Gizmo21 Napisano 23 Września 2013 Napisano 23 Września 2013 Mam problem ze skręceniem tylnej piasty. Niestety wcześniej zrobiłem zanim pomyślałem (będzie nauka na przyszłość ) i odkręciłem wszystko z osi, tak więc teraz nie mam pojęcia jak mam to wszystko dopasować żeby było ok? Z przodu jeden konus był na stałe na osi, z tyłu tak nie ma, odkręciłem wszystko i teraz się głowię jak to zrobić to wszystko skręcić? Trzeba tak odmierzyć, by z obu stron oś wystawała na tyle samo centymetrów? Czy może z którejś strony osi dokręcić konusa do samego końca, dopóki się nie zatrzyma?
bukakewarior Napisano 23 Września 2013 Napisano 23 Września 2013 Najpierw włóż "na sucho" oś z piastą do widełek żeby zobaczyć ile potrebujesz na każdą ze stron, że móc właściwie dokręcić nakrętki. Później nakręć konus z jednej strony, i nakrętkę, która go kontruje. Teraz możesz włożyć oś do piasty i powtórzyć te same czynności z 2 strony.
Centek Napisano 23 Września 2013 Napisano 23 Września 2013 Jeśli to koło z szybko-zamykaczem, to zwykle 5-6mm gwintu na ośce wystaje po każdej stronie. Jeśli to oś lita (bez drążenia) skręcana śrubami na końcach, to weź oś i z jednej strony nakręć konus, kontrę, podkładki oraz śrubę która mocuje oś w ramie tak abyś po nakręceniu nakrętki miał gwint nieco wystający z niej (powiedzmy1-2mm) i zaciągnij kontrę z konusem na fest. Oczywiście cała operacja z osią w widełkach ramy aby uwzględnić ich grubość A na przyszłość jeśli nie musisz wymieniać konusa, to nie demontuj wszystkiego z osi
krokuss0 Napisano 23 Września 2013 Napisano 23 Września 2013 Przyjrzyj się dobrze - czasami na osi widać ślady gdzie były konusy. Pod nimi gwiny będzie "nowszy" i ładniejszy niż na zewnątrz.
Gizmo21 Napisano 24 Września 2013 Autor Napisano 24 Września 2013 Piasta skręcona, dzięki za odpowiedzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.