assassInql Napisano 30 Września 2013 Napisano 30 Września 2013 Klaniam sie, Pokopalem nieco na forum ale nie znalazlem odpowiedzi na dreczace mnie pytanie. Troche tla: W miare jak rozbudowuje swoj rower szukam rowniez nowych doswiadczen. Ostatnio naszlo mnie na skoki. Pozwole sobie nakreslic ramy rozumianych przeze mnie "skokow". Chodzi o pokonywanie naturalnych lesnych hopek, usypanych hopek, korzeni, zwalonych drzew, etc. (Nie chce by cos na trasie przez las zmuszalo mnie do zwolnienia, obaw, ze sie poobijam - chce leciec na pelnym gazie bez wzgledu na teren) Rower, ktory juz koncze to custom na ramie Giant XTC, ktoremu brak jeszcze kol. Do tej pory jezdzilem na Mavic-ach CrossRide-ach ale nie wytrzymuja skokow, bunny hopow. Pytanie: Jakie kola wytrzymaja skoki z hopek powiedzmy 0,5m z rowerzysta 80 kg? Oczywiscie najlepiej gdyby nie wazyly wiecej niz Mavici i dalo sie je nabyc do 600-700 zlotych. Pozdrawiam, assa
Mod Team sznib Napisano 30 Września 2013 Mod Team Napisano 30 Września 2013 Obręcze Alexrims DP20, szprychy DT Champion/Revolution, piasty jakieś Novateca, zależy ile zostanie pieniążków. Dobrze zapleciona koła na tych komponentach spokojnie dadzą radę w Enduro pod 80kg ridera, znajomy miał, skakał i przeżyły .
assassInql Napisano 1 Października 2013 Autor Napisano 1 Października 2013 Dzieki sznib mam jakis trop. Doradzi ktos sklep gdzie moglbym zlecic zaplecenie kola (Warszawa/Internet)? Nie mam sprzetu i doswiadczenia by zrobic to samemu choc nie ukrywam, chcialbym sprobowac. Wrazie co czego jaki sprzet nalezaloby skompletowac by moc zrobic to w domowym zaciszu/warsztacie? pozdro
Mod Team Maniak Napisano 1 Października 2013 Mod Team Napisano 1 Października 2013 Na pierwszy raz jesteś w stanie co najwyżej złożyć koła w jako taką całość ale na pewno nie dasz rady zapleść ich poprawnie, zapomnij o tym i poszukaj dobrego zaznaczam dobrego specjalisty. Zaplatanie wymaga dużej wiedzy, doświadczenia i staranności. Nie będę już wymieniał co może pójść nie tak ale możesz mi wierzyć na słowo, że gra nie warta świeczki, lepiej powierzyć to komuś lub kupić gotowe koła.
Mod Team michuuu Napisano 1 Października 2013 Mod Team Napisano 1 Października 2013 http://www.daveo.pl/index.php Doradzą, złożą nie zedrą.
assassInql Napisano 1 Października 2013 Autor Napisano 1 Października 2013 Zrobilem szybki re-search i zestawilem ze soba kilka kompomentow: 1. Obrecze Alexrims DP20 x2 ~160zl 2. Piasty Novatec D041SB/42SB ~290zl 3. DT Revolution x64 ~190 Co w sumie daje 640 zl + koszty zaplatania. Z drugiej strony znalazlem zlozone kola na tych samych, poza szprychami, komponentach (Link) za 419 zl. Waga ~2,3 kg Da rade zbic nieco ich wage? Przyzwyczailem sie do Crossride'ow, ktore wazyly ponizej 2 kg. Wiem, ze musze zgodzic sie na jakis kompromis chcac mocniej orac kola ale moze jest zloty srodek? @michuuu na poleconej stronce wyszlo mi (obrecze + szprychy jak wyzej bez piast) ponad 500 zl ;/
Michauuu Napisano 1 Października 2013 Napisano 1 Października 2013 dt revo nie są dobrym pomysłem championy albo compy będą lepsze
assassInql Napisano 1 Października 2013 Autor Napisano 1 Października 2013 A jak wypadaja te szprychy (CN Spoke) uzyte w gotowcach, do ktorych dalem linka? Byloby to wygodne i budzetowo rozsadne dla mnie rozwiazanie. Dadza rade?
Mod Team Maniak Napisano 1 Października 2013 Mod Team Napisano 1 Października 2013 Zależy który model, przecież jest ich sporo. Również odradzam revolutiony. Zgłoś się do daveo, będzie prościej, skompletują Ci odpowiedni zestaw.
Mod Team sznib Napisano 1 Października 2013 Mod Team Napisano 1 Października 2013 Dadzą radę . Droższe modele szprych są zazwyczaj cieniowane i lżejsze, ale nawet najtańsze podstawowe modele są wystarczająco wytrzymałe. Zważ na to ze gotowe koła są "robione" w fabryce i po maszynach trzeba poprawiać. Takze bez wizyty w serwisie sie nie obejdzie.
assassInql Napisano 1 Października 2013 Autor Napisano 1 Października 2013 Ok mail zaczepny do daveo wyslany. Dzieki za wskazowki chlopaki. Wrazie co bede meczyl o szczegoly, niejasnosci jesli takowe beda mnie dreczyc.
Mod Team Maniak Napisano 1 Października 2013 Mod Team Napisano 1 Października 2013 Swoją drogą jak stoisz z techniką tych skoków? Bo na crossride zdarzały mi się mi metrowe hopy, katowanie po kamieniach w górach na pełnym gazie i ogólnie nie miałem z nimi żadnego problemu, w moim przekonaniu to bardzo solidne koła, odporne na rozcentrowanie, może nie jakoś szczególnie sztywne ale solidne.
assassInql Napisano 1 Października 2013 Autor Napisano 1 Października 2013 Co do techniki skokow - buduje rower i szukam kol by moc dopiero uczyc sie tychze skokow bez szkody dla roweru. Na razie na koncie dwie gleby i galaz w ramieniu ale nie poddaje sie Moj obecny rower jest troche toporny i ciezki (wyewoluowal z Roweru za 1k). Dopiero teraz zmieni szkielet na Gianta XTC i przyszle kola. BTW moze znajdzie sie jakis sympatyk skokow w Warszawie by przekazac nieco dobrych rad na pismie lub (co preferuje) na zywo. Uczyc sie na wlasnych bledach to troche boli a internetowe poradniki i filmiki nie ucza wszystkiego ;/ Nawiazujac do Crossride'ow to nie mam zastrzezen. Raz tylko delikatnie trza bylo je naprostowac bo jakis idiota (patrz ja) kazal im toczyc sie razem z nielekkimi sakwami. Do tego to wersja V-Brake a przebudowany rower bedzie juz na tarczach i musialbym odsprzedac obecne i kupic pod tarcze o czym myslalem. Temat zmiany kol kazal mi sie poprostu zastanowic nad jakas dedykowana opcja pod nowa dziedzine jazdy na rowerze.
Mod Team Maniak Napisano 1 Października 2013 Mod Team Napisano 1 Października 2013 Giant XTC to rama typowo do zastosowań typu xc/maraton, nie jest najtrafniejszym wyborem do skoków, jej geometria nie ułatwi Ci nauki a i na jakąś szczególną wytrzymałość w tych zastosowaniach bym nie liczył. Rozumiem że skakanie to rozrywka "przy okazji" a nie docelowe przeznaczenie roweru?
assassInql Napisano 1 Października 2013 Autor Napisano 1 Października 2013 Jak pisalem wczesniej chce byc pewny, ze jak bede lecial przez las i natrafie na hope to wyciagne z niej max funu i polece dalej. Podstawowym zastosowaniem roweru w moim przypadku jest przyjemnosc z predkosci a opcja skokow to dodatek by zmaksymalizowac to pierwsze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.