Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

coraz czesciej odnosze wrazenie ze kupno roweru wcale nie bylo duzo tansze niz zakup samochodu...

czesci nie sa tanie, aksesoria tez nie, a odpowiednie ubranie sie na rower to wydatek calej mojej wyplaty :/

Napisano (edytowane)

przeciez jazda rowerem nie jest obowiazkowa...podstawa to nie popadac w skrajnosci i zachowywac umiar zgodny nie tylko z mozliwosciami portfela, ale i wlasnym poziomem - lepiej wydawac na rozwijajace wyprawy w gory, niz przyslowiowe xtry, ktore maja sluzyc do jazdy po plaskich szutrowkach lub alejkach

 

a tani sport nie istnieje, jak juz to oplacalny, np pilka nozna, gdzie amatorzy nawet w polskiej lidze zarabiaja sympatycznie

Edytowane przez nabial
Napisano

pierwszy kurs do pracy na nowych oponach zaliczony

niestety nie za szybko bo sobie krzywde zrobilem...

 

nadal 2,5bara, szumi mniej niz fabryczne opony, slychac wyraznie ze opona przysiada jak depne na pedal, ale wolne to one wcale nie sa ;)

 

zapowiada sie sloneczny weekend to moze uda mi sie je przetestowac w terenie

Napisano

dzisiaj troche wiecej jezdzilem po miescie

wracajac do domu zajechalem napompowac opony do 3,5bar

jest szybciej, "przysiadanie" opony przy pedalowaniu wcale sie nie zmneijszylo, ale za to komfort sie zmniejszyl

 

roznica w szybkosci nie jest tak duza jak na poprzednich oponach. smialo moge wrocic do 2,5-2,7bar ;)

 

przy 2,5bar zauwazylem jedna wade. w zakrecie zablokowalem tylne kolo - katapulta :/

Napisano

 

to twoje przysiadanie na 3,5 bara tj brak sztywnosci ramy lub kol, albo obu

bardzo ciekawa teoria...

a mi chodzi raczej o zjawisko "uginania" sie opon podczas naciskania pedalow

i ma to raczej zwiazek z bieżnikiem niz z cisnieniem w oponie 

Napisano

Czy w zestawieniu opon przód do tyły lepiej z przodu mieć większą oponę np. 29x2.3 a z tyłu mniejszą 29x2.2 lub 29x2.0?

Napisano

Czy w zestawieniu opon przód do tyły lepiej z przodu mieć większą oponę np. 29x2.3 a z tyłu mniejszą 29x2.2 lub 29x2.0?

Tak, ważne jest żeby była większa przyczepność z przodu, bo to ona decyduje o twoim bezpieczeństwie. Nigdy na odwrót. Napęd możesz z łatwością dociążyć, kiedy będzie ci mielić.

Napisano

* - o ile rozmawiamy o tym samym modelu

 

jesli np na przod dasz geaxa gato 1,9 a na tyl saguaro 2,2 i jeszcze jezdzisz na sztywniaku to ma to jak najbardziej sens - tylek bedzie mial wiecej komfortu, a przod dalej bedzie mial przewage trakcyjna 

 

 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Mam Gato 2.3 z przodu. O ile w błocie spisuje się super, to niestety na kamieniach lata jak chce - ma według mnie zbyt niskie boczne klocki. Opory sa dla mnie akceptowalne ze wzgledu na to, że rower mało po asfalcie jeździ.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...