Skocz do zawartości
  • 0

Odbiór nowego roweru - na co zwrócić uwagę?


Gość miki

Pytanie

Napisano
OK, kupiłem rower. Za parę dni będzie gotowy do odbioru (musieli go sprowadzić; ktoś kupił model, który testowałem). Moje pytanie jest następujące - na co zwrócić uwagę przy odbiorze? Chodzi mi o aspekt techniczny, to czy rower będzie miał odpryski lakieru itp wizualne sprawy dam radę sprawdzić ;-) Pytam, bo nie chcę odebrać bubla, a sam specjalistą nie jestem.

 

Jak sprawdzić czy amortyzator nie ma luzów itp? (RS Recon spręzyna, nie solo air)

 

Jak powinny wyglądać zębatki? Zauważyłem, że w niektórych ząbki nie są takie same, tj. niektóre są bardziej na szpic, inne bardziej ścięte. Czy wszystkie ząbki na jednej zębatce powinny wyglądać identycznie? Jeśli się dość różnią - odbierać takie coś czy prosić o wymianę na nówkę?

 

 

Z góry OGROMNE dzięki za wszystkie porady, będą bardzo pomocne.

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rozumiem że to jest rower używany ???  Co do zębatek to te "na szpic" są już zużyte... wypada wymienić w takim układzie kasetę (wszystkie tylne zębatki) i łańcuch :/ Sprawdź też czy tarcze w korbie nie mają zaotrzonych ząbków bo jak mają to i korba do wymiany. Co do amora to sprawdza się to wciskając przedni hamulec i bujając rower przód/tył, wtedy można wyczuć czy gdzieś jest luz z tym że musisz zwrucić uwagę czy to nie luz na sterach... podczas "bujania" chwyć dłonią miejsce gdzie mostek kierownicy łączy się z ramą. Powinieneś wyczuć pod ręka czy jest luz, jeżeli jest to zapewne da się to po prostu skręcić. w podobny sposób robisz to z amortyzatorem, chwyć palcami miejsce gdzie golenie górne łączą się z dolnymi i bujaj ;) Luzu na amorze nie da się niestety usunąć :/  Sprawdż też czy nie ma luzu w innych miejscach, ruszajć korbą prawo lewo, kołami na boki . Ogólnie przyjżyj się czy np linki nie sa podrdzewiałe no i przejedź się po prostu sprawdź czy wszystko działa ;)

Napisano

Rozumiem że to jest rower używany ???  Co do zębatek to te "na szpic" są już zużyte... wypada wymienić w takim układzie kasetę (wszystkie tylne zębatki) i łańcuch :/ Sprawdź też czy tarcze w korbie nie mają zaotrzonych ząbków bo jak mają to i korba do wymiany. Co do amora to sprawdza się to wciskając przedni hamulec i bujając rower przód/tył, wtedy można wyczuć czy gdzieś jest luz z tym że musisz zwrucić uwagę czy to nie luz na sterach... podczas "bujania" chwyć dłonią miejsce gdzie mostek kierownicy łączy się z ramą. Powinieneś wyczuć pod ręka czy jest luz, jeżeli jest to zapewne da się to po prostu skręcić. w podobny sposób robisz to z amortyzatorem, chwyć palcami miejsce gdzie golenie górne łączą się z dolnymi i bujaj ;) Luzu na amorze nie da się niestety usunąć :/  Sprawdż też czy nie ma luzu w innych miejscach, ruszajć korbą prawo lewo, kołami na boki . Ogólnie przyjżyj się czy np linki nie sa podrdzewiałe no i przejedź się po prostu sprawdź czy wszystko działa ;)

 

Dzięki za info!

Rower jest nowy - Rockrider 8.1 z Decathlona. Pytam o takie rzeczy, bo ludzie w sklepie nie do końca byli profesjonalistami, można powiedzieć, że to lepiej poinformowani amatorzy. Z zębatkami jest ten problem, bo jak na nowy rower... to wyglądały na zużyte. Byłem w innym sklepie i oglądałem Krossy, jeden miał dość mocne różnice w ząbkach... ale sprzedawca powiedział, ze wszystko jest OK, że tak właśnie je robią (rower za prawie 3000 zł!).

Chcę być zorientowany jak będę go odbierał - rower warty swojej ceny, ale sprzedawcy mało konkretni. Jeszcze mi coś wcisną ;-)

Napisano

Ja bym sprawdził:

rama:
- czy nie ma gdzieś wgnieceń lub pęknięć, ewentualnie bardziej widocznych rys,
- czy złożyli odpowiedni rozmiar (i model ;-) ),

amortyzator:
- czy prawidłowo pracuje tzn płynnie (a nie np skokowo), najlepiej pouginać parę razy,
- czy regulacje działają, są wszystkie pokrętła itd
- czy ślizgi goleni nie są porysowane lub inaczej uszkodzone
- w zależności od amora czy trzyma powietrze i czy nie zostawia śladów oleju od góry na ślizgach i od dołu na śrubach
- czy nie ma luzów na goleniach, trzeba zacisnąć przedni hamulec i poruszać lekko do przodu i tyłu (tak samo sprawdza się luzy na sterach)

koła:
- czy nie ma luźnych szprych
- czy są odpowiednio wycentrowane, po podniesieniu i zakręceniu czy nie "falują" na boki i góra-dół
- czy po zakręceniu obracają się płynnie, nie ma jakiegoś chrobotu w piastach
- czy piasty są dobrze skręcone, po podniesieniu koła próbujemy poruszać kołem na boki
- czy opony są równo ułożone w obręczach i odpowiednio napompowane
- czy oba koła są w jednej linii (zostawia jeden ślad przy jeździe prosto)

napęd:
- czy wskakują odpowiednio wszystkie biegi (po przejechaniu kilkudziesięciu km mogą być do podregulowania, przy nowym rowerze to normalne)
- czy korba z suportem kręci się płynnie bez chrobotu czy trzasków
- czy zębatki mają wszystkie zęby (niektóre zęby mogą być troszkę bardziej wyprofilowane przez co wyglądają na starte ale to normalne)
- czy przerzutka tylna i przednia nie ma luzów i czy wózek tylnej lub hak ramy nie jest skrzywiony

hamulce:
- czy są odpowiednio wyregulowane tzn nic nie ociera i nie dzwoni przy jeździe (mogą wymagać dotarcia więc nie muszą od razu hamować jak "brzytwa")
- jeśli są tarczówki to czy tarcze są proste i nie zatłuszczone
- przy hydraulikach trzeba sprawdzić czy nie ma wycieków płynu przy zaciskach i klamkach
- czy klamki odpowiednio chodzą i "odbijają", czyli wracają na miejsce po naciśnięciu

ogólne rzeczy:
- czy wszystkie śruby są dokręcone i nic nie lata luzem,
- czy nie ma jakichś innych uszkodzeń

- czy wszystkie komponenty są takie jakie chcieliśmy

To tyle mi przychodzi do głowy tak na szybko.

Pozdrawiam
 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...