westik Napisano 28 Września 2013 Napisano 28 Września 2013 Nadejszła jesień i postanowiłem zabrać się za odrestaurowanie mojej starej 20 kilku letniej szosy. Oddałem koła do wycentrowania i serwis poległ na tylnej piaście. Znajduje się tam taka oto nakrętka której serwis nie potrafi zdemontować. http://imageshack.us/photo/my-images/5/cpoa.jpg/ Wcześniej nie zwróciłem na nią uwagi ale teraz ponieważ jest to konieczne rozebrałem wolnobieg i dotarłem do w/w elementu. Znajduje się na nim 12 zębów średnica wewnętrzna "na zębach to 19mm na otworach 20,25mmMam wobec tego dwa pytanka Czy ktoś był by tak łaskaw i zmierzył klucz do odkręcania nakrętek kaset, gdyż nie posiadam takowego, a wujek google nie podaje tych wymiarów. Zachodzi bowiem podejrzenie, iż nadmienioną nakrętkę odkręcę owym kluczem.Jaki tam może być gwint lewy?prawy? Nakrętka zabezpieczająca wolnobieg miała prawy, miał ktoś do czynienia z takim wynalazkiem?
krokuss0 Napisano 28 Września 2013 Napisano 28 Września 2013 Mój klucz do kaset ma 21,3mm / 22,8 mm tak że raczej tym nie odkręcisz. Nie znam tej konstrukcji - czy przypadkiem te zewnętrzne wgłębienia nie są także na nakrętce? Może w ten sposób ją odkręcisz a nie od wewnątrz. Stawiam że tam jest prawy gwint bo to prawdopodobnie bieżnia kulek tylko.
Boxx Napisano 28 Września 2013 Napisano 28 Września 2013 Ja gdy miałem taki problem jak ty to uczyniłem dokładnie tak samo - rozebrałem wolnobieg a następnie klucz hydrauliczny i heja puściło ale wymagało kilku podejść i sporo siły. Możesz tez taki klucz dorobić co też później zrobiłem ze starego ostrza nie wiem od czego ono było. Stal mega twarda a po doszlifowaniu szlifierką kątową pasowało idealnie i już nie było radnych problemów.
Centek Napisano 28 Września 2013 Napisano 28 Września 2013 Potwierdzam patent Boxx'a - za dawnych czasów rozsypany wolnobieg odkręcałem klinując w tym gnieździe przecinak który łapałem francuzem. Ale nie wierzę, że w serwisie nie mają klucza do wolnobiegów. Chyba, że to jakiś zapomniany standard albo taki "serwis". http://www.cyklotur.com/narzedzia-i-smary/narzedzia-rowerowe/do-kaset-i-wolnobiegow/p,klucz-09b3-lifu,4293.html
Boxx Napisano 29 Września 2013 Napisano 29 Września 2013 Ale nie wierzę, że w serwisie nie mają klucza do wolnobiegów. Chyba, że to jakiś zapomniany standard albo taki "serwis". Z tego co ja rozmawiałem z panem który serwisuje rowery u mnie w Busku to powiedział mi ze jest to bardzo stary typ klucza który ciężko zdobyć lub wcale...
krokuss0 Napisano 29 Września 2013 Napisano 29 Września 2013 http://www.cyklotur....-lifu,4293.html Tu mam wątpliwości - jeśli to klucz do wolnobiegu to raczej bieżni tym nie odkręcisz. Zmierzyłem wczoraj klucz do kaset/wolnobiegów i porównując wymiary moje z tym co podał westik nijak to nie pasuje. Potwierdzam za to patent z przecinakiem czy innym twardym elementem. Odradzam odkręcanie impulsownikiem kinetycznym (młotkiem ) - chyba że w ostateczności ale wtedy piasta do wymiany raczej.
westik Napisano 29 Września 2013 Autor Napisano 29 Września 2013 Klucz "hydrauliczny" to ostateczność. Zewnętrzna powierzchnia tego elementu, jest niestety wewnętrzną bieżnią wolnobiegu. Obawiam się że przy porządnym ściśnięciu mogą się zrobić rysy które uniemożliwią prawidłowe toczenie kulek. Faktycznie jest to bardzo stary patent konstrukcja z lat 70 ale wówczas jedyna w Polsce.Niemal każdy rower rometowski z tamtych lat, miał tego typu rozwiązanie - Orkan, Wagant, Rekord itp. Muszę odkręcić ta nakrętkę gdyż jakiś ^@^%@$ ukradł mi (nie wiem jakim cudem) jedną szprychę. Bez niej jakiekolwiek centrowanie mija się z celem,a w umieszczeniu nowej szprychy przeszkadza właśnie problematyczny element. No nic. Będę jutro szukał jakichś starych wiekiem serwisantów. Może komuś się taki klucz ostał, a jeśli nie to pozostanie "hydraulik" albo szukanie innego koła na złomowiskach.
Walter Napisano 29 Września 2013 Napisano 29 Września 2013 Zacznij od najprostszego sposobu, dopasuj kawałek płaskownika do wielowypustu chwyć go jakąś żabą, jak nie jest zapieczona to pójdzie.
westik Napisano 13 Października 2013 Autor Napisano 13 Października 2013 Problem nie rozwiązywalny przy pomocy powszechnie stosowanych narzędzi. Klucz od kaset nie pasuje. Na szczęście znalazłem w Poznaniu mechanika "starej daty" który posiadał ów specjaln klucz i doprowadził renowacje koła do finału. Puenta. Idealnie to tych obręczy i koncepcji roweru retro, pasują Shwalby Road Cruiser z kremowym paskiem. Pierwszy efekt wygląda tak http://imageshack.us/photo/my-images/547/6sge.jpg/ Pozdr i dziękuję za wszystkie próby pomocy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.