Mario3m Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Witam, posiadam w/w hamulce w konfiguracji z tarczami z przodu 180mm z tyłu 160mm, zamontowane w 29", moja waga 90kg. Przedni jest żyleta, natomiast tylni pupy nie urywa, wymieniłem już klocki na połmetaliczne Alligatora, ale nie widzę poprawy. Moje pytanie czy zainwestować w lepsze klocki np. Koolstop, są one organiczne (takie w sumie są w oryginale i na tarczach jest napis by je stosować) czy se głowy nie zawracać kupić adapter i zamontować tarczę 180mm? Na razie nie chciałbym mocniej inwestować w nowe, lepsze heble. Z góry dziękuje za komentarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek383 Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Może tarcza jest zatłuszczona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Wg mnie warto byłoby wyczyścić tarczę, wnętrze zacisku (sprawdzając przy tym czy nie ma tam tłustego nalotu, m.in. na plecach klocków lub na samej okładzinie). Hamulec z tarczą 160 mm jest wystarczająco mocny do użytku na tylnim kole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario3m Napisano 24 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2013 A czym polecacie wyczyścić tarczę najlepiej? Popróbuje Powiem szczerze, że zmieniałem tarcze, bo mam dwa komplety kół, czyściłem zaciski i wymieniłem klocki i nadal to samo. Pozostaje jeszcze odpowietrzenie zacisków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witkacy7 Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Benzyną ekstrakcyjną najlepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Jeśli dźwignia hamulca działa tak samo jak przedniego, czyli ma ten sam skok i jest tak samo twarda to nie jest wina zapowietrzonego układu. Zeby umyć tarczę trzeba doczyścić wszystkie otwory wentylacyjne - nawet jeśli przetrzesz powierzchnię cierną tarczy w jej wszystkich wnękach brud pozostaje - jeśli jest tłusty to temperatura przy hamowaniu rozluźnia brud i powoduje jego ponowne przedostawanie się na pióro tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Benzyną ekstrakcyjną najlepiej. Benzyna się nie nadaje ponieważ sama w sobie jest tłusta.. Preparaty do czyszczenia hamulców samochodowych oraz do mycia silników świetnie zdadzą egzamin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witkacy7 Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Benzyną ekstrakcyjną najlepiej. Benzyna się nie nadaje ponieważ sama w sobie jest tłusta.. Preparaty do czyszczenia hamulców samochodowych oraz do mycia silników świetnie zdadzą egzamin. Ekstrakcyjna nie jest tłusta. Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Ekstrakcyjna nie jest tłusta. Nie chce byc adwokatem kolegi bruce95, ale nie masz racji chlopaku i jesli czyscisz hamulce(tarcze) benzynka ekstrakcyjna to lepiej zaprzestan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek383 Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Nie chce byc adwokatem kolegi bruce95, ale nie masz racji chlopaku i jesli czyscisz hamulce(tarcze) benzynka ekstrakcyjna to lepiej zaprzestan Sam czyszczę tarcze i obręcze benzyną ekstrakcyjną, i uwierz - nie są potem tłuste, chłopczyku... Zresztą: "Dużą popularnością w przemyśle cieszy się benzyna ekstrakcyjna. Jest ona przeznaczona do odtłuszczania powierzchni przed lakierowaniem oraz do czyszczenia części maszynowych, a także rozcieńczania tłuszczów, olejów i wosków." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Ja nie mowie, ze benzyna ekstrakcyjna nie odtluszcza, bo odtluszcza ale akurat do hamulcow to srednio sie ona nadaje (jest wiele lepszych srodkow) i tak jak wyzej zostalo wymienione sama w sobie jest tlusta...aaa i nie chlopczyku, bo moglbys sie zdziwic, troche wiosen juz mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek383 Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Wiadomo, że są lepsze odtłuszczacze specjalnie do hamulców, ale no nie mów, że "jest tłusta..". Swoje robi, spełnia swoje zadanie Lepiej powiedz mi, czym się różni od rozpuszczalnika ekstrakcyjnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viper512 Napisano 25 Września 2013 Udostępnij Napisano 25 Września 2013 Niczym... Poza nazwą Wysłane z mojego Live With Walkman za pomocą Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 25 Września 2013 Udostępnij Napisano 25 Września 2013 Jak ktoś używa benzyny najtańszej na rynku, to nie dziwię się, że nie jest zbyt szczęśliwy. Może być ona zanieczyszczona cięższymi frakcjami, które nie odparowują tak łatwo. Benzyna ekstrakcyjna to najlepszy środek do odtłuszczania. Z powszechnie dostępnych może być jeszcze aceton. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 25 Września 2013 Udostępnij Napisano 25 Września 2013 Sam czyszczę tarcze i obręcze benzyną ekstrakcyjną, i uwierz - nie są potem tłuste, chłopczyku... Zresztą: "Dużą popularnością w przemyśle cieszy się benzyna ekstrakcyjna. Jest ona przeznaczona do odtłuszczania powierzchni przed lakierowaniem oraz do czyszczenia części maszynowych, a także rozcieńczania tłuszczów, olejów i wosków." Skoro pozjadales wszystkie rozumy i wiesz lepiej od nas to nie będę się Tobą kłócił... Być może masz rację mklos, ale tania ekstrakcyjna to 4.50zł/l a porządny odtluszczacz do hebli samochodowych w sprayu to 12zł/l więc moim zdaniem gra nie warta świeczki. Co do sposobów odtluszczania przypieto stosowny temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 25 Września 2013 Udostępnij Napisano 25 Września 2013 Szczerze powiedziawszy, nawet tania benzyna musiałaby być bardzo zanieczyszczona, żeby zostawić znaczący nalot. bardziej skupiłbym się na klockach, bo tam jak w pory coś wejdzie... To w przypadku żywicy klocek do wyrzucenia. PS. Gdzie kupujesz benzynę ekstrakcyjną po 4,50PLN/l? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario3m Napisano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Panowie dosyć rozważań na temat benzyny Odtłuściłem i jest bez zmian, czy powodem może być skończenie się okładzin organicznych, wydaje mi się, że pozostało ich gdzieś 0,5 - 0,6 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Być może. 446 to trochę nieprzewidywalne hamulce, wiele sztuk się zapowietrza mimo że układ WYDAJE SIĘ być szczelny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STF Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Podepnę się do tematu, gdyż też jestem posiadaczem hamulców 446 i w najbliższym czasie planuje zmienić klocki i tutaj moją uwagę przykuły metaliki. Wiadomo idzie zima coraz gorsze warunki pogodowe, więc powinny się spisywać o wiele lepiej od półmetalicznych które posiadam teraz i są na wykończeniu. http://allegro.pl/klocki-a2z-metaliczne-shimano-deore-575-525-475-i3572270367.html Czy to aby na pewno dobry wybór ? Czy jednak metaliki mają zastosowanie tylko w wyższych modelach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Tak to dobry wybór . http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-metal-clarks-vrx811-auriga-deore-i3545321364.html troche tańsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Szczerze powiedziawszy, nawet tania benzyna musiałaby być bardzo zanieczyszczona, żeby zostawić znaczący nalot. bardziej skupiłbym się na klockach, bo tam jak w pory coś wejdzie... To w przypadku żywicy klocek do wyrzucenia. PS. Gdzie kupujesz benzynę ekstrakcyjną po 4,50PLN/l? miało być za pół litra. Ja po każdym czyszczeniu benzyną musiałem jeszcze parę dni docierać hebel a dalej nie było idealnie. Podepnę się do tematu, gdyż też jestem posiadaczem hamulców 446 i w najbliższym czasie planuje zmienić klocki i tutaj moją uwagę przykuły metaliki. Wiadomo idzie zima coraz gorsze warunki pogodowe, więc powinny się spisywać o wiele lepiej od półmetalicznych które posiadam teraz i są na wykończeniu. http://allegro.pl/klocki-a2z-metaliczne-shimano-deore-575-525-475-i3572270367.html Czy to aby na pewno dobry wybór ? Czy jednak metaliki mają zastosowanie tylko w wyższych modelach ? Ja polecam unexy. Świetne klocki tylko cena podskoczyła, ja zimą kupiłem za 70zł komplet na dwa koła. Zapomniałem dodać że jeśli masz tarcze dedykowane do tych hebli to nie możesz stosować klocków metalicznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STF Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Zapomniałem dodać że jeśli masz tarcze dedykowane do tych hebli to nie możesz stosować klocków metalicznych Spoko tarcze mam Shimano SM-RT66 także z metalicznymi nie będzie problemu. A unexy zwykłe metaliczne czy może te przekombinowane thermodissipator ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Miałem te, jak je nazwałeś "przekombinowane". To unex robi metaliki inne od thermodissipatorów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raito Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Mam te heble(160/160) juz 2 sezon, ale to za długo. Są dobre na początek, ewentualnie jakies nizinne tereny, podróże po bułki czy do trekkingu. Nie można od nich wymagać jakiś fajerwerków, przeciez to najtańsza hydraulika, w przypaku sily hamowania zmiana klocków pomaga, ale i tak szału nie ma... Przez zime na pewno zmienie na coś lepszego przez duże L Aczkolwiek jestem im bardzo wdzieczny za wspólnie spędzony czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STF Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 To unex robi metaliki inne od thermodissipatorów? Nie wiem dlatego pytam, chociaż faktycznie nie znalazłem zwykłych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.