Jechan Napisano 6 Października 2013 Udostępnij Napisano 6 Października 2013 (edytowane) Cześć. Przedstawiam swój rower, który składam z myślą o startach w maratonach MTB. Chciałbym uzyskać wagę poniżej 9kg i nie wydać majątku Poniżej specyfikacja (niektóre elementy nie mają napisanej wagi, gdyż są zważone w komplecie z inną częścią) Koszyk na bidon – 46g Hamulec przedni – Shimano BL-M505 / BR-M445 (+mocowanie pod licznik) – 284g Hamulec tylny - Shimano BL-M505 / BR-M445 – 298g Pancerze i linki – 115g Kaseta – Shimano XT m770 Łańcuch – Shimano HG93 XT + spinka SRAM– 267g Korby – Shimano XT m770 175mm (+pedały) – 1126g Przerzutka przednia – Shimano XT m770 - 161g Przerzutka tylna – Shimano XT m771 - 237g Widelec – Fox RLC Fit (+gwiazdka) – 1514g Rama – Haibike Greed SL 19” (+suport, stery, hak) – 1241g Gripy – 30g Kierownica – Ritchey Pro 560mm – 172g Stery Pedały - Shimano XT m770 Siodło – Selle Italia – 274g Sztyca – Haibike – 205g Zacisk sztycy – 21g Manetki – Shimano XT m770 – 257g Zaciski kół - Zircon Podkładki pod mostek – 2g Mostek – Ritchey Pro – 154g Opona przednia – Continental Race King 2.2 SUPERSONIC Opona tylna - Continental Race King 2.2 SUPERSONIC Top cap – 17g Dętki - Continental SUPERSONIC Koło przednie – Zircon 307 (+opona, dętka, tarcza, zacisk) – 1451g - Piasta – DT Swiss 350 - Obręcz – DT Swiss XR 4.2 - Szprychy - Nyple -Opaska - DT Swiss Koło tylne – Zircon 307 (+opona, dętka, tarcza, zacisk, kaseta) – 1851g - Piasta - DT Swiss 350 - Obręcz - DT Swiss XR 4.2 - Szprychy - Nyple - Opaska - DT Swiss RAZEM : 9723g Zdjęcia: https://plus.google.com/u/0/photos/112324486400249141150/albums/5929465027192983249 Myślałem nad zmianą hamulców i siodła co da mi ~200g Na pewno też pod młotek idzie kierownica, bo jest zbyt wąska. Myślę tutaj nad scandium lub carbonem. Jeśli macie jakieś sugestię proszę pisać Edytowane 6 Października 2013 przez Jechan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 6 Października 2013 Udostępnij Napisano 6 Października 2013 Zacny wygląd. Masz może wagę gołych kół? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jechan Napisano 6 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2013 Koło tył - 849g Koło przód - 711g Jak kupiłem te koła to zmieniałem obręcze od razu z DT E530 na DT XR 4.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 6 Października 2013 Udostępnij Napisano 6 Października 2013 kierownica i mostek ciążą a pancerz tylnej przerzutki mógłby być krótszy bo dziwnie to wygląda. Ogólnie rower przyjemny dla oka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jechan Napisano 6 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2013 Prowadzenie pancerza pod ramą jest niewygodne dla przerzutki Shimano i dlatego tak zostawiłem trochę dłużej. Może kiedyś jeszcze to trochę skrócę. Tutaj idealnie pasowałby Sram i nie byłoby problemu Kiera jak pisałem - do zmiany, a mostek na razie nie jest sprawą priorytetową, natomiast cały czas przeglądam aukcje i forum i czekam na perełkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 6 Października 2013 Udostępnij Napisano 6 Października 2013 (edytowane) Na pewno też pod młotek idzie kierownica, bo jest zbyt wąska. Myślę tutaj nad scandium lub carbonem. Jeśli macie jakieś sugestię proszę pisać ja mam KCNC SC Bone 192 pln dałem szer 600 fi 31,8 waga 128g sztywność przy moich 80kg bardzo wystarczająca kupowana w bikestacji - czasem mają lżejsze o ok.10 g egzemplarze jeżeli nie jesteś uparty na karbon - to jest dobra opcja, bo waga do karbonów konkurencyjna chyba , że szukasz czegoś jeszcze szerszego co do pancerza - na moje oko 7-10 cm mniej nie pogorszyłoby pracy przerzutki ps. moja nie na sprzedaż, a jedynie jako porównanie ps2. jak rzekł Gordon Gekko* : " Greed is good" * Michael Douglas w "Maklerze" i jeszcze jedno pytanie: XR4.2 to prawie to samo co moje XR400 czy nie masz wrażenia, że RK na tych obręczach mocno pracuje na boki? ja ma wrażenie, że przydałoby się tak ze 2mm szerzej (choć i tak już jest 18mm wewn). XK którą mam na przodzie nie daje mi takich wrażeń - ale mimo formalnie tego samego rozmiaru 2.2 jest zauważalnie węższa w balonie od RK-więc stąd może wynikać różnica. co ty na to ? Edytowane 6 Października 2013 przez bartnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 6 Października 2013 Udostępnij Napisano 6 Października 2013 posiadam obrecze x430 czyli to samo co xr400 tylko 30g in plus. Miałem rk 2.2 w wersji zwijanej i przy 1,8 bara miałem wrażenie w zakrętach jakby mi tył uciekał o kilkanaście centymetrów. Dopiero przy 3 barach efekt ten znika. moja waga to 70kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jechan Napisano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2013 Z tego co pamiętam, kiedyś mierzyłem i obręcz miała 19mm. Może się mylę, ale sprawdzę to. Ja ważę niecałe 70kg i pompuje 2,5 atm i nie czuje tego efektu, może jakby było trochę mniej powietrza... Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 faktycznie TU jest podane 19mm - stąd lepsza praca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 1mm różnicy możę wpłynąć na prace opony na boki?fajnie gdyby były jakies lekkie obręcze 22mm do xcjest niby ztr flow ex ale to juz 29mm a to zdecydowanie za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jechan Napisano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2013 Wiesz, no do 21mm jest niby 3mm wiec 15% mniej powinno chodzić na boki. W przypadku 18 i 19 to będzie pewnie około 5%. Przydało by się parę obręczy żeby przetestować Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 (edytowane) ostatnio grzebałem trochę w obręczach na CRC bardzo fajnie się prezentuje WTB Frequency i-23 (26") do tego Sun Ringle ma parę fajnych propozycji. Fajnie też się prezentuje NukeProof, ale je też robi Sun Ringle Myślę o nowych kołach do nowej ramy, bo DT Swiss są strasznie miękkie.(niestety potwierdziły się opinie z MTB reviews ) W ciągu sezonu złapałem jednego wgniota na przodzie (snejk) i 2 z tyłu. Wcześniej z tyłu też jeszcze jednego załapałem. Myślałem, że to wina opon 1.9 ale przy 2.2 to samo Edytowane 7 Października 2013 przez bartnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jechan Napisano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2013 Ja mam te koła pewnie już 4 miesiące i nie mogę narzekać na nic kręcą się dobrze, żadnych snejkow, gięcia obręczy czy braku sztywności, tak jak pisałem waga niecałe 70kg Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 (edytowane) ja na tych kołach zrobiłem jakieś 3.5 kkm i nie raz miałem zjazdy po korzeniacch czy kamolach. Jeżeli jeździ się po szutrach lub gruntówkach - na pewno krzywdy nie będzie. Na sztywność tych kół też nic złego nie powiem - przeciwnie jestem zadowlolony. Dopiero praca RK na nich to minus oraz plastyczność materiału w bezpośrednim zetknięciu z twardym wychodzi słabo. Swoją drogą trochę to dziwne - wychodzi na to, że materiał sztywny, ale plastyczny czyli mało się poddaje w zakresie sprężystym, ale stosunkowo niska granica plastyczności. Mechanik w jednym z dobrych gdańskich serwisów zapytany o opinię o tych obręczach bez zająknięcia powiedział : MASŁO ps. pamiętajmy, że ja mam XR400. XR 4.2D jest cięższe, szersze choć we wspomnianym MTBR też wiele negatywnych opinii i wynik ogólny słaby Edytowane 7 Października 2013 przez bartnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jechan Napisano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2013 Wiesz ale trzeba brać poprawkę na to KTO jeździ i GDZIE Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Johnny88 Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Z kierownic i mostków masz jeszcze tańszy scandium niż KCNC u Formickiego - Progress. Kupiłem ostatnio kierownicę razem z rogami Smicy i jestem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jechan Napisano 6 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 W ostatnim czasie zaszło sporo zmian w rowerku, właściwie to dopiero dzisiaj skończyłem składać Nowe części: -korba - FSA Afterburner 2x10 27/39 -kaseta - SRAM 10s 11-36 -manetki - Sram XX 2x10 -przerzutka przód - Sram XX 2x10 -przerzutka tył - Sram X9 10s -hamulce Avid Elixir 9 -kierownica Ritchey Superlogic Carbon Niedługo porobię foty i uaktualnię wagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 (edytowane) mam pytanie co do kasety, jaki model i ile zębatek na pająku ? Edytowane 6 Listopada 2013 przez czyzu6491 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jechan Napisano 6 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Kaseta Sram 1030 i tylko 2 zębatki są na pająku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 oj to bębenek ucierpi, kurcze a takie fajne stopniowanie ma ta kaseta szkoda, że tak mało zębatek na pająku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Jedyna kaseta która tak naprawdę nie tnie bebenków to Sram XX. Reszta czy ma 3 czy 2 zębatki na danym pająku to i tak 3-4 najmniejsze tryby są zawsze oddzielne - nawet XTR. Dlatego albo piasta na półkę i wtedy pozostaje podziwianie alu bębenka albo normalny montaż bez jakiegoś biadolenia że potnie. Potnie nie znaczy przetnie a to róznica. 1030 waży tylko kilkanaście gramów wiecej niż 1070 czy XT a kosztuje ponad 2 razy mniej. Jak dla mnie rachunek prosty co się opłaca a co nie. A sorry jest jeszcze HG62 która jest spięta po całości ale za to waga blisko 0,5 kg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jechan Napisano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Parę fotek z nowymi częściami : Niedługo uaktualnię wagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 8 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Linka raczej się nie skurczy a wręcz odwrotnie. Trza by obcinkować, no chyba że lubisz na pętelkę wiązać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jechan Napisano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Wiem wiem ;D ale już tak nie miałem głowy, złożyłem wszytko i z radości zostawiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jechan Napisano 9 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 (edytowane) Nowa specyfikacja: Koszyk na bidon – 46gHamulec przedni – Avid Elixir 9– 220gHamulec tylny - Avid Elixir 9 – 228g Śrubki do hamulców – 25g Tarcze hamulcowe – Avid HS1 – 97g*2 = 194g Śrubki tarcz – 15g*2 = 30g Pancerze i linki – Jagwire - 65gKaseta – Sram 1030 – 390gŁańcuch – KMC– 257gKorby – FSA Afterburner 27/39 - 733gPrzerzutka przednia – Sram XX - 119gPrzerzutka tylna – Sram X9 - 246gWidelec – Fox RLC Fit (z gwiazdką) – 1514g Rama – Haibike Greed SL 19” (suport, stery, hak) – 1179gGripy – 30gKierownica – Ritchey Superlogic Carbon – 125gSteryPedały - Shimano XT m770 – 351gSiodło – Selle Italia – 274gSztyca – Haibike – 205gZacisk sztycy – 21gManetki – Sram XX – 179g Matchmakery – Sram – 49gZaciski kół – Zircon – 56g + 59g = 115gPodkładki pod mostek – 2gMostek – Ritchey Pro – 154gFront: Opona przednia – Continental Race King 2.2 SUPERSONIC – 436gRear: Opona tylna - Continental Race King 2.2 SUPERSONIC – 424gTop cap – 17gDętki - Continental SUPERSONIC – 95g*2 = 190gKoło przednie – DT 350 XR 4.2 – 711g- Piasta – DT Swiss 350- Obręcz – DT Swiss XR 4.2- Szprychy- Nyple-Opaska - DT SwissKoło tylne – DT 350 XR 4.2 – 849g- Piasta - DT Swiss 350- Obręcz - DT Swiss XR 4.2- Szprychy- Nyple- Opaska - DT Swiss RAZEM : 9378g W poprzedniej specyfikacji był błąd w wadze ramy Moda poproszę o zmianę nazwy tematu. Enjoy ! Edytowane 9 Listopada 2013 przez Jechan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.