus należy zaliczyć: mniejszą wagę i blokadę skoku. 4) Hamulce - tarczowe ze stajni Shimano, niska grupa więc nie ma co oczekiwać cudów. Hamują, zatrzymują rower, ale nie ma co liczyć to, że zatrzyma się rower z tylnym kole w górze. Mimo wszystko działają dużo sprawniej niż v-brake z Crossfirea. Na początku przednia tarcza ocierała o klocki, ale wystarczyła drobna regulacja i problem nie występuje. 5) Pozostały osprzęt - siodełko wygodne, mimo kilkugodzinnej jazdy po leśnych drogach tyłek nie boli, piankowe chwyty Velo są przyzwoite, ręce się nie ślizgają, dobrze tłumią drgania kierownicy. Kierownica i mostek wyglądają ok. Pedały jak pedały, sprawdzają się dobrze w roli do jakiej zostały stworzone To by było chyba na tyle. W tej chwili rower ma przejechane 1100 km i nie było potrzeby regulacji napędu. Sprzęt warty wydanych na niego pieniędzy (2799 zł) zwłaszcza, że za rowery konkurencyjnych firm z podobnym wyposażeniem trzeba zapłacić kilkaset złotych więcej. Edytowane 7 Października 2013 przez FigoiFago Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Przejechane 1900 kilometrów i rower spisuje się bardzo dobrze. Z części które były wymienione to łańcuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom7 Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Unibike Zethos z 2014 praktycznie nie różnie się niczym od 2013 jak wyczytałem. Czytając twoją opinię stwierdzam, że rower jest dobry i polecasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 26 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 Polecam. O rowerze złego słowa nie mogę powiedzieć. Gesendet von Sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 4 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 Od ostatniego wpisu nakręciłem 400 km.W tej chwili od początku lipca 2013 przejechałem prawie 2300. Zero problemów z rowerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pociemu Napisano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 Witam, Dopiero od kilku tygodni jestem użytkownikiem Zethosa. Przeczytałem tutaj, że ten rower posiada amortyzator olejowy + sprężyna? Wydaje mi się bardzo miękki. Można go jakoś dopompować powietrzem, aby nie uginał się tak bardzo? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 5 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Na koronie amortyzatora po lewej stronie jest zaślepka. Trzeba ją zdjąć, pod nią jest pokrętło do jakiejś regulacji amortyzatora. Gesendet von Sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Chodzi mi po głowie zmiana manetek na XT M770. Myślę, że w związku ze zmianą znacząco poprawi się płynność i szybkość zmiany biegów. W obecnych manetkach Alivio denerwuje mnie długi skok jałowy cyngla manetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 Tak jak pisałem w poprzednim poście tak zrobiłem. Na obecną chwilę wymieniłem tylko prawą manetkę. Była Alivio M430 jest XT M770. Różnica na plus w zmianie biegów jest ogromna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 22 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 Od 4 lipca 2013 roku przejechałem 3800 km. W tym tygodniu zakupiłem kilka akcesoriów: pompkę, bidon no i nawigację Garmin Dakota 20 Z rowerem nie ma problemów. Wszytko działa jak należy. Załączam zdjęcie roweru z zamontowaną pompką i bidonem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi