mewes Napisano 25 Maja 2006 Udostępnij Napisano 25 Maja 2006 Witam! zakupilem sobie ww. hamulce i stwierdzam, ze do wyregulowania tego cholerstwa tj. ustawienia rownej odleglosci klockow od obreczy+jednoczesnego stykania sie klockow z obrecza jest niemozliwe...zauwazylem ze jedno ramie ma inny naciag przy tym samym ustawieniu sruby regulacyjnej i chyba bez asymetrycznego ustawienia tego dzyndzla co wchodzi do piwota nie da rady tego zrobic...a moje deore-ki dzialaly perfekcyjnie po 30min zabawy...mial ktos taki problem z tymi hamulcami?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Napatos Napisano 25 Maja 2006 Udostępnij Napisano 25 Maja 2006 A zastanawiałeś się może, po co te śruby regulacyjne? Chyba nie po to, żeby sobie "wysymetryzować" opór powietrza po obu stronach roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mewes Napisano 25 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2006 Widze ze czytasz bez zrozumienia...napisalem wyrazie ze chodzi o symetryczna prace ramion! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Napatos Napisano 25 Maja 2006 Udostępnij Napisano 25 Maja 2006 Widzę, że próbujesz ustawić hamulce bez zrozumienia... zauwazylem ze jedno ramie ma inny naciag przy tym samym ustawieniu sruby regulacyjnej A czy muszą mieć taki sam naciąg? Śrubki nie są dla ozdoby, tylko, żeby ten naciąg wyregulować. Posmaruj piwoty przed załozeniem ramion - pomaga. I o jaki dzyndzel Ci chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mewes Napisano 25 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2006 Dzyndzel ktory, przepraszam-nie wchodzi w piwot tylko w czesc ramy, taki 3-4mm, blokujacy sprezyne...a regulujac nacia sprezyny, jednoczesnie odsowa sie badz przybliza klocek do obreczy, nieprawdaz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 25 Maja 2006 Udostępnij Napisano 25 Maja 2006 No tak wkrecajac srube z boku danego ramienia regulujesz naciąg wiec odstep klocka od obreczy.... ja nie mialem zadnych problemow z regulacja tych hamulcow...regulacja zajmuje 2 minuty...w porownaniu do tektro z ktorymi sie troche musialem meczyc to niebo a ziemia... nie wiem jak mozesz miec problemy ;]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 25 Maja 2006 Udostępnij Napisano 25 Maja 2006 Zapewniam ze sie da !!! Swoje ustawiłem,wiec i ustawisz swoje. Poszperaj przy podładkładkach pod klockami.Dodaj lub odejmij,tylko zachowaj zawsze komplet podkładek soczewkowych by klocek ci sie dobrze układał. powodzenia Pamietaj ze hamulce te sa naprawde czułe! 1mm,2mm obrotu i juz widac ze cos sie zmieniło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mewes Napisano 25 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2006 tez zauwazylem ze minimalny ruch sruba i sie zmienia...tyl mi sie udalo, ale przod dalej wywoluje u mnie ***e... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Napatos Napisano 25 Maja 2006 Udostępnij Napisano 25 Maja 2006 Malutki obrót śrubą, kilka (kilkanaście naciśnięć na klamkę), jeżeli potrzebna korekta to znowu mały ruch i tak w kółko. Czasem przydaje się trochę cierpliwości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mewes Napisano 25 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2006 Wzialem je na jazde probna mimo tego slabego wyregulowania i...poprawil mi sie humor-w tym ustrojstwie jest moc ...a wracajac do regulacji-ustawilem je w ten sposob, ze stykaja sie w tym samym momencie, ale jeden klocek musi byc blizej obreczy tj. jedno rami przysuwa sie szybciej drugie wolniej...myslalem o odgieciu sprezyny, ale nie wiem czy to dobry pomysl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 25 Maja 2006 Udostępnij Napisano 25 Maja 2006 Nieważne, czy zaczynają się stykać jednocześnie czy nie. Ureguluj tak, żeby był taki sam odstęp od obręczy. Reszta jest absolutnie nie ważna. A to, że stykają się niejednocześnie moze być za sprawą pancerza, który pcha ramię w którąś stronę. Ale to i tak nie ważne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mewes Napisano 26 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 Tutaj sie nie zgodze...jak sie jednoczesie nie stykaja z obrecza to sie nierowno klocki scieraja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 26 Maja 2006 Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 no ale przecież chyba zawsze dwa klocki hamują a nie jeden, więc moze i szybciej sie którys zdziera klocek, ale to chyba niezuważalne różnice są tak mi sie wydaje, co innego jakby jeden ocierał o obrecz cała swoja powierzchnią a drugi np. 75% swojej powierzchni bo byłby np. za nisko, to wtedy by chyba sie szybciej starł, ale to chyba byłoby widac ze jest źle ustawiony klocek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinSZ0 Napisano 26 Maja 2006 Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 mam te same hamulce i byłem przekonany ze nie da sie ich ustawić tak aby stykały sie klocki z obręczą w tym samym czasie,odległosci od obręczy i tego aby 2 ramiona równocześnie reagowały na naciśnięcie klamki,regulacja zajeła mi pare godzin a ile sie przy tym naknąłem to lepiej nie mówic ale udało sie to zrobic ,wiec nie trac nadziei ps.ja ,mysle ze wazniejsze jest to aby klocki równoczesnie stykały sie z obręczą niz to ze np:jeden będzie o 0,2mm blizej obręczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 26 Maja 2006 Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 Bez obrazy ale skoro nie potrafisz wyregulować SD7 to oddaj to może do serwisu, bo coś popsujesz... Miałem wiele modeli szczęk hamulcowych i SD7 reguluje się bajecznie prosto, prawie z zamkniętymi oczami... To chyba jedyne hamulce (ogólnie Avid), które nie tracą prawie nic na sprężystości ramion (w przeciwieństwie do Srama...). I pamiętaj prostą zasadę: jeśli coś dla Ciebie jest "niemożliwe", to oznacza to zazwyczaj, że jedynie Ty nie potrafisz tego wykonać Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 26 Maja 2006 Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 nie wiem jak jest w SD7, ale ja dzisiaj zakładałem na przód SD5 i minimalny obrót śrubka do regulacji juz dość duzo czasami zmieniał, no i było wszystko ładnie, po czym przychodze a tu cos nie tak, no i krece tam i z powrotem, poczym zerknąłem na obręcz, a ona ma w jednym miejscu lekka centra, a ja hamulce ustawiałem moze raz tam gdzie było normalnie moze raz tam gdzie było scentrowane :lol: a po zamontowaniu uznałem, ze chyba lepiej do czarnego roweru pasowały SD7, bo tych SD5 jakos dziwnie wogóle nie widać jak wokół wszystko czarne a czy SD7 mają do regulacji śrubke na imbus czy śrubokręt, bo myslałem ze SD 5 maja na imbus i sie troche zawiodłem bo chciałem na imbus, ale jakos to przeżyje, a moze kiedys gdzies trafie w jakims sklepie na srubki na imbus. i musze sie zgodzic ze Żbikiem, regulacja Avidów jest dziecinnie prosta, załozyłem na tył Tektro i po 15 minutach postanowiłem je zdemontowac, wogóle nie dało sie wyregulować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 27 Maja 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Maja 2006 a czy SD7 mają do regulacji śrubke na imbus czy śrubokręt, bo myslałem ze SD 5 maja na imbus i sie troche zawiodłem bo chciałem na imbus, ale jakos to przeżyje, a moze kiedys gdzies trafie w jakims sklepie na srubki na imbus. W SD7 jest na imbus 3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mewes Napisano 27 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2006 dziecinnie proste to byly do wyregulowania stare deor-ki...Moze jestem przewrazliwiony na punkcie prezyzji, albo mam wadliwy egzemplaz bo bez zabawy z podkladkami idealnie sie tego zrobic nie da! Ale jak widac inni tez mieli podobny problem wiec zdarzaja sie taki przygody. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinSZ0 Napisano 27 Maja 2006 Udostępnij Napisano 27 Maja 2006 mewes nie wiem czy wiesz ,ale podkladkami nie reguluje się odległosci od obręczy tylko to zeby ramiona były po zaciśnięciu równoległe do siebie /patrzymy sie na tą płaską powierzchnię to ktorej przykreca sie klocek/ ja miałem duzy problem wyregulować hamulec tylny , u mnie problemy powodowała za słabo wkrecona srubka lewego ramienia ,tego z pancerzem i przez to działy sie dziwne rzeczy w stylu prawy klocek był za daleko od obreczy /co wskazywało na za silne naciągnięcie prawego ramienia/ ale jako pierwszy stykał sie z obręczą /co wskazywało na zbyt słaby naciąg/ ,pomogło wlasnie dokrecenie śrubki lewego ramienia ,na pewno to wina pancerza ktory powoduje nacisk i przez to ramie zle odbija . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mewes Napisano 27 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2006 Do tego sa te soczewkowe podkladki jak to ktos juz w tym temacie napisal. Zreszta nawet w instrukcji do avid-ow na ich stronce jest o napisane o tych podkladkach w sensie regulacji wlasnie odleglosci klocka od obreczy...Mam jeszcze pytanko: Czy nie macie czegos takiego ze przy jednakowym wkreceniu srub regulacyjnych w ramieniu prawym i lewym, sprezyny maja inny naciag? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 27 Maja 2006 Udostępnij Napisano 27 Maja 2006 No to ją odhacz z ramienia i odegnij skoro masz tak u siebie... Co to za problem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinSZ0 Napisano 27 Maja 2006 Udostępnij Napisano 27 Maja 2006 Zreszta nawet w instrukcji do avid-ow na ich stronce jest o napisane o tych podkladkach w sensie regulacji wlasnie odleglosci klocka od obreczy podkładki służa tylko do regulacji równoległości obu ramion ,odległosc klocka od obręczy regulujesz naciągiem spręzyn,a to ze są "soczewkowe" ma słuzyć do regulacji nachylenia klocka góra-dół i na boki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mewes Napisano 27 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2006 Jak dla mnie odgiac zaden problem, ale kupujac taki sprzet czlowiek spodziewa sie troszke innego procesu regulacji, a nie typu rosyjskiego...Ale uznajmy, ze mam wadliwy egzemplarz! Pozdrawiam ...MarcinSZ0-tak, masz racje. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 27 Maja 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Maja 2006 mewes nie przejmuj się, jesteś kolejną osoba niezadowoloną z tych "cudownych" hamulców. Nie ma się co dziwić, że ceny tego cholerstwa tak spadły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dayus Napisano 28 Maja 2006 Udostępnij Napisano 28 Maja 2006 Ja jestem zadowolony, Zbik jest zadowlomny, jest wielu ludzi zadowlonych. na pewno lepsze to od LX/Xt z rownoległym prowadzeniem klocków <lol>. Nie ma lepszych hamulców V od SD7 w tej cenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.