Skocz do zawartości

[rower] Pytania kompletnego laika

lysygrubas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Kilka dni temu skradziono mi rower, bardzo ładny Kands Galileo, polecony przez znajomego - byłem z niego b. zadowolony.

Pomyślałem, że zamiast się załamywać, kupie sobie jeszcze fajniejszy, biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia.

To był mój pierwszy nietescowy rower, używałem go codziennie od maja, robiąc dziennie ok. 30 km.

Jestem kompletnie zielony w temacie więc z góry proszę o wyrozumiałość i potraktowanie pytań poważnie.

1. Czy to normalne, że po deszczu hamulce gorzej działają? Musiałem je często regulować, w zasadzie po każdym deszczowym dniu. Oprócz tego po deszczu piszczały niemiłosiernie (ale po kilku dniach piszczenie znikało) - jak można się tego pozbyć?

2. Ten Kands miał 21 biegów, trzy po lewej i 7 po prawej. W zasadzie po lewej cały czas miałem włączoną trójkę i zmieniałem tylko te po prawej. Problem w tym, że kiedy najbardziej potrzebowałem zmienić biegi (czyli np. przy wjeździe na wyższą stromą górkę, niedaleko szczytu), biegi nie chciały łagodnie wchodzić. W roweruch Veturilo, które mają biegi w tylnej piaście, nie zauważyłem tego problemu. W ogóle te biegi w Veturilo byłyby OK, gdyby nie to, że trójka była dość wolna.

Czy uważacie, że warto kupić rower z biegami w tylnej piaście? Są takie, na których da się szybciej jechać, mają więcej biegów niż 3?

3. Czy są w Warszawie (zwłaszcza trasa Kabaty-Wola) miejsca, gdzie można się rozpędzić? Ulica mnie stresuje, większość ścieżek rowerowych jest wąska i usłana niespodziankami (krzaczki i inne, zza których wychodzą psy i dzieci na małych roweruch, dziury i wystające płytki, krawężniki itd.), po chodnikach staram się nie jeździć, a jeśli już, to b. powoli, jeśli są szerokie.

4. W instrukcji do fotelika było napisane, że nie należy go używać z rowerami z amortyzatorami. Tak jest ze wszystkimi fotelikami? Czy są jeszcze jakieś inne wady amortyzatorów?