trollinka Napisano 6 Października 2013 Napisano 6 Października 2013 Witam, mam do Was pytanie. Planuję kupić oponkę, na której przyjemnie by się trzaskało kilometry na szosie . Jeżdzę na 29", zastanawiam się nad oponą :http://www.bikestacja.pl/pl/opona-schwalbe-cx-comp-700x35-drutowa.html Mam koła Mavic Crossride. Powiedzcie mi, czy opona 1,35 to zabójstwo dla kół jeżdząc po naszych drogach ? Będzie OK, czy lepiej kupić 1,75? Będzie jakaś zauważalna różnica pomiędzy 1,75 a 1,35 ? Zależy mi na niskich oporach toczenia. Z góry dzięki
zadra1965 Napisano 6 Października 2013 Napisano 6 Października 2013 Kup Marathon Racer 1.5 cala . Mam i jest ok
SKAM Napisano 6 Października 2013 Napisano 6 Października 2013 Też rozglądam się nowymi oponami do roweru. O Cx Compach czytałem, że są dość podatne na przebicia. Jak na razie chcę wziąć Schwalbe Hurricane - dużo pozytywów o niej czytałem i jak na razie mój faworyt...
Mod Team adamos Napisano 6 Października 2013 Mod Team Napisano 6 Października 2013 (edytowane) Jeśli już chcesz oponę na szosę to celuj w któryś z modeli Schwalbe Marathon. Opona CX Comp, którą podałeś w linku to opona przełajowa. Edytowane 6 Października 2013 przez adamos
remlik Napisano 15 Października 2013 Napisano 15 Października 2013 Miałem kiedyś Schwalbe CX Comp 700x35C. To typowy semi-slick. Oczywiście nie tak szybki na asfalcie jak np. Kojac, ale nie odstaje dramatycznie. Za to boczny bieżnik lepiej trzyma na zakrętach a i w lekkim terenie też daje rade. Czyli tania, dosyć uniwersalna opona.
kojott Napisano 28 Grudnia 2013 Napisano 28 Grudnia 2013 Mam ją na przodzie w wersji 26x2.0 przy ciśnieniu 3,5 atm i na asfalcie jest całkiem szybka. Skośnie ścięte brzegi klocków pewnie tu pomagają. A boczne klocki wystarczjąco trzymają w lekkim terenie na zakrętach. W tej cenie jest ok, Hurricane pewnie minimalnie szybsza, ale i droższa. Wada to szybka ścieralność i słabe przyczepność na mokrym i na piasku. Nietypowo się ściera, tam gdzie środkowy bieżnik jest wąski, ma 1,2mm wysokości, która stopniowo rośnie wraz ze wzrostem szerokości do 1,5mm. Przez 1800km ani jednej dziury mimo szkła i kolców jeżyn. Polecam jako uniwersalną oponę na lekkie trasy terenowo asfaltowe (50/50). Na sam asfalt średnio się nadaje, ale szerokość 1,75 z pewnością by wystarczyła.
Rekomendowane odpowiedzi