Skocz do zawartości

[opona]oznaczenia na oponie


render

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy mógł by ni ktoś powiedzieć o czym informuje HS w oznaczeniu opony, czy wyższe HS to dobrze czy źle (u mnie w przodzie HS wynosi 360 z tyłu 300)

 

A co oznacza EPI w opisie ?

 

Co oznacza 28x1,75 (wiem że 28 to średnica koła w calach) a 1,75? czy wyższa ta wartość daje lżejszą jazdę a tym samym większą prędkość

 

W przodzie mam opony z oznaczeniem 28x1,60 schwalbe for quality hs360; zaś z tyłu schwalbe marathon XR xtreme resistance 28x1,75 HS300. czy to dobrze dobrane opony do jazdy trekkingowej głównie około 80% jazdy po asfalcie. Zależy mi by lekko się jeździło i w miarę szybko. Gdy próbuję jeździć na tych oponach po piachu to rzuca mną jak po kilku głębszych :laugh: Bagaż w moim zestawie to około 3-4kg (na wypady jednodnowe)

W moim starym rowerze są opony 32x630 i nie nadają się do jazdy gdyż wszystkie dołki i nierówności się wyczuwa.

 

Czy lepiej gdy w przodzie jest opona węższa czy też szersza?

 

Napisano

HS to rodzaj/typ bieznika. Jesli masz dwa inne numery to mozesz porownac przod/tyl.

 

EPI (ends per inch) to to samo co TPI (threads per inch) - gestosc oplotu. Wyzsza wartosc to lepsza odpornosc na przebicia i mniejsze opory toczenia. Schwalbe uwaza, ze ich najwyzsza wartosc 120 TPI jest jednak bardziej podatna na przebicia ...

 

28x1.75 - 1.75 to szerokosc opony, Wyzsza wartosc to wiekszy komfort. Szersze opony zazwyczaj maja wieksze opory toczenia wiec sa wolniejsze. Do roweru typu treking 1.75 to raczej maximum. W rowerach gorskich typowe opony to 2.0; 2.1 czy 2.2. Tutaj mniejsza uwaga zwraca sie na opoty toczenia a wieksza na przyczepnsc/komfort.

 

Czy wymienione opony sa dobre do trekkingu nie moge sie wypowiedziec bo nie jezdze. Po stranie producenta widac jasno, ze sa to do tego opony dedykowane. Po piachu rzuca bo ma rzucac. Bieznik znikomy i waska opona. W piachu malo ktora opona dobrze sobie radzi.

 

W MTB jak juz dobiera sie opony o roznej szerokosci to szersza idzie na przod - dla przyczepnosci. Nie wiem jak do trekkingu, ale szersza z tylu ma sens bo jest bardziej komfortowa.

 

 

Pozdrawiam.

Napisano

Do trekinga zazwyczaj wklada sie opony z uniwersalnym bieznikiem i o szerokosci 1,5 do 1,8. Nie patrz tylko na fakt ze jezdzisz glownie po asfalcie bo na te 20% po ziemi cienkie opony sie nie sprawdza i bedziesz sie meczyl. Juz lepiej zostawic Twoje opony i na asfalt pompowac w gorna granice normy (jest podana na oponie wcjednostkach psi, przelicznikcna bar znajdziesz w sieci) a na szutr i las zmniejszac cisnienie. Schwalbe Marathon to cenione opony trekingowe, z przodu nie wiem co masz bo to "for quality" to raczej nie model opony, ale masz Schwalbe wiec dobra marke.

 

P.S. 1,75xto szerokosc balona opony w calach.

Napisano

A co byscie radzili do mojego roweru do jazdy trakkingowej (gdyż w przyszłym sezonie muszę wymienić przód) a ponadto bardzo szumią nie wiem czym to jest spowodowane, a bardzo to jest denerwujące.

Skłaniał bym się racej do firmy schwalbe.

Opona ma być o małych oporach toczenia dosćszybka i zniezbyt podatna na przebicie

Napisano

Sa Schwalbe wzmacniane na ewentualnosc przebicia. Popatrz na Continentale. Wybor jest ogromny, na stronach producentow sprawdz. W zasadzie przy zakupie opony pokroju Schwalbe wybor to kwestia gustu (wyglad bieznika) i ceny. Kazda trekingowa bedzie dobra. Ja jezdzilem na Marathonach Plus cośtam, Continentalach Country cośtam i tanich VeeRubberach. Na asfalcie kazda halasuje, w terenie to nie ma znaczenia. Przy turystycznej jezdzie nie zauwazysz chyba roznicy, dla mnie w terenie Continentale byly najlepsze, na przewage asfaltu polecam Schwalbe.

Napisano

JA w MTB mam Maxxisy Flyweighty 330 - szumią niemiłosiernie, ale dźwięk jest miły dla ucha - dodaje dodatkowy efekt do odczucia prędkości :) Myślę że kwestia hałasu przy wyborze opony powinna być na dole listy - ważniejsza jest jakość opony.

Napisano

Do jazdy trekingowej ludzie korzystają ze Schwalbe Marathon Plus Tour - uniwersalne opony bardzo wzmocnione na przebicia. Stosunkowo małe opory toczenia, Niezbyt szerokie, ale na te 20% lasu i łąk pewnie starczy. Gorzej, jak te 20% to są piaski. Nie ma uniwersalnej opony na 80% asfalt i 20% piaszczystych podłoży...

 

Zatem albo jakieś takie trekkingowe wytrzymałe opony, albo typowo przełajowe opony 28'' - będą się niestety szybciej ścierać, ale przeważnie mają bardzo małe opory toczenia, można je mocniej pompować, są cieńsze i mają mniejsze opory aerodynamiczne. Będą szybsze, ale koszty eksploatacji znacznie wzrosną. Jeśli szukasz opinii to pod hasłem 'cyclocross tires'. Ja ujeżdżam Vittoria Cross XN pro. Bardzo lekkie (ok. 320 gram), szybkie na twardej drodze (asfalt, utwardzone ścieżki leśne i polne), średnio na luźnym podłożu (błoto i żwir - koło może uciekać) i praktycznie trzeba przenosić rower przez piachy. 

 

pozdr

 

Napisano

Z polecanych przez Kolegów opon Schwalbe Marathon Plus Tour na koło 28 są tylko dwa rozmiary (tak widzę w katalogu producenta) 28x1,40 i 28x1,60. I tu moje pytanie czy zmieniając tą co mam (28x1,60) na 28x1,40 bęszie się odczuwało w lekkości jazdy i większej prędkośći?

A co sądzicie o oponach schwalbe z serii Marathon Racer i Marathon Mondial do jazdy trakkingowej?

Czy firma Kenda jest warta uwagi?

Napisano

Zmieniając 1,60 na 1,40 powinieneś odczuć minimalną różnicę. Nie sądze żeby było warto. Kenda to jak najbardziej porządna firma.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...