Skocz do zawartości

[rower] Kross tylko który? Ankieta...


qla

Którego Krossa Wybrać?  

15 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Którego Krossa wybrać?



Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Panowie mam do wydania kase, na rower który potzrebuję :) Lecz chcę wydać mądrze :)
Z jednej strony Jest Kross Inzai, który mi się mega podoba a na drugim biegunie jest Kross Seto, który mi się tez podoba, lecz ciut mniej i ma gorszy osprzęt.
I tu pytanie, czy warto dopłacać do INZAI czy nie? A moze macie propozycje z innym rowerem, który jest wizualnie jednolity i ciekawie wyposażony?

http://www.kross.pl/pl/2014/urban/inzai
http://www.kross.pl/pl/2014/urban/seto

Zachęcam do Ankiety

http://www.kross.pl/pl/2014/urban/inzai

http://www.kross.pl/pl/2014/urban/seto

Napisano

To zależy do czego potrzebujesz tego roweru.

Oba to wg producenta rowerki miejskie. Ale wg mnie seto jest troszkę bardziej wszechstronny.

Inzai ma 8 przełożeń w piaście. W połączeniu z jedną tarczą z przodu masz w zasadzie tylko rower na miasto. Jeśli oczywiście nie masz większych podjazdów (albo mocnej łydki ;-) ).

Seto ma za to przełożenia trekingowe ( 3x8 z korbą 48x38x28)  co sprawia, ze śmiało możesz nim robić całkiem komfortowe dłuższe wypady za miasto.

Ma trochę gorsze hamulce ale przy cienkich oponach nie odczujesz różnicy. I w teorii słabszy osprzęt.

 

Ja wziąłbym seto a zaoszczędzone pieniądze przeznaczył ewentualnie na upgrade korby i przerzutki przedniej lub kupił jakieś akcesoria.

 

Pozdrawiam

Napisano

Też brał bym seto, trochę tańszy rower zawsze można dostosować "pod siebie" za pieniądze, które przeznaczyło by się na fabryczny model bez zmian.

Napisano

Rower głownie do miasta, do jazdy z dzieckiem w foteliku, chociaż dłuższe trasy też się mogą pojawić. Ja i tak rzadko zmieniam przełożenia w rowerze, generalnie w 95% jazdy po mieście góralem z przdu blat a z tyłu ew. zmienie o dwa tryby, jak górka się trafi. Poznań jest dosyc płaski ;)  Może i by te  8 biegów z tyłu starczyło, tylko, czy kadencja nie będzie za wysoka, bo ja wolę niską..

Napisano

Tylko weź pod uwagę, że w tradycyjnym "góralu" masz zwykle z przodu na blacie 42-44 zęby i koła 26".

Nie wiem, jak wypadają przełożenia w piaście Alfine ale z przodu masz 45 zębów i koła 28". 

Trzeba by przeliczyć przełożenia i porównać. Nigdy nie miałem do czynienia z tymi piastami, więc nie będę się wymądrzał.

Wiem tylko, że po wrzuceniu do górala korby 48z i cienkich oponek miałem problem to pociągnąć i niejednokrotnie cisnąłem na stojąco.

A dodatkowo planujesz jeździć z dzieckiem w foteliku co raczej sugeruje spokojną i płynną jazdę, a nie szarpanie "na stojaka".

 

Żeby nie było, że jestem uprzedzony to mnie też wizualnie bardziej się podoba Inzai. Ale nie jest wg mnie wart dopłacania 1000zł do niego.

 

P.S. A może by się zgodzili złożyć coś pośredniego np na ramie Inzai-a osprzęt z seto lub wyższy?

 

 

 

 

 

Napisano

Inzai jest bardziej kuuul, Seto jest bardziej wszechstronny. Do jazdy po mieście i poza miastem, w rejonach innych niż góry, nie ma znaczenia którego wybierzesz.

W teren się tym i tak nie zapuścisz, ze względu na opony...

Iznai jest trochę za drogi...

Napisano

ja wziąłem Inzai i nie żałuje. W Gdańsku sprawdza się rewelacyjnie. Najlepsze jest to że serwisowanie samemu sprowadza się do wyczyszczenia łańcucha i dwóch zębatek. Przerzutka planetarna działa wyśmienicie a jej regulacja trwa 10 sekund. Ale jako jedynego to bym go nie polecił. Do miasta mam Inzai a do lasu mtb

Napisano

Zdecydowanie Inzai na alfine (bez obsługowy)  super sprawa do asfaltu. Jest tylko jeden proplem tych rowerów : są to rowerki made by Kross nie wiadomo czy rama wytrzyma jeszcze z obciążeniem :).

Napisano

Z tym, że piasta Alfine (jak i pozostałe zintegrowane) są bezobsługowe nie jest taka oczywista sprawa. Sam kiedyś zadałem do Shimano pytanie czy i jak często należy dokonywać przeglądu. Dostałem odpowiedź, że co 5000 km. Zatem dla kogoś kto trochę jeździ, jest to coroczny serwis. Jeżeli jakiś serwis się podejmie, to nie jest tani: http://www.forumrowerowe.org/topic/132960-serwisy-i-piasty-nikt-nie-chce-zrobi%C4%87-przegl%C4%85du-nexusa/

Oczywiście czasami trafiają się zakłady, które deklarują się, ze podejmą się przeglądu za 30-50 PLN, ale ja osobiście nie ufałbym w fachowość wykonania takiej usługi. Chyba że przegląd polega na otwarciu i stwierdzeniu, czy piaście potrzebne jest smarowanie czy nie...

Oczywiście to zalecenia... Można jechać aż do zajechania... Nikt przecież nie zabroni. Podejrzewam, że 10-15 tyś piasta powinna przejechać, bez "dotykania się" do niej.

 

Napisano

Zdecydowanie Inzai na alfine (bez obsługowy)  super sprawa do asfaltu. Jest tylko jeden proplem tych rowerów : są to rowerki made by Kross nie wiadomo czy rama wytrzyma jeszcze z obciążeniem :).

No ale , że jak.... że Kross, to ramy mniej wytzrymałe? Przecież klepane na Tajwanie pewnie jak wszystkie inne?

Coraz bardzije się przekonuje do Seto... szczerze mówiąc...

Napisano

No ale , że jak.... że Kross, to ramy mniej wytzrymałe? Przecież klepane na Tajwanie pewnie jak wszystkie inne?

Coraz bardzije się przekonuje do Seto... szczerze mówiąc...

 

Sprawdź w karcie gwarancyjnej i instrukcji użytkowania jaka jest całkowita dopuszczalna masa dla tego rowerku ( rowerzysta, rower i bagaż)  z  informacji z formum wynika, że dla rowerów made by Kross jest to waga 100 kg,  policz sobie czy się zmieścisz w tym limicie bo możesz mieć przykrą niespodziankę. A o  wytrzymałość ram Krossa możesz sobie poczytać na forum :)

Napisano

a ja mysle ze zamiast spekulowac to zobacz jakie sa przelozenia w tej piascie, ale ja stawiam na to ze niejedna górkę na najmiększym biegu można podjechać a i na prędkość na najtwardszym będzie wystarczająco. Alfine do takich zastosowań jak napisałeś jest idealna, łańcuch wytrzyma Ci nawet 5-10 kkm, do tego nie slyszalem zeby komus sie Alfine zepsula.

 

Inzai!

 

Prędzej bym patrzył na widelec, oba mają z aluminium na pewno dużo lepszy by był karbonowy na dziury...

Napisano

Ee.. z tą moją Wagą to kiepsko, bo ważę 117 kg (przy 200cm wzrostu). To mówicie, że mają tylko do 100 kg limit Krossy? Szczerze, to ja jakoś sceptycznie podchodze do takich obostzreń - kupiłem rame alu nową, za 150zł, no name, zbudowałem singla i nic sie z nim nie dzieje.

A macie jakieś inne propozycje?... Ostatnio zącząłem zastanwiać sie nad typowymi crros'ami, tylk omnie te beznadziejne widelce amortyzowane z przodu odstraszają;/

Napisano

Sceptycznie, niesceptycznie ale jak ma sie złamać  rama to przynajmniej zgodnie z warunkami gwarancji, dolicz do swojej  wagii jescze wagę fotelika i dziecka. Ramy w rowerach niby takie same ale jak sie przygladniesz bliżej to może sie okazać że jednak rama ramie nierówna. Może Kross  wyznaczając  DMC zdefiniował sobie właśnie w ten sposób docelowy target dla swoich rowerów czyli młodzież i rynek Azji bo inaczej to tych 100 kg nie można wytłumaczyć a w rowerach turystycznych z serii "Trans" to zupełnie niezrozumiała sytuacja.

 

Napisano

Fajny , tylko, że już nie tak ładny jak kross, no i hamulce rolkowe mnie nie przekonują - masa plus serwisowanie... ;]

 

Napisano

 

masa plus serwisowanie... ;]

Tylko masa. Serwisowanie hamulców rolkowych właściwie nie istnieje (ogranicza się do wstrzyknięcia odrobiny specjalnego smaru, przez otwór, co kilka tysięcy kilometrów).

No i mają gorszą siłę hamowania. Plusem tego roweru jest, że udźwignie takiego chłopa jak Ty, razem z dzieckiem, co w wypadku Krossa i jego firmowych obręczy, nie jest takie pewne...

Inni producenci też robią podobne rowery do Krossa, np. Merida, http://www.rowerymerida.pl/produkt604/speeder-t3-rower-merida.html  ale niestety, jesteś za wysoki, i na największym rozmiarze będziesz zwyczajnie skurczony. To samo Giant escape który jest dostępny tylko w rozmiarach M oraz L...

Napisano

No Cube mi sie tez podoba, już wcześniej go widziałem, no ale jak sami wiecie, cena jest ciut za duża;] Z kolei Spec to  w sumie bardziej szosa... zostaje mi szukanie dalej, albo dostoswanie mojego MTB'a do dziecka;]

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...