maniek56 Napisano 1 Października 2013 Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Często przeglądając forum spotykam taką radę aby przy zmianie napędu zrezygnować z klamkomanetek na rzecz oddzielnych dzwigni hamulca i manetek.Przymierzam się do przejścia na napęd 8 lub 9s.Obecnie mam 7 rz wolnobieg i jakieś klamkomanetki shimano.Manetki precyzyjnie zmieniają biegi,a klamki jakbym chciał nacisnąć (v-brakei) mocno to pokazuję rozmiar butów.Jeżeli do nowego napędu kupię oddzielnie klamki hamulców i manetki to co na chłopski rozum zyskam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krokuss0 Napisano 1 Października 2013 Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Zyskasz większy wybór i możliwość zmiany tylko klamek lub tylko manetek na przyszłość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Goral96 Napisano 1 Października 2013 Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Przymierzam się do przejścia na napęd 8 lub 9s.Obecnie mam 7 rz wolnobieg Jeśli masz wolnobieg, to pewnie masz 14t. Jak zmienisz koła na takie pod kasetę, to wtedy zamontujesz kasetę 11, lub 12t i będzie super. A 8s lub 9s to jak zależy Ci na jeździe po górach, takich już zaawansowanych i z korbą powiedzmy szosową 34, lub 36t. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniek56 Napisano 1 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Zyskasz większy wybór i możliwość zmiany tylko klamek lub tylko manetek na przyszłość. A jak ta zmiana wychodzi cenowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 1 Października 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Października 2013 oddzielnie klamki hamulców i manetki to co na chłopski rozum zyskam? Przy np. uszkodzeniu wymieniasz jedną z części. Zmiana na lepsze, ładniejsze, bardziej szpanerskie jednej z części a nie obu. Modyfikować możesz tylko hamulec albo tylko manetkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qrczakzul Napisano 1 Października 2013 Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Osobne manetki są z reguły poręczniejsze i wygodniejsze. Alivio 9s spokojnie ci wystarczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniek56 Napisano 1 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Wlaśnie na Alivio zamierzam zmienić,tym bardziej że przerzutki obie są już z Alivio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qrczakzul Napisano 1 Października 2013 Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Wlaśnie na Alivio zamierzam zmienić,tym bardziej że przerzutki obie są już z Alivio. Mam wrażenie, że Alivio działa lepiej niż Deore. Niektórzy wysławiali je ponad SLX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krokuss0 Napisano 1 Października 2013 Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Stare Alivio działało dobrze. Nowe - nie wiem - nie używałem. Cenowo wyjdzie pewnie nieco drożej ale przy Alivio koszt kompletu to jakieś 150-200 zł więc nie są to duże koszty. Klamkomanetki też są wporzo o ile jeździsz rekreacyjnie i nie potrzebujesz najwyższej jakości działania i nie zmieniasz osprzętu co sezon. Czasami tanio można dorwać Alivio właśnie - uważam że lepiej mieć klamkomanetki Alivio niż klamki i manetki Deore M510. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.