Skocz do zawartości

[serwis] koła DT Swiss / ZTR - przegląd / serwis


nonamed

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

 

Piasty DT Swissa serwisuje "punkxtr" z forum lb, a że Grzegorz "trochę" się ściga to wie co robi.

punkxtr.blox.pl

owszem Grześ się ścigał i to z sukcesami i ma wyjątkowo dużą wiedzę w tym temacie ale pracuje też zawodowo więc mam wątpliwości czy będzie serwisował wszystkim chętnym  :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, w jakich warunkach jeździły. Po 6000 km. na pewno warto wyczyścić i nasmarować Star Ratchet, oraz odkręcić nakrętkę blokującą dostęp do łożyska wewn. korpusu piasty, skontrolować jego stan, oraz  nanieść smar na gwint. DT fabrycznie daje tam bardzo wodnisty smar, przez co szybko jest wymywany i często robi się spiek, znacznie utrudniając późniejszy serwis. To akurat zalecam zrobić od razu po kupnie piast z syst. Star Ratchet. Same łożyska po takim przebiegu raczej są w porządku, choć nie ma co ferować wyroków, bo różne dziwne rzeczy już widziałem.

Poniżej przykłady moich serwisów:

https://plus.google.com/photos/112192291373097998568/albums/5894969033306996849?banner=pwa (DT 190 ceramic)

https://plus.google.com/photos/112192291373097998568/albums/5880452903859312769?banner=pwa (DT 240s)

https://plus.google.com/photos/112192291373097998568/albums/5843026284395048001?banner=pwa&authkey=CKGPqIOUh4DJtwE (Magura)

 

Przy okazji wrzucam zdjęcie oryginalnych narzędzi DT, których używam, bo widziałem już wiele "ciekawych" sposobów radzenia sobie z ich brakiem w serwisach:

https://plus.google.com/photos/103858686030761699233/albums/5832169627349159089/5832169634668084850?banner=pwa&pid=5832169634668084850&oid=103858686030761699233

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, w jakich warunkach jeździły. Po 6000 km. na pewno warto wyczyścić i nasmarować Star Ratchet, oraz odkręcić nakrętkę blokującą dostęp do łożyska wewn. korpusu piasty, skontrolować jego stan, oraz  nanieść smar na gwint. DT fabrycznie daje tam bardzo wodnisty smar, przez co szybko jest wymywany i często robi się spiek, znacznie utrudniając późniejszy serwis. To akurat zalecam zrobić od razu po kupnie piast z syst. Star Ratchet. Same łożyska po takim przebiegu raczej są w porządku, choć nie ma co ferować wyroków, bo różne dziwne rzeczy już widziałem.

Poniżej przykłady moich serwisów:

https://plus.google.com/photos/112192291373097998568/albums/5894969033306996849?banner=pwa (DT 190 ceramic)

https://plus.google.com/photos/112192291373097998568/albums/5880452903859312769?banner=pwa (DT 240s)

https://plus.google.com/photos/112192291373097998568/albums/5843026284395048001?banner=pwa&authkey=CKGPqIOUh4DJtwE (Magura)

 

Przy okazji wrzucam zdjęcie oryginalnych narzędzi DT, których używam, bo widziałem już wiele "ciekawych" sposobów radzenia sobie z ich brakiem w serwisach:

https://plus.google.com/photos/103858686030761699233/albums/5832169627349159089/5832169634668084850?banner=pwa&pid=5832169634668084850&oid=103858686030761699233

 

Bębenek już ściągałem, czyściłem i smarowałem (używałem smaru łożyskowego/do piast Shimano). Widzę, że ten na Twoich zdjęciach od DT jest specjalny. Po wyczyszczeniu bębenka, ratchetów i przesmarowaniu koła 'tykają' znacznie ciszej, aż się zastanawiam czy nie za dużo dałem smaru...

Natomiast o tej nakrętce o której wspominasz, szczerze nie mam pojęcia która to jest, rozumiem że potrzebny specjalny klucz żeby się tam dostać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...