Skocz do zawartości

[pancerz] Co daje lepszy pancerz?


CR7 Prezes

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jeli przy swoich V-kach mam "zwykly" pancerz i wymienie go na "dobry" pancerz za jakieś powiedzmy 70zł całość to co mi z tego przyjdzie? Czy Hamowanie bedzie lepsze? Czy tylko róznnica w wadze bliska paru gramom?

Napisano

Powinno być mniejsze tarcie, a więc lżejsza praca hamulców. Będziesz potrzebował mniej siły, żeby zahamować, a hamulce po puszczeniu klamki będą łatwiej odbijać. Taka teoria.

Lepsze pancerze i linki mają różne patenty typu teflon, nierdzewność i różne takie, żeby utrudnić zużywanie się, które najszybciej postępuje kiedy do środka dostaje się woda. Teoretycznie w dobrym pancerzu z dobrą linką nic się nie powinno dziać, bo nie będzie miało co zardzewieć.

Jagwire ma różne dziwne końcówki pancerzy, które mają utrudniać (i chyba to robią) dostawanie się wody do wnętrza.

Podsumowując, jeśli Twój obecny zestaw linek i pancerzy jest w dobrym stanie, możesz nawet nie zauważyć różnicy. Ale z tym lepszym pewnie będziesz miał mniej kłopotów, głównie z powodu lepszej ochrony przed rdzą. Moim zdaniem, jeśli masz kasę, to warto.

A już szczególnie do przerzutek.

Napisano

a moze mi ktos powiedizec o co u mnie chodzi mam taki problem

 

klamka avid fr 5

hamulec hayes hmx 1

pancerz accent

 

i chodzi o to ze strasznie kiczowo odbija klamka tnzn prawie wcale nie odbija tylko tak troche i nie podoba mi sie to zabardzo :/ co zrobic zeby klamka lepiej odbijala ??? chcialem zaznac czy ze to jest pancerz z linka do tylnego hamulca i cala linka jest w pancerzu ... plz help ;)

Napisano

wlasnie przez pelny pancerz ktory generuje duze opory w porownaniu do dzielonego pancerza tak sie dzieje jesli ten pancerz ktorego uzywasz jest w miare nowy i czysty a zalezy ci na pelnym pancerzu to wymien go na jakis inny np shimano M-system

Napisano

Ja mam na pancerze napisane M-system.

Kupilem na cykloturze to było bodajże Deore LX za 4 zł z linką na przód i 6 zł z linką na tył. Działa rewelacyjne - odbija elegancko i ledziutko pracuje aż sie kumple dziwią ze tak dobrze :P

Oczywiscie przez włozeniem linki (mimo iz ładnie "chodzila") wstrzyknąłem kilka kropel FL T+ który IMO bardziej nadaje sie do linek niz do łancucha.

 

Wszystkim polecam przed kupnem nowego pancerze przesmarować porządnie linki jakims smarem w miare niegęstym.

Napisano

hamowanie może być lepsze, jeśli dotychczasowy pancerz był zbyt miękki i ściagał sie przy hamowaniu.

 

niestety panczrz accenta nie jest dobrej jakości i w nim takie zjawisko można dostrzec.

Napisano

pancerz accent

 

strasznie kiczowo odbija klamka tnzn prawie wcale nie odbija tylko tak troche

 

Juz gdzies pisałem, że pancerz accenta to jedna wielka kupa (jeżeli chodzi o hamulce). Lepiej idź do sklepu i kup jakis pancerz noname za 1zł za metr i bedzie chodzić lepiej niz accent.. - przynajmniej u mnie tak było, i kilku kumpli :razz:

Napisano

ja gory dziekuj za pancerze alu czy carbon czy titanim lool bez sensu placisz polowe ceny zey wygladal jak w carbonowym oplocie a chodzi gorzej niz zwykly :-( jak kupowac to taki ktory faktycznie jest z carbo oplocie wtedy jakis tam maly ale sens to ma

Napisano

Pancerz im sztywniejszy tym lepszy. Kiedyś widziałem gościa na szosówce, który miał pancerze zrobione z... miedzianych rurek z teflonem w środku...

Ja osobiście przerobiłem wiele pancerzy. Od zwykłych Sis'ów, poprzez XT i XTR, Jagwire, Clark's. Teraz używam REWELACYJNYCH pancerzy Accenta Supreme z oplotem stalowym, który jest bardzo sztywny i prawie wogólę nie sprężysty. Zgięty nie odkształca się i nie prostuje. Taki pancerz nie pracuję wogólę podczas nacisku klamki, pracuje wtedy jedynie linka w środku. Do tych pancerzy polecam czarne linki Accenta Teflon. Co najciekawsze pancerze te nadają się zarówno do linek hamulcowych jak i przerzutkowych <_< Komplet "hamulcowy" (2m takiego pancerza, 2 czarne linki hamulcowe, komplet końcówek) kosztuje ok 65zł. Pancerza zwykle wystarcza na cały rower. Wystarczy dokupić 2 linki przerzutkowe (2x16zł) i kilka dodatkowych końcówek. Naprawdę POLECAM!!

 

Kilka linków:

- http://www.velo.com.pl/accent/www_acc_brake/accentbs_006.htm

- http://www.velo.com.pl/accent/www_acc_brake/accentbs_007.htm

- http://www.velo.com.pl/accent/www_acc_brake/accentbs_008.htm

- http://www.velo.com.pl/accent/www_acc_brake/accentbs_009.htm

- http://www.velo.com.pl/accent/www_acc_brake/accentbs_08.htm

Napisano

Ten co dałes w linku mam w przerzutce i jestem baardzo zadowolony. Ale tylko to, te tansze wg mnie to ścierwo.

Fakt ze jest baaardzo sztywny, na tyle ze jak mi wyszlo z niego zbrojenie (rownolegle bo do przerzutki) to przebiło aluminiowa końcówke :wink: dlatego teraz jak bede zmieniac pancerze kupie lepsze koncówki i chyba te pancerze co masz w linkach. U mnie w sklepie cenią je sobie 10zł za metr :eek:

Napisano

Ten co dałes w linku mam w przerzutce i jestem baardzo zadowolony. Ale tylko to, te tansze wg mnie to ścierwo.

Fakt ze jest baaardzo sztywny, na tyle ze jak mi wyszlo z niego zbrojenie (rownolegle bo do przerzutki) to przebiło aluminiowa końcówke :wink: dlatego teraz jak bede zmieniac pancerze kupie lepsze koncówki i chyba te pancerze co masz w linkach. U mnie w sklepie cenią je sobie 10zł za metr :eek:

 

zmieniłem ostatnio komplet okablowania hamylca, wszystko na accencie (18zl) z pancerzem supreme - sztywny jak... diabli :>

też miewałem problemy z przebijaniem końcówek, dlatego zostałem miło zaskoczony pancerną końcówką accenta, tego nic nie przebije, polecam ! - http://www.velo.com.pl/accent/www_acc_brake/accentbs_010.htm

wziąłem też dwie uszczelniane, zobaczymy jak się będą sprawować - http://www.velo.com.pl/accent/www_acc_brake/accentbs_009.htm

jeden mały zgrzyt, linki accenta mają uniwersalne różne końcówki z obu stron, trzeba jedną obciąć i nie jest łatwo potem przepchnąć poszarpaną końcówkę przez pancerz, fajkę.

Napisano

Przebiło aluminiową czy plastikową końcówkę? :> Podejrzewam, że plastikową jednak :(

 

aluminiową końcówkę druty z pancerza mogą zniszczyć, osobiście też taki przypadek miałem.

Napisano
jeden mały zgrzyt, linki accenta mają uniwersalne różne końcówki z obu stron, trzeba jedną obciąć i nie jest łatwo potem przepchnąć poszarpaną końcówkę przez pancerz, fajkę.

Zależy czym obcinasz linki :unsure: Jeśli ma się dobre "obcinaczki" linka ucięta jest jak nożem i nic się nie szarpie :blush:

Napisano

Jesli bedzie lepszy pancerz, to nie pewnie nie bedzie trzeba uzywac wiecej oleju na linke a by gladko w srodku sie ruszala badz tez przy hamowaniu, z pewnoscia nie bedzie trzeba naciskac z calej sliy na klamki :035:

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Ja mam w tylnym hamulcu zwykły pancerz Accent. Jest bardzo miekki. Kupiłem dzisiaj 1m pancerza z Clarks's. O dziwo Clark's okazał się jeszcze gorszy od Accenta. Linka w nim bardzo ciezko chodzila i xle sie hamowało, powrocilem do starych Accentów.

 

Mozna te Accent Supreme kupic na metry, bo potrzebuje tylko na tylny hamulec pancerz (3/4metra mi by mi starczyło)

Napisano

Miałem podobnie jak Dayus zwykłe pancerze potem kupiłem Clark`s nie było żadnej różnicy.Dopiero jak linke posmarowałem lekko olejem jadlanym ,linka chodzi bosko.W zwykłych pancerzach to nie było możliwe ,gdyż w wnętrzu pancerza nie było nic ,tylko sam stalowy oplot.W Clark,s jest wyściólka z jakiegoś tworzywa.Podjerzewam ,że w większości pancerzy z tą wyściólka przesmarowania znacznie poprawi prace :)

Napisano

A ja się nigdy nie mogłem doszukać różnicy pomiędzy dobrymi (drogimi) pancerzami, a tymi zwykłymi. Większe znaczenie ma sposób ich założenia, odpowiednia spasowanie, użycie końcówek itp.

 

Dla przykładu: przez pół roku myślałem, że pęka mi moja rama gdzieś przy zawiasie - strasznie skrzypiała. Wczoraj okazało się, że to metalowa końcówka przewodu tak sprytnie się wierci w przelotce :) Uff!

Napisano

Też smaorwalem linke i dopiero wkladalem do pancerza,ale CLARKS'ów NIE POLECAM! Bynajmniej tych tanich, są do kitu!!!

 

Teraz postaram sie załatwić Accent Supreme,ale potrzebuje tylko niecały metr na tylny hamulec.

 

Tez mi cos skrzypi,ale nie wiem jeszcze co,moze to serio te koncówki. Skrzypi,ale tylko jak jade asfaltem.

Napisano

Ja mam Clarksy za 5zł/metr a do tego końcówki też Clarksa (cholery kosztują 50gr/sztuka!) i linki z nierdzewy - trochę mnie to kosztowało ca zały rower, ale wszystko chodzi bez zarzutu - swoje V-ki Shimanoskie za niecałe 30PLN wyregulowałem tak, że znajomi z LXami pytali się, jak to zrobiłem :) !

PS Może zamiast oleju typu Bartek wypróbujcie spraje teflonowe, co? :glare:

Napisano

Zapominamy o waznej kwestii. Ja mam pancerze 10zl/m i te uznalem za tanie, piszac ze nie robi mi roznicy drogie/tanie. Tak dla scilosci ... takie za 3zl/m wyrywalem w klamce...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...